Vettel, 1.37.202’lik derecesiyle Kore’de sıralamalarda en hızlı isim oldu ve yarınki yarışa ilk sıradan başlayacak. Vettel, sıralamaların son seansında ikinci haklarda geçilmeyince ilk denemede elde ettiği derecesiyle polü kazandı. Vettel, 42. pole zaferine ulaştı.
Mercedes’ten Lewis Hamilton, Vettel’i 0.2 sn geriden takip ederek 2. sırada kaldı. Onu Red Bull’un diğer pilotu Mark Webber takip etti. Webber, Singapur’da aldığı 10 sıra cezasıyla yarışa 13. sıradan başlayacak.
Lotus ile iyi bir hafta sonu geçiren Romain Grosjean 4. olurken onu Mercedes’ten Nico Rosberg takip etti.
Ferrari pilotları Fernando Alonso ve Felipe Massa sıralamalarda 6 ve 7. en hızlı isimler oldular. Webber’in cezasıyla birlikte Ferrari sürücüleri yarışa 3. çizgiden başlayacaklar.
Sauber sürücüleri Nico Hulkenberg ve Esteban Gutierrez ilk defa bir arada son seansa kalmayı başardılar. Hulkenberg son hakkında ilk sektörde en hızlı isim olsa da devamını getiremedi ve 8. sırada kaldı. Webber’in cezasının ardından Sauber sürücüleri 4. çizgiden yarışa başlayacaklar.
Lotus pilotu Kimi Raikkonen, sıralamaların son seansında oldukça yavaş kaldı ve ancak 10. olabildi.
Mclaren 2. seansta büyük hayal kırıklığı yaşadı. Button ve Perez 11. ve 12. sıralarda kalarak son seansı kaçırdılar. Mclaren sürücülerini Daniel Ricciardo takip etti.
Lastiklerin değişmesinin ardından bir türlü eski formuna dönemeyen Force India için Kore sıralamaları da farklı olmadı. Di Resta ve Hulkenberg ancak 14 ve 15. sıralarda kendilerine yer buldular. Onları Toro Rosso’dan Jean Eric Vergne takip etti.
Williams pilotları, kendileri için oldukça kötü geçen sezonda bir kez daha ilk seansta elendiler.
Sezonun 14. yarışı olan Kore GP sabah 09.00’da başlayacak.
Poz Pilot Takım Süre Fark 1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m37.202s 2. Lewis Hamilton Mercedes 1m37.420s +0.218s 3. Mark Webber Red Bull-Renault 1m37.464s +0.262s 4. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m37.531s +0.329s 5. Nico Rosberg Mercedes 1m37.679s +0.477s 6. Fernando Alonso Ferrari 1m38.038s +0.836s 7. Felipe Massa Ferrari 1m38.223s +1.021s 8. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m38.237s +1.035s 9. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m38.405s +1.203s 10. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m38.822s +1.620s 11. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m38.362s +0.793s 12. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m38.365s +0.796s 13. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m38.417s +0.848s 14. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m38.431s +0.862s 15. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m38.718s +1.149s 16. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m38.781s +1.212s 17. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m39.470s +1.129s 18. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m39.987s +1.646s 19. Charles Pic Caterham-Renault 1m40.864s +2.523s 20. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m40.871s +2.530s 21. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m41.169s +2.828s 22. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m41.322s +2.981s
Yorumlar
“2013 Kore GP – Pole Pozisyonu Yine Vettel'in!” ögesine 89 yanıt
hamilton amerikalı rapçiler gibi çıkmamışmı sizcede 😀 hahaha çok hoşuma gitti ya 😀
Eskiden Vettel taraftarları daha çok gibiydi. Babaları F1 izlemelerine kızdı mı yoksa ?
amma grojean tartışması olmuş :d ,vettel işi götürmüş ,webber de ilk 3 arasında ,yani rbr gene kafaya oynar gibi, hamilton bence gerilere düşer, kimi ise son 2 yarışta bence iyiydi performans olarak, gerilerde de olsa kuvvetli yarışlar çıkardı, gene öyle olabilir diyorum ,
herhalde sıralama ayarlarını baya gevşetmişler ,yarış ayarlarına aşırı odaklanmışlar, bana öyle geliyor ,çünkü monza da ve singapur da baya güçlüydü ,bazı şanssızlıklara rağmen,
grojean meselesi, bana göre şuan gridde ilk büyük 4 pilotun yerini dolduracak kimse yok çaylaklardan, yakın zaman içinde bakılır istikrarlı olanlara ,geçenlerde de yazmıştım, her km tecrübedir, yarışlarda olsun, normal hayatımızda olsun, aynı mevzu ,yollarda her km tecrübe olur
grojean ında pişmesi lazım daha ,istikrarlı değil ama hız olarak kötü değil ,sadece moral destek ve kendini kontrol etmesi gerekiyor ,ha bu sıralamalar içinde, kimi nin aracında sorun yoksa ,yada kimi de, grojean değil ,kralı gelse, 1.3 saniye gibi fark atamaz 😀 kimi ye
.. gp ayarları bulduğumuz gp idi… gp tek teferlikti…. gp de bu kadarını ummuyorduk bir bak la yermiyiz yemeyiz.en kibar tabiriyle yazdım.sen ne diyon la .tokuz sebastian bir haltlar döndüğü kesin.ben kesinlikle inanmıyorum gayrısını bilemem ?
Hulkenberg e yazik oluyor gercekten, esit araclarla Alonso, Vettel veya Hamilton a karsi izlemek isterdim…
Yaris sonucu da muhtemelen vettel-hamilton-alonso olacak ama gercek su ki herkes artik bu sezon bitsin ve mart 2014 gelsin istiyor 🙂
o konuda problemi yok ferrarinin istersen tank yapımında dahi kulanırsın önemli olan performansı seneye dayanıklılık konusunda önemli olan motor
Hava tahmini yapan siteler,kurumlar çok fazla.Herkesin tahmini bir değil.Bu yarış yağmur yağacak
gibi geliyor bana bakalım ne olacak.
hayırlısı bakalım, gro hızlı bir pilot. sıradışı bir sonuç, çok şeyi değiştirebilir elbette..
Red Bull ile Raikkonen soylentileri devam etseydi Seb kotu etkilenebilirdi. Acikca Seb tercihini medya onunde acikladi ve Ricciardo o istedigi icin getirildi. Seb sonucta hala cocuk gibi-lutfen yanlis anlasilmasin kotu anlamda kullanmadim- ve ona Rai tehditini surdurmeleri ipleri kopartabilecegi gibi takim icinde huzursuzluga da sebep olabilirdi sonucta hepimiz her hafta bunu konusuyorduk basin surekli Raikkonen'i soruyordu Red Bull'a…
Lotus boyutuna donersek evet Lotus hala Romain'den bir seyleri kanitlamasini istiyor Romain Afrika takimlari gibi harika isler yapti ama o son vuruslari yapamadi henuz. Bu sezon gelecek bir galibiyet ilac gibi gelecektir ancak RBR'nin ustun formuyla bu imkansiza yakin gozukuyor. Kontrat gorusmeleriyse saninanin aksine coktan basladi bu haftaici bir gorusme yapildi takim bundan sonra uzun sureli bir kontrat imzalamak istiyor ve Romain'in bu kontrati haketmesini bekliyor. (Bahsi gecen kontrat 3 yillik) Bence bu sezon sonuna kadar bu sekilde giderse 1 yillik, ekstra bir seyler gelirse de 3 yillik kontrat imzalanacak.
Red Bull ile Raikkonen soylentileri devam etseydi Seb kotu etkilenebilirdi. Acikca Seb tercihini medya onunde acikladi ve Ricciardo o istedigi icin getirildi. Seb sonucta hala cocuk gibi-lutfen yanlis anlasilmasin kotu anlamda kullanmadim- ve ona Rai tehditini surdurmeleri ipleri kopartabilecegi gibi takim icinde huzursuzluga da sebep olabilirdi sonucta hepimiz her hafta bunu konusuyorduk basin surekli Raikkonen'i soruyordu Red Bull'a…
Lotus boyutuna donersek evet Lotus hala Romain'den bir seyleri kanitlamasini istiyor Romain Afrika takimlari gibi harika isler yapti ama o son vuruslari yapamadi henuz. Bu sezon gelecek bir galibiyet ilac gibi gelecektir ancak RBR'nin ustun formuyla bu imkansiza yakin gozukuyor. Kontrat gorusmeleriyse saninanin aksine coktan basladi bu haftaici bir gorusme yapildi takim bundan sonra uzun sureli bir kontrat imzalamak istiyor ve Romain'in bu kontrati haketmesini bekliyor. (Bahsi gecen kontrat 3 yillik) Bence bu sezon sonuna kadar bu sekilde giderse 1 yillik, ekstra bir seyler gelirse de 3 yillik kontrat imzalanacak.
elbette lotus'un pilotu geç açıklamakla kaybedecek bir şeyi yok, lotus koltuğunun da bir yere kaçacağı yok. ve lotus koltuğu da çok cazip şu an. bunlara sözüm yok. ancak, şöyle bir örnekle durum daha iyi ifade dilebilir sanırım.
red bull koltuğu da bir süre boştu. raikkonen ile anlaşmak istediler, bir sebeple olmadı. ardından red bull vakit kaybetmeden riccardo'yu aldığını açıkladı. ki az önce yazdığımız cazip bir koltuk olması, kaybedecek ya da acele etmelerini gerektirecek hiç bir şeylerinin olmaması durumu, red bull için de gayet geçerli idi.
ama red bull bu erken hamlesi ile,
hem bir çok pilotun balıklama atlayacağı red bull koltuğuna ricardo gibi (kendisini bana göre henüz kanıtlamamış olan) bir pilot getirdiler.
hem lider pilotları olan vettel'in kafasındaki soruları erkenden bitirdiler.
hem lider pilotlarının vettel olduğunu açıkça (ve bir kez daha) ispatladılar.
hem de vettel'e olan güvenlerini bir kez daha gösterdiler.
red bull koltuğu da bir yere gitmiyordu halbuki, ve sırada bir çok aday olabilirdi uzun sürse idi.
lotus'un geç açıklamakla kaybedeceği bir şey yok, ama gro'nun var.
geç açıklanacak olması, gro'nun koltuğu ve geleceği ile ilgili bile kesin ifadelerin kullanılmayışı, aday olarak gösterilen pilotların özellikleri, lotus'un gro hakkında lider pilot düşüncesinde olmadığının (ve hatta gro'nun koltuğunu bile hala gözden geçirdiklerinin) açık bir kanıtı gibi duruyor bence. gelişmeler bu durumu destekliyor.
Boşver keyif almana bak elbet herkesin birgün kazanma fırsatı gelir. Tecavüz kaçınılmazsa zevk almana bakacaksın ☺ ☺ ☻
Bak boyle dogru ve mantikli elestiren insan ne guzel insan. Gercekten cok mantikli ve guzel bir elestiri
reklam panosu dediğim nasıl anlatsam aklıma gelmedi ismi ya pistin kenarında varya uykusuzluktan aklıma gelmedi işte sc nin arkasında çarptı ya tekerleri ısıtırken. Daha doğrusu sürttü.
Ulan şalu sende olmasan şuraların neşesi kalmayacak oleyy oleyy kazandık yess diyor ya 5 dakika kahkaha attım buna 2 saat evvel.
Starttan sonra Senna'nın kendisine çarpmasının ardından yarış içerisinde kime nereye sürtmüş geçen yılın son yarışında? O kısmını anlamadım reklam panosuna falan sürttü diyorsun ilginç. Ben başka bir yarışı izledim herhalde.
Lotus ve Gro konusunda hakli oldugun yerler var ancak su da var takimin acele etmemesi durumunda kaybedecegi bir sey yok ki. Yani Grosjean'i kaptiracaklari potansiyel bir tehdit yok mesela atiyorum Ferrari Romain ile gorusse dersin ki aman adami kaptirmayim hemen imzalayim ama boyle bir sey yok ve suan pazarin en cazip takimi Lotus yani. Pazarin en cazip pilotu da Hulkenberg ancak bu sezon icin oyle gelecek sezonun kurallariyla muhtemelen hic cazip bir pilot olmayacak turbo motorlarin getirdigi agirlik dezavatajiyla Hulkenberg gozden dusebilecek. 2009 sezonunu hatirlayin Kubica baya gozden dusmustu KERS yuzunden vs vs. Bunlar teferruat ama Lotus'in Massa kacar mi acaba ya da Hulkenberg ya baskasiyla anlasirsa derdi yok o yuzden acele etmesi icin bir sebepte yok.
Ben takima bir pilotun liderlik etmesine karsiyim keske BMW 2007 ve 2008 de oldugu gibi iki iyi denk pilot birlikte olsa takim adina. Diger yandan da Lotus'in anlayisi hemen 1.pilotu atamak seklinde degil Rai ve Gro ilk sene yarisirken ilk guncelleme paketini Grosjean'in aracina yerlestirmisti takim kim iyiyse o birinci pilot olur mantigindalar ki bence dogru bir mantik.
Geçen sene son yarış brezilyada tanrının hokus pokusu olmasa Vettel 4 dönerdi. Ona sürttü olmadı buna sürttü olmadı pist üstünü geçti çimlerin üzerinde reklam panolarına sürttü olmadı hele ilk turlarda pistin ortasında kalıp araba nasıl stop etmedi anlamadım. Grosjeanın kumaşı iyide kendini kanıtlama içgüdüsü ve bir şampiyonla yarışma baskısı ona geçen sene bolca kaza yaptırdı yoksa Maldonado denen canlı bombadan 10 kere daha iyi pilottur Grosjean. Geçen yıl Alonsoyu şampiyonluktan eden Grosjean değil Fall depar yapan Maldonadodur. Grosjeanda eksik olan şey tek tur hızı değil. Yarış heyecanı. En iyi götürdüğü yarışlarda dahi kendi kendine şaşırabiliyor. Bu psikolojik dürtüdür. Dünyada çeşit çeşit fobi var Grosjeandada belki uzun süre yarışmaktan korkma diye ilginç korku vardır çünkü yarışta ilk 15-20 tur inanılmaz hızlı olabiliyor ama sonra devamlılık yok. Birinden hızlı olduğunu düşündüğünde sabırsızca geçmeye çalışıyor sanki küçüklüğünde anne babası ödev yapmadığında çabuk yap yoksa cezalısın diyip acele etmeye şartlandırılmış gibi işte bu yüzden başarılı yarış çıkaramıyor. Bunun için kendine en az 1 yaşam koçu, 1 psikolog, bir telkinci ve meditalog bulması şart 1'i dahi eksik olursa olmaz. Alonsonun yin yang ve samurai felsefesi gibi bir felsefe bulmasıda şart.
Arkadaşım benim demek istediğimi anlamıyorsun. Piquet konusunda yanılmış olabilirim o problem değil. Ayrıca Grosjean Total destekli değil mi yani onu mu söylüyorsun?
Bak, ben büyük pilotlar kazaya karışmadı demedim zaten. Bikere bunu bir kenara koyalım.
Ben diyorum ki, büyük pilotlar hiçbir zaman böyle "saçma" kazalar yapmadılar. Ve bunları sürekli tekrarlamadılar. Senna – Prost kazasını gelmiş örnek veriyorsun. Ya tamam da o çok başka bir olay. O olaydan sonra F1'de sürüş ahlakı diye bir şey oluştu. O devlerin rekabetiydi. Ayrıca isimlerini unutup baktığımızda da saçma bir kaza değildi Senna biraz geç içeriye dalmış, Prost da Senna ile olan rekabetin etkisiyle liderliği bırakmamak için savunma çizgisinde virajı dönünde olanlar olmuştu.
Aç Belçika 2012'yi Japonya Singapur 2012'yi, Monaco 2013'ü. Bunlar aptalca kazalar burası çok açık. Ve kısa bir zaman diliminde olan olaylar. Hele Brezilya 2012 komediydi. Bu kadar çuvallamış bir pilot Lotus'ta kalıyor ve sen diyorsun ki Total ile bir alakası yok. Başka bir pilot o kadar aracı hurda etmiş olsun o sezon, kesinlikle takımda kalamazdı.
sabahki antrenmana kalkanamdım, neredeyse sıralamayı da kaçıracaktım ki 08,02'de uykuyu yenip sıralamaya yetiştim çok şükür.
vettel'e tebrikler. polelere abone oldu yine. macaristan'dan sonra değişen lastikler, o ana kadar mercedes'de olan pole üstünlüğünü tekrar red bull'a (daha doğrusu vettel'e) getirdi. sene başlarında (çabucak dağılan lastikler varken) "aracımız çok daha hızlı gidebilir ama lastikler yüzünden yavaş gitmek zorunda kalıyoruz" diyen red bull müdürünün de sözündeki haklılığı ortaya koyuyor bu durum. helal olsun adamlar araba üretiyor diyeceğim ama, sıralamadaki 14-0'lık vettel üstünlüğüne bakarak vettel'in de hakkının tastamam verilmesi gerektiğine inanıyorum.
mercedes beklendiği gibi redbull'un ardındaki yerini aldı. rosberg önü açık olmasına rağmen, ilk turundaki derecesini geliştiremedi, hamilton'un (ve gro'nun) gerisinde kaldı bir kez daha. rosberg'in sıralama performansında ciddi derecede düşüş var son zamanlarda.
ferrariler de yine beklendiği gibi red bull ve mercedes'lerin ardındaki yerini aldılar. dikkatimi çeken nokta, yüksek hızına rağmen alonso'nun bol virajlı 2. sektördeki rekabteçi sektör zamanıydı.
raikkonen sanırım ilk antrenmanda yaşadığı kaza nedeniyle yeterli hazırlık yapamadı, ki bu kaza 2. antrenman seansını da olumsuz etkiledi. yine de q1 derecesini bile elde edememiş olması, kendisinin de söylediği gibi tur içinde yapılan bir hatadan kaynaklı olmalı. aracın top speed hızının düşük olması işini güçleştirecektir ama, ben raikkonen'in yine de iyi bir yükseliş göstereceğini düşünüyorum.
gutierrez bir kez daha şaşırttı, bir tebrik de o'na.
grosjean da geçen haftanın ardından yine başarılı bir sıralama turuna imza attı, o'na da tebrikler.
ancak şunu söylemeden geçemeyeceğim,
grosjean sene başında koltuğunu koruyup koruyamayacağı belli olmayan, ve şu anda bile takımdaki geleceği konusunda takım patronunun kendisi hakkında kesin bir hükme varmadığı bir pilot. hal böyleyken, raikkonen'in gidişinin ardından otomatik olarak takımın lider pilotu olacaını düşünmek hiç de gerçekçi durmuyor.
eğer gerçekten takım, gro'nun lider pilot olacağını düşünse idi, gro'nun geleceği hakkında muğlak ifadeler kullanmaz; raikkonen'den boşalan koltuk için bu kadar beklemez ve en önemlisi adaylar olarak hulkenberg gibi gelecek vaad eden ve hızlı genç bir pilot ile, şampiyona yarışında var olmuş, bir çok galibiyet ve pole almış, ferrari gibi bir takımda 8 sene sürmüş tecrübeli bir isim olan massa'yı aday olarak görmezlerdi.
ne yapardı gro'yu lider yapacak takım?
raikkonen anlaşmasının ardından gro'nun koltuğu ve geleceği hakkındaki şüpheleri ortadan kaldıracak kesin ifadelerle güvenini belli eder, ve hazırım diye bas bas bağıran davide valseci'yi 2. pilot olarak açıklardı, bu kadar basit. gro konusunda erkenden havaya girmeyi gerektirecek bir gelişme görmüyorum doğrusu, sanırım patronlar da böyle düşünüyorlar ki; pilot arayışarı sona ermiş değil.
hatta bir adım ileri gideyim,
bence renault ve total desteğinin kesileceğini bilmeseler, lotus patronları seneye lotus'ta yarışacak pilotlar olarak massa ve hulkenberg'i seçebilirler, kim bilir.
——————
yağmur ihtimalinden bahsediliyor, inşallah keyifli bir yarış izleriz yarın.
bak ben sadece iki örnek verdim. senim yaptığın yorum bu
onun için sadece sana haklısın arkadaşım derim
Total konusunda cuvalladin, Nelson Piquet konusunda cuvalladin. Buyuk pilotlar kariyerinin hic bir doneminde kazalara karismadilar dedin onda da kivirdin. Kendi yorumlarina +1 basmak yerine biraz okuyup bilinclensen sonra burada esip gurlesen daha iyi sanki.
Ya sabir yorumdan birkac dakika sonra 2007 konusunda hakliymissin site hataliymis diye yazdim zaten kor musun arkadas! Linkte ilk tabloda pole-en hizli tur-yaris galibiyeti alaninda 7-2 seklinde gecmisler sonucta bilgisayar degiliz ve hatami da birkac saniye sonra duzelttim gerisi senin art niyetindir zaten
Yanlış hatırlamış olabilirim doğrudur. Ama fark etmez sonuçta önceki serilerde başarılıydı ve bu bakımdan çok umut vadediyordu. Ama gel gör ki F1 olmadı. Hiçbir varlık gösteremedi.
Tamam Webber kazası var bide Button kazası var peki. Ama baktığın zaman adam 5 yıldır sadece bu 2 kazayı yapmış. Anlatabiliyor muyum örnek verdiğim olay bu. Bir pilot elbette kaza yapacak fakat Grosjean'ın kazalarına bakınca örnek verdiğimiz diğer kazalarla alakası yok çok saçmasapan kazası var hiçbir sebep yokken. Sayıları da fazla.
Serhan Acar yarışı anlatırken ne diyor: "Şampiyonların pist üstündeki mücadelesini anlatmak gerçekten büyük keyif"
Evet. Ve dikkat et bu pilotlar şampiyon olmadan önce de birkaç kaza dışında bu "klas" mücadele yeteneğine sahiptiler.
Nelson Piquet Jr mi yaristigi butun serilerden sampiyon olmus? Bugune kadar 26 farkli seride yarismis sadece 2002 yilinda Formula Three Sudamericana'da, 2006 yilinda Mill Milhas Brasil'de sampiyon olmus. GP2'da ise iki yil yarisip en iyi 2.olmus. Bu adam mi yaristigi butun serilerde sampiyon oldu? Birine beceriksiz demeden once biraz oku arastir yani valla.
bu sezon yaptımı j.butun yarış kazası.
ama vetel yanlışsa düzeltin spada Jenson Button'nı, istanbulda weberi…
Romain cevap ver butonu çalışmadığı için ayrı yazıyorum.Royal sitedeki 1 numaralı Kimi dusmanidir.Dolayısıyla Kimi bazlı subjektif yorumlarını kaale alıpta cevap vermek boşa kürek çekmek.Yok Massa yenmiş 🙂 falan filan, bu söylediğini en iyi bilen Ferrari niye o zaman Massa'ya yenilen Kimi'yi alıyor bunların aklı yokmu.Ben sadece gülüyorum.
Vettel hiçbir zaman Grosjean gibi üst üste saçmasapan kazalar yapmadı. Ayrıca son 4 yıldır kaza yaptığını, hatta (yanlışsam düzeltin) biriyle temas yaşadığını dahi görmedik. "Hep önde gittiği için" diyebilirsiniz ama hayır, son 4-5 senede her yarışta önde gitmedi.
Nelson Piquet Junior da yarıştığı tüm serilerde şampiyon oldu. Ama F1'de çuvalladı.
Formula 1 çok farklı bir olay. Kimi Raikkonen'e bak. F1'den önce bir başarısı var mıydı? Süper lisans almasına karşı çıkanlar vardı. Ama F1'in en iyi pilotlarından birisi oldu. Diğer serilerde şampiyon olmak malesef çok fazla anlam ifade etmiyor. Gp2'de kimler şampiyon oldu da F1 yüzü göremedi.
ROC'da Heikki Kovalainen de şampiyon olmuştu. Benim için bir kriter değil.
Ben beceriksiz diyorum. Benim düşüncem bu. Yaptığı kazalara bakınca beceriksizin daniskası olduğu açık. Karşı olarak örnek verdiğin kazalar saçmasapan kazalar değildi. Çok büyük rekabetten doğan olaylardı ve o zamanlar "savunmak için tek hamle yapabilirsin ve tekrar yarış çizgisini kapatamazsın" gibi saçma bir kısıtlayıcı kural da yoktu. Grosjean'ın 80lerde yarıştığını düşünemiyorum. Mutemelen bir yarış sırasında ölebilirdi.
Adamda muhakeme yeteneği olmadığı çok açık. Örneğin geçen yıl Singapur ve Japonya'da yaptığı kazalar bir pilot nasıl aptalca bir kaza yapar şeklinde ders olarak gösterilmelidir. Bir insanda doğuştan vardır, ya da yoktur. Bu kadar basit.
aman arkadaşım ağzını hayırlı aç kesinlikle massa'yı istemiyorum lotuta
aslında sana cevap vermicektim ama bu yazını gördükten sonra
kendi yorumunu alttaki iki örnekle kıyasla…
kaza çocuk vetel üç dünya şampiyonu dördüncüsüde cepte
kaza çocuk hami bir dünya şampiyonu
unutmadan ben f.alans,gro,efsane şumi taraftarıyım
arkadaşlar yorumlarınızı bekliyorum objektif olun
Saka misin sen ya kim Grosjean'i efsane yapmaya calisiyor efsanenin ne demek oldugunu bile bilmiyorsundur kesin. Hangi cumle efsane yapmaya yonelikmis soyle de bilelim? Soyleyemiyorsan da sus bi zahmet! Haklisin o kadar beceriksiz ki yaristigi butun serilerde sampiyon oldu son ROC'in sampiyonu! Sen ne kadar beceriklisin sen kimsin ki en beceriksiz pilot ilan edebiliyorsun sifatin ne yetkin ne kaliten ne kimsin sen ya?
Ac bir bak Total kimlere sponsor olmus bugune kadar aralarinda bir tane beceriksiz kotu pilot varmiymis Total'in sponsorluk anlayisini bir ogren sonra gel karsima. Buyuk pilotlar kazaya karismazmis sen mi belirliyorsun? Senna-Prost buyuk degil miydi? Schumi-Villeneuve kazasi onlari kucuk mu yapti? Schumi dondukten sonra kuculdu mu bir cok kazaya karisti? Hamilton Massa ile o kadar kazaya karisirken Kanada'da senin pilotuna arkadan cakarken kuculuyor muydu? Biraz bilgi sahibi ol da ondan sonra aban klavyeye.
Son olarak E21'in Rai'ye gore yapildigi konusu bizzat Enstone'dan teyitlidir. Bu kotu bir sey de degildir olmasi gereken de budur zaten en iyi pilotuna gore arac yaparsin 2011'de de Kubica'ya gore yapilmisti zaten! Bilmedigin konularda ahkam kesmeyi birak ve birini beceriksiz ilan etmek icin bir vasfinin cisminin kabiliyetinin olmadigini da anla!
schumacher, montezemelo, domenicali güncellemeler rai'ye uymadı demişken ferrari elemanının başka birşey söylemesi önemli değildir. hala aynı şekilde düşünüyorum.
yorumlarımın sana itici gelmesi senin problemin, benim değil. doğrulara karşı bir antipatin var sanırım.
2007'de ise sana doğrusunu söylüyorum, massa 6 pol, raikkonen 3 pol aldı. hala aksini iddia ediyorsun, vikipedi gibi akademik olmayan herkesin editleyebildiği bir siteye bakıyorsun, hem de Türkçe versiyonuna. üstüne doğrusunu söylememe rağmen 7-2 diye hala iddia ediyorsun. ki 2 pilotun sıralama performansları karşılaştırılırken sadece pollere bakılmaz. hepsinin üstüne verdiğin linkte bile 6-3 yazıyor, daha ne yapayım, okumayı mı öğreteyim? asıl ben senden umudu kestim.
sitede hata varmis tabi 6-3 belirttigin dogru burada bir hatam olmus duzelteyim bu da son cumlem
Ne Grosjean'mış arkadaş.
2012'den sonra TOTAL sayesinde Lotus'ta kalan Grosjean. Arkadaş da Grosjean'ı efsane yapmaya çalışıyor.
Grosjean benim hayatımda gördüğüm en beceriksiz pilotlardan bir tanesidir. Maldonado bile benim için daha yetenekli bir pilottur. Grosjean'ın yaptığı kazalardan zaten büyük pilot olamayacağı açıktır. O şekilde kazalar yapan adamın büyük pilot olması falan hikayedir.
Kariyerinde şampiyonluk elde etmiş büyük pilotlara bakın, kariyerlerinin hiçbir döneminde, çaylaklık yıllarında dahi öyle saçmasapan kazalara karışmamışlardır. Bir insanda kabiliyet yoksa, fazla zorlamanın da bir anlamı yoktur.
Bide arkadaş demiş ki araba Raikkonen'e göre yapıldı. Lotus otomobili ufak farklar dışında geçen sezonun aynısı. Bu bahaneleri bırakalım. Zayıf olduğu ve güçlü olduğu taraflar geçen sezonla aynı. Araba tamamen Rai'ye göre yapılsaydı emin ol 13-0 olurdu. Grosjean ile Raikkonen'i kıyaslamanın bir anlamı yok. Adam en son büyük kazasını 2007 Monza'da yapmış. Bide 2008 Singapur'da bir hatası var o kadar. Bu belki bir şeyler anlatıyordur. Bir haftasonunun her seansında kaza yapmayı başarmış bir pilotu yüceltmenin hiçbir mantığı yok. Zaman zaman hızlı olabilir. O kadar. Başka bir özelliğini göremedik.
Bana göre Lotus Hulkenberg'İ ve Massa'yı alıp Grosjean'ı şutlamalıdır. Ama Fransız ve Total desteğiyle yarıştığı için zor tabi.
Sezona gelince sezon bitti konuşmanın bir manası yok.
Ciddi ciddi senden umudumu kestim seninle tartismak ne bana ne de herhangi birine bir sey kazandirmaz dedigim gibi kafanda kurdugun senaryolara kendini inandiriyorsun ve geri kalan her seyi kucumseyip degersizlestirmeye calisiyorsun bu psikolojik bir rahatsizlik benim yorumumu hakaret kabul ettin ancak ben sadece tavsiyede bulunmustum sana ciddi manada sorunlusun hala tavsiye almani oneriyorum.
Iticilik konusuna gelirsek bilgisayarimda Turkce karakterler yok dolayisiyla turkce karakterler ile yazamiyorum ama insan beyni algilamada essiz bir yapiya sahiptir ve kolayca kavrayabilir yazilani herkesin de anlayabildigini dusunuyorum sirf sana itici geliyor diye Turkce karakterler iceren bir bilgisayar bir tablet ve bir telefon almak zorunda degilim. Keske senin iticiligin de boyle bir sey olsaydi ama sen pilotlari asagilamayi kendi pilotun burada onde oldugunda digerini yerin dibine sokmayi, kendi pilotun gecildiginde de biz gunumuzde olsaydik gecerdik zaten o yavas diyecek kadar hastalikli bir zihniyete sahipsin.
http://tr.wikipedia.org/wiki/2007_Formula_1_sezonu Buraya gore 2007 siralama sonuclar 7-2 bakabilirsin. Bu olaylar benim icin onemli degil ben arac farklarini iki ayri araca odaklaninca ne oldugunu tek araca odaklanildigini ortaya koymak icin ornekler verdim yorumun tamamina okusaydin ne demek istedigimi anlardin oradan buradan cumlecikler secmek yerine… Hamilton'in Mc Larendeki ya da Mercedesteki durumu beni ilgilendirmiyor ben ne demek istedigimi falanca filanca koymak yerine isim koyarak yazdim E20 de kimse dusunulerek yapilmamisti ancak E21 Rai dusunulerek yapildi mesela. Hamilton da ozel br pilot oldugu icin o da gittigi yerde ona gore yapilacak aracla karsilasacaktir dedim ki Renault bile 2011 yilinda Kubica'yi dusunerek yapmisti aracini bunlari senin gibi tvden gorduklerimle yazmiyorum bilen beni taniyanlar bilir Enstone'dan bugune kadar cok onemli haberleri paylasmisimdir zamaninda.
Ferrari elamaninin dediginin bir onemi yok demen Alonso ile Grosjean'i karsilastirmandan bile berbat yani zaten bu ikiliyi o sartlara ragmen karsilastiran insanla F1 tartismak kadar sacma bir sey de yok bu sana son cevabim baska bir sey yazmayacagim.
raikkonen'in tek tur hızının çok iyi olmadığını söylemiştim. senin yorumlarımı nasıl algıladığın yorumlarımın tarzını göstermez. sen itici algılarsın başkasına samimi gelir. dünya senin ve grosjean'ın etrafında dönmüyor ve yorumlarımı herkes senin algıladığın gibi algılamıyor bunu farketsen iyi olur. benim yorumlarım eğer iticiyse, senin Türkçe karakterden nasibini almamış yorumların da bana itici geliyor. okuyasım da gelmiyor ''acikcasi''
2007 sezonunda da 7-2 değil 6-3 olacak. bu da ezmek değil. zaten sıralama karşılaştırması da kaç pole aldılar' gibi bir mantıkla yapılmaz. 2 tarafında sorunlar yaşadığı 16 sıralama seansında durum 9-7 massa lehine. dediğim gibi massa öndeydi ancak küçük bir farkla. ha o dönemlerde benzin yüküyle tur atılıyordu belki bilmezsin. yazdığın ayar, moral, pilot gününde değil muhabbetlerinin aksine işte bu düşünülmesi gereken bir detaydır. ancak yine de kimin üstün olduğu görülüyor.
hamilton'a göre araç yapılıyor dediğin kısım da saçma. 2007 mclaren hamilton'a göre falan değildi. adam sezona 2. pilot olarak başladı mclarende de olsa. hatta 2010 mclaren button-hamilton ikilisine ortak, 2011 mclaren ise button'a ağırlıklı yapıldı. ama sıralamaya baktığımızda 13-6 gibi bir skorla hamilton yine önde. ve sezon içinde ağzından tek bir bu araç button'a göre lafı duymadık. ve button kanada'da hamilton'a çarpmasaydı ve button'dan daha fazla arıza yaşamasaydı o sezonu da önde bitirecekti. detay dersen bunlara bakılır, o gün gününde değil demek detay veya değişken değil bahanedir.
2008'deki konu da ferrari elemanı ne derse desin tüm F1 camiası, schumacher'in o dönemde yaptığı yorumlar, montezemelo ve domenicali'nin o dönemdeki demeçlerinden de anladığımız kadarıyla f2008'in güncellemelerine raikkonen'in uyum sağlayamadığı şeklindeydi. bununla ilgili ne düşündüğümü de yazdım zaten. sıralamada zaten çok hızlı olmayan raikkonen'e 9-4 yenilen grosjean'a tek turda en iyi pilotlardan diyemezsin. 9-4 yenilmesini de o gün performansı düşüktür, şikanın üstünde kıl vardır, çok detay var bu sporda diye de açıklayamazsın. açıklarsan 2012'de saydığın grosjean'ın önden başladığı yarışlarda raikkonen'in ayarı, çöküş dönemi, o günkü ruh halini senin o mantığınla açıklaman gerekir, açıklayamazsın, ve o yazdığın 10 paragraf yazı hiçbir şey ifade etmez. ki pek de etmiyor bana göre.
ben de çok iddialı konuşuyorum: massa gelirse grosjean 2015 sezonunda yarışamayacak.
Haklisin kardesim de bir yerden sonra insan patliyor sene basinda Kimi iyi sonuclar alirken buraya gelip superhizli superhizli diye dalga gececeksin Romain onde oldugu zaman aslinda Romain yavas Kimi yavas kaldigi icin boyle oluyor diyeceksin arac aslinda hizli Romain de oyle boyle suruyor diyeceksin bu kafanda senaryolar kurup buna kendini inandirmaktir psikolojik bir sorundur. Bunlari soylememi arkadas yukarida hakaret kabul etti ancak bu hakaret degil bilakis yon gostermeydi bence psikolojik sorunlarin hicbiri hakaret kabul edilecek sorunlar degildir ve her basarida gelip digerini yerin dibine sokan basarisizlikta da aslinda biz yenerdik o gene de kotu diyen bir zihniyetin saglikli oldugunu dusunmuyorum sadece ciddi manada bir tavsiyede bulundum ancak arkadas hakaret kabul etti
Tebrikler Vettel ve Redbull`a, adamlar yapmis abicim, hicccc mizmizlanmayin 🙂
Yarin sabah yaris baya karisik olacak gibime geliyor, yagmur yagsin dicem ama Lotus cok kotu, zaten Rai`de siralamada cuvalladi, o yuzden sicak istiyoruz 🙂
%50 ihtimal var dedi serhan ayrıca yarış esnasında yağmur beklenmiyor özellikle sonu kuru olan bi yarış izliycez gibi
ikinciligi ve ucunculugu kim kazanacak diye izleyecegiz, baska care yok, adamlar calismis yapmis abi, ne diyebiliriz ki? 🙂
Romain kardesim sakin ol sen, birak agzi olan konussun. Neyin ne oldugunu herkes biliyor, bir Kimi taraftari olarak soyluyorum Grosjean siralamarda Kimi`den daha iyi, Kimi psikolojisine gore ayarlari iyi oturtursa o zaman hizli olabiliyor, yoksa siralamalari genelde kotu geciyor Kimi`nin. Ayrica yaris icinde Grosjean oyle iyi sonuclara ulasamasa da bu sene gayet iyi, olgunlastikca daha iyi olacak, hizi kesinlikle kucumseniyor, seneye kim gelirse gelsin liderligi ele alir Lotus`da, zaten hep beraber gorecegiz. Grosjean hic bir zaman Kimi`ye ezilmedi, bundan sonra kimseyede ezilmez ezer..
Sunu da ekleyim bak ben de cok iddiali konusuyorum eger Massa gelirse Romain'in yaninda ikinci pilot olacak!
F1 i izlemem için bana bi neden soyleyin beyler polü kimin alacağı belli yarışı kimin kazanacağı belli takımlar ve pilotlar şampiyonluğu hepsi belli şu anki f1 den bi gram zevk almıyorum.Dünyada sonucu bu kadar onceden bilinen başka bi spor organizasyonu daha yok f1 zevk vermiyor artık insanlar yarışı izlerken uyuya kalıyor fıa nın el atması gerekiyor olaya
Bak arkadasim israrla anlamiyorsun sen itici tarzda yorumlar yapinca dogal olarak ortam geriliyor ve insanlar sinirlenip bir yerden sonra patliyor. Yani su kesitler sundugun ilk yorumumu yazmamak icin kendimi o kadar uzun zamandir tutuyorum ki tahmin bile edemezsin hepimiz insaniz bir sure sonra olmuyor yani hep ayni itici camur atan tek duze ve satasan yorumlar yapiyorsun bunlara gerek yok bunlari yapmayi biraktigin anda tartismak gercekten keyifli olacak bu bir.
O kucuk degiskenler hicte kucuk degiskenler degildir insanlari robot olarak goremezsin senin tahmin ettiginden cok daha fazla etkilidir performansta. Hamilton elbette sikayet etmeyecektir gittigi takimlarda onun surus stiline uygun araclar yapilir bunu kotulemek icin soylemiyorum aksine bir ovgudur aslinda bir takima kendine uygun arac yaptirmak da yetenek isidir dogrudur ancak bu ikinci pilot rolunu oynayan pilotlarla birinci pilot olan pilotlarin tekduze karsilastirmanin yanlis oldugu gercegini degistirmez.
Massa-Raikkonen'i senin mantigina gore 2007 yilinda ezmistir 7 pole massa 2 pole Raikkonen bu ustunlukten daha fazla bir seydir. Bu yillarda iki ayri aracin varligini da reddetmissin ancak bunu bizzat 2009 yilinda Ferrari'den bir isim F1 Racing'te detayli bir bicimde aciklamisti.
+50
uzun lafın kısası yazdığın tüm yazdığın yazıyı okumadım, göz gezdirdim, özellikle son paragrafta ciddi anlamda kendinle çeliştiğini gördüm. sağlıklı bir tartışma olması için öncelikle adam gibi bir cevap yazman lazım ki adam gibi cevap alabilesin. benim bir pilotun hızlı olmadığını düşünmem paranoyak olduğum anlamına gelmez.
bir pilotun o gün sağlık problemi yaşamasıymış, ayarmış bunlar küçük detaylar. zaten bir pilotun iyi ve kötü oluşunu bunlar belirler. bu kadar detaya inersen hiçbir yere varamazsın. ben grosjean'ın sezon içinde 20-0 yendiği bir adam hakkında, sağlık problemi yaşamıştır derim, ayarları farklıdır, kariyerindeki düşüş bölümünde, 20-0 yendi diye yendi diyemezsin, bu düz mantık, çok değişken var derim, sen de hiçbir şey diyemezsin.
massa raikkonen'i ezmedi konuyu yanlış anlamışsın. 3 senelik rekabette öndeydi. fark aşırı büyük değildi. alonso-raikkonen mücadelesi önümüzdeki sene haklı olduğumu gösterecek zaten. üstüne massa lotus'a giderse grosjean rai'yi mumla arayacak. muhtemelen 2015 için de koltuk bulamayacak.
ferrari rai-mas ikilisine 2 ayrı tarz araç verdi diye birşey de yok. zaten tüm muhabbet rai'nin 2008 aracının güncellemelerine uyum sağlayamamasıydı ki bana göre bu tamamen zırva. bir f1 pilotu her araca uyum sağlamalıdır. bu da yetenektir. ben bu aracı süremem, yerim dar gibi şeyleri alonso ve hamilton'dan duymazsın. bu araç bana uygun değil'in meali; bu tip aracı gidebildiği kadar hızlı götürecek yeteneğim yok! demektir.
Öyle demek istemedim, sektör dercelerine bakarsan, düzlük hızımız yok diyen Vettel ilk sektörde en hızlı isim. Sektör geçişlerine bakarsan gerçek hızı görürsün. İlk sektörde viraj yok çünkü.
Bak arkadasim F1 senin duz mantik kullandigin basit degiskenleri ele aldigin verilerle karsilastirma yapmanin sacma sapan sonuclar verecegi kompleks bir spordur. Bireysel sporlarda ve takim sporlarinda her sporcunun inis ve cikis yasadigi periyotlar olmaktadir ki bu cok normaldir zira sporcu insandir ve basari bir cok ozelligin kombinasyonuyla gelmektedir. omru boyunca Hasan Sas'i sadece 2002 dunya kupasinda izleyen bir insan muhtemelen Hasan Sas'in dunyanin en iyi futbolcularindan biri oldugunu dusunecektir diger yandan omru boyunca yalnizca 2002-2003'te Turkiye ligini takip eden bir insan da Hasan Sas'in cok kotu bir futbolcu olacagini dusunecektir. Hem onu hem bunu izleyen insansa nankorluk edip Hasan'i kotuleyecektir cunku insanin aklinda hep son olay kalir ve insan nankordur.
Burada cesitli pilotlar hakkinda cesitli sacma karsilastirmalarda bulunurken bir pilotun bircok degiskenden etkilendigini hesaba katmiyorsun Lewis 5 Rosberg 7 olmussa sana gore Lewis onu yenmistir ama Rosberg'in hangi ayarlarla cumartesi seansina ciktigini bilmedigin gibi bunu aklinin ucundan bile gecirmiyorsun. Diger taraftan Rosberg'in o an icin ideal saglikta ideal mental yapida olup olmadiginin da senin icin onemi yok o pist ona uyuyor mu ya da araca gelen guncelleme kimin surus stiline daha uygun falan filan arac kim dusunulerek imal edilmis vesaire bunlari hic ama hic dusunmuyorsun neden tekduzesin ciddi manada F1 mentalitesi tasimiyorsun. Karsilastirma sosyal bilimlerin kullandigi en onemli tekniklerden biridir ama karsilastirma asla tekduze yapilamaz Roma Imparatorlugu ile gunumuz Ingiltere'sini karsilastirip Roma sanayi yapamiyor Ingiltere daha iyi zuahahaha tarzi geliyor yorumlarin bana.
Bak arkadasim bazi pilotlar kotu arac ve geride yarisma durumlarinda kendilerini yarisa adiyamazlar bazi pilotlarsa kotu araclarla daha iyidir. Bazi pilotlar zafer kokusu alamiyorsa gudulenemez kendini hazirlayamaz yarisa bazi pilotlar ise 0.1 saniye alabilmek icin amiyane tabirler bir taraflarini yirtar. Bazisinin sakinligi ona avantaj saglar bazisinin hirsi. Bazen hirs basini belaya sokar bazen sana cok sey kazandirir. Pilotlari tek duze degerlendirmek F1 mentalitesine sigmaz bu bir. Romain ile onu bunu karsilastirma kismi bu mantiga eristiginde tartisacagimiz konudur sana tavsiyem su tekduzelikten siyril ve millete satasmak yerine birilerine camur atmak yerine yapici elestirilerde bulun yigidin hakkini teslim ederken birilerine satasma boyle olursan seninle tartisirken keyif alirim belki sen benden bir seyler ogrenirsin belki ben senden bir seyler ogrenirim ama bu uslubunu surdurursun bir sure sonra seninle tartismanin insanlara bir yarari olmayacagindan kotu bir durum ortaya cikar belki yasca senden buyugumdur o durumda sana bir abi tavsiyesi daha ilimli bir insan olursan burada hepimiz birbirimizden br seyler kapabiliriz senden kucuk de olabilirim bu durumda da sana bir kardes tavsiyesi olmus olur.
Yine de Romain'e laflarina bir kac kucuk cevap verip bu bahsi kapaticam bak simdi Raikkonen 9-4 onde olabilir ben yukarida faydali siralama pozisyonu analizi yaptim oradan cok sey cikar umarim sen de cikarirsin ama sunu soyleyim sana sene basinda Lotus Raikkonen'in surus tarzina odaklanan bir arac yapti ben bunu elestiremem zira en basarili pilotuna gore arac yaparsin. Bu da yetmedi sorunlu sasisinin uzerine Bahreyn'e kadar egilmediler hadi bunu da hos karsiladim diyelim. Tum guncellemeler Rai'nin aracina eklendi tamam buna da bir sey demeyelim. Ama tum bunlar olurken bir zahmet dunya sampiyonu pilot rakamsal olarak one gecsin yani F1 araclar televizyondan gordugun fix araclar degiller birinin surus stili digerine cogu zaman uymaz ve Romain ile Rai tamamen ters karakterde suruse sahipler bunu aklindan cikarma. Ferrari Massa Raikkonen zamaninda iki pilota iki ayri arac verirdi biri onde dengeyi isterdi digeri arkada dengeyi Ferrari bu guce sahipti anlayacagin Massa'nin Raikkonen'i siralamalarda yenmesi asiri supriz bir olay degil yani Ferrari finansal acidan da teknik acidan da iki pilota iki iyi arac verecek gucteydi ve verdi simdi bak bakalim tek arac verdiklerinde Fernando ve Felipe'nin durumlarina Fernando Felipe'yi eziyor degil mi? Aracin sadece Fernando dusunulerek yapildigini soylememe gerek yok sanirim! Raikkonen'i ezen Massa Alonso'ya eziliyor mu yani????
Gelelim Alonso-Grosjean kiyaslamana bak burada resmen benim babam seninkini dover mantigiyla yorum yapmissin arkadasim sunu bir kere ogren bir pilot tum sezonu takimla gecirmemisse inanilmaz bocalar bak 2009 yilinda Fisichella ornegine adam Force India ile Belcika'yi kazanacakti az kalsin ama Ferrari'ye gidince son siralara kazik cakti hatirla yani Grosjean'in son 6 yarista oturdugu arac ile 2 dunya sampiyonlugu olan adamin yillardir tanidigi takim ve aracla performansini karsilasirsan essegin bi tarafina su kacirmis olursun.
Uzun lafin kisasi umarim iki paragraf onceki tavsiyelerime kulak asarsin ve uslubunu bir kenara birakirsin. Iste o zaman burada guzel bir ortam olusur ama bu tavrini surdurursun bir sey elde edemezsin
Bi takim 4 sene boyunca hicbir takimin bulamiyacagi birsey bulmus olamaz kimse buna inanmaz. Tamam newey iyi ama diger tasarimcilarda manav degil herhalde elbet bi yerde cozmeliydiler. Hadi ferrariyi gectim mclaren kesin cozerdi nasil oldugunu. Bu yuzden bana gore bi arac bu kadar hizli olamaz ki kaldiki ayni sekilde takim arkadasindanda hizli. Singapurda herseylerini kullanarak bnce kendilerini ele vermislerdir. O kadar hizli olamaz, fia tamamiyle goz yumuyor.
2012 sezonunda 7 yaris olacak 8 yaris yazmisim yanlislikla
Bugune kadar Romain'e yoneltilen elestirilere sukunetle yaklastim cogu zaman abuk subuk yorumlara karsi sessizligimi korudum ancak herkesin oldugu gibi benim de bir sabrim var ve asagida cekememezlik dolu bir yorum bu konuda bir seyler soyleme gerekliligi dogurdu bende. Lotus hizli bir aracmis Romain de oyle ya da boyle suruyormus yahu bunu yazarken insan utanir ya 2 yildir Raikkonen taraftarlari aracin sirlama performansi eksikliginden sikayet etmiyor mu? Raikkonen siralama hizi eksikligi yuzunden yaris kazanamiyoruz diye demecler vermiyor mu? Romain 2 yaris ust uste ilk 3'ten start alinca mi bu arac super hizli oldu? Romain gecilince Rai harika Romain gecince bir kulp tak bu mu ya bu nasil bir zihniyettir Turk milleti tebrik etme aliskanligini ne zaman edinecek? Hep soylerim birini ovmek icin birini batirmak zorunda degilsiniz Kimi harika bir pilot eyvallah bunu soylerken diger pilotu batirmana gerek yok nasil igrenc bir tutumdur bu ya ben cidden utaniyorum insanimiz nasil bu kadar tahammulsuz olabiliyor elestiri denen kavrami nasil hep olumsuz yuzuyle goruyor cidden anlamiyorum.
Konuya donecek olursak Lotus araclari siralama turlarinda hicbir zaman super hizli olmadi Red Bull 'a en fazla 0.2 0.3 saniye yaklastigi yarislar oldu dogru ancak hic bir seansa bir veya ikinci cep umuduyla cikmadi. Gelelim Romain'in yavas oldugunu zirvalayan arkadasa verilecek cevaba bakin Romain ve Kimi 2 sezondur yan yana yarisiyor iki arac toplamda kac kez ilk 4'ten start almis sayalim: 2012 sezonun E20 8 kez ilk 2 cizgiden start almis bu seanslari hatirlayalim:
Avustralya 2012: Romain Grosjean P3 Kimi Raikkonen P18
Ispanya 2012: Romain Grosjean P3 Kimi Raikkonen P4
Avrupa 2012 Romain Grosjean P4 Kimi Raikkonen P5
Macaristan 2012 Romain Grosjean P2 Kimi Raikkonen P5
Belcika 2012 Romain Grosjean P9 Kimi Raikkonen P4
Abu Dhabi 2012 Romain Grosjean P9 Kimi Raikkonen P4
Austin 2012 Romain Grosjean P4 Kimi Raikkonen P5
Koskoca 2012 sezonunda hizli(!) E20 sadece 8 yarista bir veya iki Lotus pilotu ilk iki cizgiyi gorebilmis Kimi Raikkonen ise en iyi 4.luk alabilmistir. Buna karsilik Romain Grosjean 1 kez aracini ilk cizgiye oturtmayi basarmistir iki kez de 3.olmustur. Adama sormazlar mi hizli arac + hizli pilot nasil oluyor da en iyi 4. olabiliyor? Buna karsilik yavas Grosjean bu basariya ulasabiliyor?
Gelelim 2013 sezonuna arkadas kabul etmeyecektir ancak sene basinda Grosjean'in sorunlu araciyla gerilere dustugunde burada onu cok guzel gomdugu zamanlari cok iyi hatirliyorum atiyordu da atiyordu Grosjean hakkinda bakalim 2013 sezonunda ne olmus? Yine ilk iki cizgi alinan yarislari ele aliyorum:
Cin 2013 Romain Grosjean P6 Kimi Raikkonen P2
Ispanya 2013 Romain Grosjean P7 Kimi Raikkonen P4
Almanya 2013 Romain Grosjean P5 Kimi Raikkonen P4
Macaristan 2013 Romain Grosjean P3 Kimi Raikkonen P6
Singapur 2013 Romain Grosjean P3 Kimi Raikkonen P13
Kore 2013 Romain Grosjean P4 Kimi Raikkonen P10
Super hizli E21 koskoca sezonda cumartesi gunleri sadece 6 yarista ilk iki cizgiyi gormus Raikkonen bir kez ilk cizgi gorerek Lotus'ta en iyi siralama derecesini elde etmis ve bunu hemen hemen Grosjean'dan bir yil sonra elde edebilmistir ne kadar yavasmis(!) bu Grosjean=) Sonraki yarislarda Kimi'nin 2 tane daha ikinci cizgi performansi var ki ikisi de 4.luk. Romain ise 3 kez ikinci cizgiyi gormus ve bunlardan 2 tanesi 3.luk ken bir tanesi 4.luk olmustur. Ilk iki cizgiyi Romain 3 kez almis Kimi de 3 kez almistir.
Tum bunlarin isiginda Lotus aracina siralamalarda hizli demek ciddi manada trajedidir. Kimi bile aracin bu alandaki performansini begenmezken arac hizli demek amiyane tabirle bos keseden sallamaktir. Sonuclar ortada Romain'i ozellikle siralamalar icin yavas bulmak sacmalamak ve zirvalamaktan baska bir sey degildir. Burada amacim kesinlikle birilerini batirmak veya yuceltmek degildir. Ben Kimi'ye hep saygi duydum yaris performansi olarak verim olarak Romain'den daha iyi oldugunu her zaman dile getirdim ancak cumartesi gunleri Romain'in daha iyi oldugunu gormemek korlukten baska bir sey degildir sus sus bir yere kadar !
kem küm kem küm kem küm……………….
Şampiyonanın tadı tuzu kalmadı… Senede V6 motorlarla da sinek vızıltısı dinleriz…
Olley Olley kazandık yesssssssssssssssssss
adamın dibisin sebastian vettel
42 pol rekora çok az kaldı
30 yaşına gelmeden rekor kırılacak o kadar
2014 parçalarını performans açısından değil,dayanıklılık açısından test ediyorlar.
Yarın Red Bull telsizinden, "Okay,Sebastian switch off the car." sesini duyacağız gibime geliyor. Hayırlısı bakalım
Yarın yarış sırasında yağmur ihtimali %58.Yağmur yağarsa Vettel,Hamilton,Alonso mücadelesi bekliyorum.İnşallah keyifli bir yarış izleriz.
raikkonen sıralamada en iyi pilot değil, bu sene rai-grosjean skoru: 9-4 rai önde.
sanırım açıklama yeterli. ya da dur, sen yine başlarsın. ''lotus gro'ya cok kotu davranior o aslinda ii bir pilot o yuzden. guncellemeler hep raikonen kullanior cunku rai 1. pilot grosjean da iyi =)=) ''
grosjean'ın tek turda en hızlı pilotlardan(!) olduğuna, neye göre karar verdin? hamilton ile beraber mi yarıştı? alonso mu? alonsoyla yarıştı doğru. 6 yarış 6-0. 3 senede massa'ya sıralamada yenilen raikkonen, 2 sene ara verip gelen ve zaten tek turda çok iyi olmayan, eskisi kadar iyi bile olmayan bir pilotun gerisinde. 9-4.
Grosjean senin bilincaltina nasil bir etkide bulunmussa artik cekememezligin bu kadari da fazla yani ciddi manada bir destege ihtiyacin var arkadasim paronayak olmussun iyice. Kimi iki yildir aracin siralama temposu yok diye diye sikayet edip vurdu araci sen kullaniyorsun sanirim bu kadar net aracin siralama temposu super hizli dedigine gore. Kafanda senaryolar kurup ona kendini inandiriyorsun Grosjean tek turda griddeki en iyi pilotlardan biri sen kabul etsen de etmesen de bu boyle
1992 barcelona olimpiyatları erkekler basketbol finalinden bir kaç gün önce gazetenin birinde sayfanın tamamı olimpiyatlara ayrılmıştı.küçücük biryerde sadece şöyle yazıyordu.abd erkek basket takımı birkaçgün sonraki finalde rakibini yenerek altın madalyayı alacak.
şu anki duruma okadar benzetiyorumki.
sıralamaları kaçırdım 8'deymiş. antrenman sıralama ve yarış saatleri sitede daha belirgin bir yerde olsa çok daha iyi olurdu. baktığım kadarıyla süperhızlı maldonado övgüleri bottas'a geçilmeye devam edince yavaş yavaş durmuş iyi olmuş. maldonado'nun öyle ahım şahım hızlı pilot olmadığını geçen seneden beri söylüyordum.
ancak süperhızlı grosjean söylentileri devam ediyor. farkı anlamak lazım, kimi yavaş kaldı, grosjean hızlı olmadı. lotus zaten hızlı bir araç. grosjean da az çok kullanıyor aracı. hızlı bir pilot da değil. 1.3 saniye fark hızlı olduğu için değil, kimi yavaş kaldığı için.
massa ne kadar zorlasa da alonso'ya yetişemeyeceği açık. alonso'nun tek turu kesinlikle kötü değil, 2014 sezonunda kimi cumartesi günleri onun için bir tehdit değil. webber ne izliyor anlamış değilim.
hamilton'ın son 2 yarışta rosberg'in gerisinde kaldıktan sonra artık geri geleceğini biliyordum. zamanıydı.
perez'e ise hala inanıyorum ama beklenen gelişimi gösteremedi gibi. belki de yıllardır hamilton'ın yanında yarıştığı için button'ı hafife almışızdır, perez de iyidir.
bu spor falan değil.ne olur televizyonalrınızdan rtl yi silin.yalvarıyorum.
sezon başı biraz heyecan koklatıyorlar ondan sonra istedikleri pisliği yapıyorlar 🙂 İKİ YILDIR FORMULA 1 İZLEMİYORUM bi içecek firmasına teslim oldu koca formula 1
Kimi'nin sıralama taktiği çok karışık.Sen 1. seansda Orta sert bi de üstüne Süper yumuşak kullanıyorsun e? sorada 3. seansda iyi bir tur için yeni set süper yumuşak lastik bulamıyorsun.
Yeni nesil f1 seyredenlerin sebastian vettele efsane diyecek olması ayrı bi durum keşke newey ferraride felan olsaydıda vettelde ferraride şampiyon olsaydı ..
Seneye ferrarinin mclarenin süper olabileceğini iddia edenler newey belkide 2014 paketini hazırlamıştır haha o adam ölene kadar asla bişey yapamayacaklar seneyede 20 yarış kazanır vettel 2 sinide raikkonen-alonso kazanır bi 500 puan farkla şampiyon olur yine ardından 8 kere şampiyon olunca michael schumacher felan tarih olur … Yazık bu üç takıma bide zenginler ama beyinsizler .
Kesinlikle öyle çok hızlı bir pilot 2012 de de aynı şekilde hızlıydı ama yaptığı kazalar ve hatalar hızını arka plana itti. Roc'da Dünya Şampiyonu olmuştu geçtiğimiz yıl onun dışında da şampiyonlukları mevcut.
Bende öyle düşünüyorum Kimi gibi bir pilotun yanında İki tam sezon geçirdi bir şeyler öğrenmiştir tecrübe olarak çalışma şekli olarak. Bakalım neler olacak gelecek sezon ama Lotus'un elinde altın değerinde biri olduğunu düşünüyorum.
düzlük hızını düzlüğün en sonunu baz alarak ölçüyorlar ama bu o kadar önemli değil.önemli olan ilk başları ve ortalarıdr.vettel herkesten en az 20 mt çnce gaza basıyorsa ferrarinin 320 yapmasının bir önemi yok.
grojean gerçekten cok hızlı bir pilot gecen yıl hatırladıgım kadarıyla şampiyonlar ligi şampiyonu olmuştu rai den bu kadar az puan toplamasına yada geride bitirmelerine bakmayın seneye kendini daha iyi gösterecektir bence.
Hayatımda izlediğim en sıkıcı f1 sezonu oluyor. Zaten iyikide izlememiştim kaybettiğim hiçbirşey yok. Gram zevk almıyorum yarışlardan. Ve yine hayatımda ilk kez 3 sıralama turunu üst üste izlemedim. Yağmur yağmaz ise yarışında izlemeyeceğim. Korkak bir Ferrari yavaş bir Mclaren ve sürürünen bir Williams'ı görmek beni heyecanlandırmıyor
Düzlük hızı nasıl yok 320,319'la en hızlı araçlar.
Eğer 2014parçaları bu durumdaysa seneyede pek umutlanmayin
Fantastic job Sebastian fantastic……….
Fantastic job Sebastian fantastic……….
Domanicali denen zaat Ferrari asla pes etmez diyip , 6 yarış kala 2014 parçalarını deneyen bi takım haline getirdi. Durumun özeti bu.
İlk üçü tebrik ederim. Güzel bir yarış olmasını diliyorum yarın. Webberin kapalı garajda Ferrari'nin aracını incelemesi güzeldi. Aynı şekilde Seb ile kendi arabasını da karşılaştırması güzeldi ama bir şey bulamadı galiba.
Hız ölçüm noktasında Fernando 320 km Felipe 319 Mark Webber 319 km ile ülk üçü tamamladılar normalde Rbr düzlük hızını pek önemsemez ama yarın Webberin yükselmesi için böyle bir ayar seçilmiş.
Grosjean her zaman ki gibi harikaydı umarım yarın yarışta bir sorun yaşamaz ve podyum yapar. Sauber ikilisini de tebrik ediyorum harika bir iş çıkarttılar.
Mclaren ve Williams daha öncede belirttim bu sezon hayal kırıklığı yaratan iki ekip…
hı unuttum massanın gazı erken bitti.
Araçla ilgili değıl rai son turda resmen pistte gezdi yani önemsemedi
FIA kesinlikle para yiyior bu RBR den. Asla inanmıyorum bu aracın legal olduğuna. 1 araç 4 yıl boyunca 10-11 takımın hiç bir şekilde keşfedemeyeceği kadar önemli bişey bulmuş olamaz. Ne yani bu kel uzaylımı arkadaş.
Marko sezon başı aracımızın tam gücünü kullansak 10 tane pit yaparız demişti. Üstüne lastikler değişti zaten. O andan itibarende RBR ucuşa geçti. Bi de Vettel çıkıp, yok yavaşız, yok mersedes şöyle gibi antipatik ve gereksiz demeçler vermese. Milleti gerçekten enayi zannediyor bunlar.
Bir gün elbet foyaları çıkacak meydana. Bu camiada hiç bir şey saklı kalmaz.
Lotusların da ön kanat mübarek emme basma tulumba gibi kerblerde.
Ferrariler ne yapmış bilmiyorum. Her sektörde yavaşlar. Düzlük hızı yok, viraj yok. Öylesine gelmişler herhalde. Öyle ya Alonso çıkarır cebinden bir podyum iyi kötü hesabını yapmışlardır.
Bu takım seneye de adam olmaz. Bence gitsin Alo Mclaren'e. Belki Mclaren sene başından beri kötü bir araca sahip olduğu için gelecek sene için düzgün bir araç hazırlama şansına sahip olmuştur zaman açısından.
helal be gro
lotus baştan yanlış yaptı.
balık baştan kokar
Weber kapalı parkta vetelin aracında olup da bende olmayan şey ne acaba bakışı attı 😀 .Ayrica vetelin poll turuna bakarsınız neredeyse 0 kontra var.Serhan Acar ayrıca vettel kimsenin kendisini geçemeyeceğini düşünüyor dedi adam haklı aynı takımda aynı araçla (?) kendinden bana göre çok daha yetenekli olAn piilot bile onu geçemiyor sonuçta
Sezon içinde lastiklerde radikal değişiklik yapılması skandaldır.Takımlar ufalanma sorununu çözmeye yönelik yenilemeler yaparken…
Red Bull ufalanmadan acı çekiyordu,ağlayarak istediklerini aldılar.Downforce'u maksimum düzeyde aracın.Düzlük hızı Vettel 313,Webber 319…
Viraja hızlı girebiliyor,gaza erken basabiliyorsan herşey daha kolay.
Sonuç olarak Ferrari sürekli oyalıyor taraftarları,hissedarları,pilotları…
Bu arada top speed den ötürü dert yanan vettel yine 2 uzun düzlüğün olduğu ilk sektörde 1. olmayı başardı..
Vettelin açıklamalarını görünce artık aklıma sadece Danyal Gergin ile İşin aslı geliyor..
Kimi'ye of oluyor anlamıyorum.Izlemedim sıralamayı bu kadar geride kalmayı nasıl başardı.
Ferrari araca ne yapıyorsa helal olsun. Geçen seneye göre bile yavaş araç getirmeyi başardılar..
Son sektörde araç üstü görüntülerde Ferrari – Redbull karşılaştırması yaparsanız Ferrariyi , Marussia falan sanabilirsiniz. Acı çekiyor resmen araç son virajda.
Klasikleşen sıradan heyecansız bir sıralama oldu yine.
ah be rai 7. olsan poleyi kazanmış gibi sevinecektim maximum 7. lik olmasına inanılmaz kötü bir turla grojandan 1.3k saniye fark yiyerek 10. olmada rai nin sırtına bağlanabilir fakat araçta yada hızlı turu atarken sorun yaşamış olabilir 2. seansda grojandan 0.1 saniye gerideydi çünkü.