Mercedes takımı, sezon öncesi testlerde oldukça güçlü olduğu Barcelona’da sıralamaları domine etti. Mercedes’in Alman pilotu Nico Rosberg 1.20.718’lik derecesi ile Katalunya’da pole pozisyonunu kazandı. Rosberg böylece art arda 2 kez polü kazanırken Mercedes bu sene pole sayısını 3’e çıkardı.
Takımın İngiliz sürücüsü Lewis Hamilton, takım arkadaşının 0.2 sn gerisinde kaldı ve yarışa Rosberg’in hemen yanından başlayacak.
Şampiyona lideri Sebastian Vettel sıralamaların son seansında tek tur attı ve 3. sırayı kazandı. Lotus ile Kimi Raikkonen 4. sırayı kazandı ancak uzun sürüşlerdeki lastik avantajıyla Raikkonen yarının favorileri arasında olacak.
Ferrari sürücüleri Fernando Alonso ve Felipe Massa sıralamalarda 5 ve 6. sıralardan öteye gidemediler. İki sürücüyü sadece 0.001 sn ayırdı.
Lotus’tan Romain Grosjean 7. olurken onu Red Bull’dan Mark Webber takip etti.
İspanya’ya büyük umutlarla gelen ancak beklediğini bulamayan Mclaren’den Sergio Perez son anda 3. seansa kaldıktan sonra son seansta ancak 9. olabildi. Son seansa kalan son isim Paul di Resta 10.luktan öteye gidemedi.
Toro Rosso pilotları sıralamalarda oldukça güçlü görüntü çizdiler. 2. seansta kılpayı elenen Ricciardo ve Vergne yarışa 11 ve 12. sıralardan başlayacaklar. Onları Force India’dan Adrian Sutil takip edecek.
Mclaren ile kötü bir sıralama geçiren Jenson Button 14. sırada kaldı. Sauber sürücüleri de 15 ve 16. sıralardan öteye gidemediler.
Williams takımı İspanya’da da beklentisinin ötesinde kaldı ve ilk seansta iki Williams sürücüsü de elendi.
Gridin sonunda yer alan takımlardan en önde yer almayı başaran isim Caterham oldu.
Sezonun 5., Avrupa’nın ise ilk yarışı olan İspanya GP yarın 15:00’da başlayacak.
Poz Pilot Takım Süre Fark 1. Nico Rosberg Mercedes 1m20.718s 2. Lewis Hamilton Mercedes 1m20.972s + 0.254s 3. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m21.054s + 0.336s 4. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m21.177s + 0.459s 5. Fernando Alonso Ferrari 1m21.218s + 0.500s 6. Felipe Massa Ferrari 1m21.219s + 0.501s 7. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m21.308s + 0.590s 8. Mark Webber Red Bull-Renault 1m21.570s + 0.852s 9. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m22.069s + 1.351s 10. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m22.233s + 1.515s 2. seans zamanı: 1m22.019s Gap ** 11. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m22.127s + 1.126s 12. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m22.166s + 1.165s 13. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m22.346s + 1.345s 14. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m23.166s + 2.165s 15. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m22.389s + 1.388s 16. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m22.793s + 1.792s 1. seans zamanı: 1m23.218s Gap * 17. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m23.260s + 1.532s 18. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m23.318s + 1.590s 19. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m24.661s + 2.933s 20. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m24.713s + 2.985s 21. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m24.996s + 3.268s 22. Charles Pic Caterham-Renault 1m25.070s + 3.342s % 107 süresi: 1m27.448s
Yorumlar
“2013 İspanya GP Sıralamaları – Pole Pozisyonu Yine Rosberg'in” ögesine 93 yanıt
)) Neymis ?
dikkat et yarış dışı kalmasın alonso
Raikkonen inş. kazanır…
tolga nickindeki büyük harfler ne anlama geliyor diye merak ediyordum. şimdi çözdüm
evet benim de dikkatimi çekti. son sıralama turunda ilk iki sektörde vettelden daha iyiydi zamanları. ama son sektörde yine vettelin gerisine düştü.
Turbo dönemi öncesi sıfırdan araç tasarlayan, bu tasarımda sorunlar yaşayan, rakipleri gelecek sezona çalışmaya başladıklarını belirtirken hala bu sorunlu tasarım üzerinde kafa patlatan takımımı tebrik ediyorum.
Herkesin bildiği üzere MP4-28, 27'den daha yavaş. Ama takım ısrarla 28'in sorunlarıyla boğuşmak istiyor, hem iş gücünü hem de sermayeyi bu sezona bağlıyor.
Aslında dolu dolu bir şeyler yazasım var ama o kadar vaktim yok. Şu iki grafiğe bakmanızı isterim.
Grafik 1
http://imageshack.us/a/img809/5581/94048661.jpg
Grafik 2
http://imageshack.us/a/img835/8126/88101614.jpg
Bu grafiklerde Button'ın 2012 ve 2013 İspanya 2. antrenmanlarındaki dereceleri var. Hangisinin 2012'ye hangisinin bu sezona ait olduğunu belirtmedim. Kabaca bakan, aradaki farkı görüp hangisinin hangi sezona ait olduğunu çözecektir.
Nerede 2012'nin 2. antrenmanını lider tamamlayan araç, nerede dünkü antrenmanı 1.5 saniye farkla 12. tamamlayan araç.
Genel hakkında da iki satır bir şey karalayayım. Ferrari'ler en güçlü ama Lotus'lar ve Red Bull'lar ile farklar çok az. Tepedeki üçlünün peşinde F. India'lar var. Bizimkiler ile Mercedes'ler ve Williams'lar kapışacak ve kapışmadan Mercedes'ler galip ayrılacak gibi. Tabi Mercedes'lerin önü açık olduğundan yarış sonunda F. India'ların da önünde olma ihtimalleri var. En geride ise Pic ile Bianchi kapışması gözüküyor.
Geçen yılın sonunda aracımız iki saniye yavaştı.Şimdi ilk çizgiyi ele geçiriyor.Her şey bir anda olmuyor.Takımla sorunu olanlar pol almamıza içerlemiş.Ne yani pol için savaşmayalım mı?
Ah birde şu dandik lastikler olmasaydı.
Kimi Raikkonen her yarışta ilk üçe oynuyor zaten o her zaman hesapta.Ha Alonso kazansın o her zaman ikinci olsun isterim..
Alonso ikinci virajda vetelin önünde olacak nokta….
bu yıl farklı ama işler
İlk frenlemeye kadar olan mesafe uzun Alonsodan iyi bir start bekliyorum. Mercedesleri önce ekarte eden avantajı alır gibi.
anlaşılan mercedes bu yıl dersini pol üzerine çalışmış . yarışa gelince force india ile yarışıyor
hiç kimsenin sansı yok vettel bu yarışı kolay alır .
Biraz fazla iyimser bir komplo teorisi olmuş bence. Böylesini ben de üretemem 🙂 Ceza barizmiş ama.
mercedesleri küçümsememiş bana göre, bu sene gördüğümüz bir gerçeği esprili olarka belirtmiş. mercedeslerin yarışta döküldüklerini biliyoruz. olur da önde kalırlarsa sürpriz olur.
Özet dediğin böyle olur işte. Aynı fikirdeyim.
Massa 3 sıra grid cezası aldığına göre yarın seni aramızda görmeyiz.Hadi başka haftaya kaldı artık.
tebrikler mersedes, her gün bir adım daha atıyorlar ileriye doğru. gecen senenin alışıla geldik sıralamalarını değiştirip yarışlara heyecan ve renk kattılar. ilerleyen yarıslarda tekerlek kullanımı hakkında da gelişecekleri şimdiden görülebiliyor. ilk 3 içerisinde bitirebileceklerini tahmin ediyorum.
pilotla nick seçimin uyumsuz.hatta komik.yorumların gibi 🙂 çocukçca.
Takim ici rekabet olsa, bir yaris Massa bir yaris Alonso kazansa takim ikiye bölünse falan anlayacam da pilotu besincilikten öteye gidemeyen adamlarin bir kiyaslama yapmaya calismasi gercekten cok komik 🙂
Olamaz massa yine alonsonun arkasında kalmış.Kesin sıralama ayarı yapmıştır.Yoksa alonsoya bu kadar yaklaşamaz.Puanlar yarın veriliyor.
Bir ise saygi duymak lazim ole burdan konusmakla asalamakla olmuyor.Sende alindin galiba.Ben orda gro ile alay etmedim .sevdigim ve hizli bir surucu o.pismesi lazim derdi bu.orda gro ornegini verdim alay etmek icin degil yani kendinizi dusunun die.Yarisdada yavas olabilir Ferraride siralamalarda yavas nolmus.Tek dicem su SAYGI
insanda nasil anlamak istiyorsa ole anlar.Sende beni yanlis anladin ama onemli degil .
hesabinda RAI yok ondan yanlis cikabilir hesaplarin
dostum senin sorunun ne ya, herkes rakibine sallar sen takım arkadaşına sallıyosun. Massanın stiline uymayan araç olabilir uyan olabilir. Tek turda iyi olabilir yarışta kötü olabilir. Her sıralamadan sonra burdasın yarıştan sonra yoksun. Ferrariyi tutan başarısını isteyen hiç adam yok mu ya burda herkes birbirine sallıyo.
Mercedesten reklam kokan hareketler, Hamilton ve rosberg iddia ediyorum yarın ilk 3'e dahi giremezler. Araç tek turda hızlı olup reklam yapıyor. Fs karışımı diye bir karışım var araçta, onu kullanıyorlar. Uzun sürüşlerde ise karışımın kullanıldığı andan itibaren araç 2 tur içinde belirgin yavaşlıyor. Lastik aşınmasida cabası. Böyle olunca en az 1 saniye fark atamadıktan sonra mercedes hızlı demem. Çünkü yarışta 1 saniyeden bugün sıralamada attığı farkı çıkartalım tur basına 0.5 saniye yavaş mercedes olacak. Vettel kalkışta hami geçer, drs açılınca rosbergi geçer alır götürür alonsoda 2. olur.
Mercedes dediki madem pirellinin lastik seçimleriyle yarış kazanmamız çok zor, o halde tek turda hızlı olalım gazetelerde televizyonlarda mercedes adını reklam yapmak için, satış rakamlarinı arttırmak için tek turda hızlı olalım dedi ve bugünlere gelindi. Ben bu sene 19 yarışın 15'inde mercedesi ilk sırada görmezsem şaşırırım açıkçası.
Ha doğruya doğru, aracın mekanik yol tutuşu süper. 2 Yıl önceki red bull gibi neredeyse yere müthiş basarak son sektörü 15 km hızlı geçiyor. Nico rosbergi tebrik ediyorum. Sezon başında rosberg hami sıralamalarda geçer demiştim beni yanıltmadı. Gerçekten çok çalışıyor, kondisyon, bisiklet hiç boş durmuyor ve zaten hami ancak çok çalışarak geçebileceğininde farkında. İnşallah şampiyonluğada oynar ama zor tabi. Yarın 4. dahi bitirse başarıdır çünkü araç uzun sürüşlerde bu karışımın tek turdan sonra iflas etmesinden ötürü çok zayıf kalıyor. Ferraride sorun yok ama biraz kuşkulu ayar yapıyorlar misal yarın hava bulutlu olacak, %45 yağış ihtimalide var çok hafifte olsa. Işte bu ihtimalden dolayı cumartesi günü aracı ortaya karışık ayarlıyorlar. Hedef 3.lüktü ama bir tık saptı hedef. Yinede uzun sürüşlerdeki avantaj sayesinde ferrarinin iki aracıda ilk 6'da olur.
1 pit az yaparsak favori Raikkonendir.Redbull,Ferrari,Mercedes bu takımların hepsi yarın Raikkonenin 1 pit az yapmasını hesaba katıyordur.
Yarış içinde mercedes'e şans vermiyorum.Ama en agresif startı yine mercedeslerden bekliyorum bu kaos yaratabilir vettel ve alonso'ya yarayabilir.Bol değişkenli bi yarış bi bekliyorum sorun yaşamadığı takdirde alonsonun yarışı kazanacağını düşünüyorum
geçen senenin son zamanlarından bugüne dek herhalde bi r8-10 yarış ve bir 6-7 ay filan geçmiştir.
bu süre zarfında:
malum pilota:
"100 tur daha atsam bundan daha iyisi mümkün değildi"
"bu araçla bu kadar"
"elimden gelenin en iyisini yapıyorum, ama araç hızlanmalı"
"en hızlı araca gerek yok, 0,2 saniye daha hızlansa yeter"
gibi sözleri söyletmeyen,
malum pilotun taraftarlarına:
"araç yavaş ama alonso uçuyor"
"takımda iş yok, alonso gidiyor"
"mühendisler işten anlamıyor, alonso'yu dinleseler tam olacak"
gibi sözelri unutturan felipe, sırf bunun için bile bir tebriği hak ediyor olmalı.
öyle ya,
madem araç yavaşsa, alonso neden massa'ya göre uçup gitmiyor?
araç hızlıysa, alonso neden vettel'i filan geçemiyor?
alonso hızlı, araç yavaşsa massa'nın alonso'dan ne eksiği kalıyor?
massa hızlı, araç da hızlıysa bu durum nasıl alonso'nun uçup gitmesine yetmiyor?
massa da yavaş, araç da yavaşsa o halde alonso da yavaş oluyor aslında?
belki de araç yavaştır da massa hızlanmıştır, o halde yine massa alonso'ya yetişmiş oluyor 😉
gibi gibi aklımda kalan bir kaç soruya cevap verecek arkadaşları beklerim, zahmet olmazsa eğer.
hani onlar da özlemiştir, şöyle ağızlarını doldura doldura "alonso cengaver gibi, aracı sırtında taşıyor maaşallah" filan demeyi..
ama iş massa'nın hızlanması olunca, kimseden çıt yok, bravo.
gün gelir 0,001 saniyeye sığınır insan işte :))
En iyi takımız diye ortalıkta dolaşıp kaç yıldır tek turda adam gibi bir araba yapamıyorsanız bu Mercedes'in suçu mudur? Barcelona gibi bir pistte sıralamalarda ilk 2 sırayı alıyorsan bu aracının çok iyi olmasından dolayıdır. Lastik sorunu olmasa Mercedes en büyük favorilerden birisi olurdu. Onu da çözerlerse olmaya çok yakınlar.
McLaren'e gelirsek mıçma evresinden sonra sıvama evresine geçmişiz. Perez araca alışmaya başladı. Button'ı çok rahat geçti. Button ne olur sene sonu kendi rızanla git bu takımdan. Daha fazla seni o koltukta görmek istemiyorum. Perez ağırlını koymaya devam edecektir.
sonrada tur yemisti hatirlarsan…
Fernando Alonso,zamanında hem Schumacheri hem de Raikkoneni yenmiş bir pilottur.
engelleme var gibiydimi.onun GİBİYDİ si fazla resmen engelledi.kötü yerde yakalandı orası ayrı ama engelledi.istemeyerekte olsa.
O zaman sende bırak ne derlerse desinler? Kimseye hakaret etmedikçe bir sıkıntı var mı? Bu sezon ki değerlendirmeler, geçen sezonda dahil bu yönde değil midir? Yarış temposu zayıf değil mi? Sanki olmayan bir şey konuşuluyor da alınganlık yapılıyor. Bende desem sende Grosjean üzerinden dalga geçiyorsun adamlarla. Ne istediğin ile ne yaptığın arasında fark yok.
Yarın ilk viraj diyorum.Fernando Alonso, Sebatian Vettel'in önünde diyorum.Ancak o zaman kazanırız.Öbür türlü Vettel Mercedesleri geçer sonuna kadar götürür.Neyse Haydi Alonso
Mercedeslerin Rosberg`in Bahreyn` de yaptığı gibi sıralama ayarı yaptığını düşünmüyorum.İlk pit stoplara kadar fazla sıra kaybetmezlerse kazanabilirler.
🙂
Ben hakem olsam, ben cezayı verirdim herhalde. Tabi hakemler olayı nasıl inceleyecekler belli değil. Bir engelleme var gibiydi Webber hızlı turunda iken. Ancak Webber'in bu durumdan olumsuz etkilenmemesi belki Massa adına olumlu olur ama ben bir 3 sıra bekliyorum.
Aynen 🙂
Ayrıca Pole de yarışa başlayıp da yarışta varlık göstermemeyi de hatırlatmak gerek zor puan almalarını. Bu günümüz şartlarına uyum sağlamak ile ilgili. Mevcut kurallara yani.;) Herkes aracı hızlandırmayı biliyor. Burada önemli olanı kavramak yani yarış temposunu ayarlamak. Eğer bu 0.5 sn farkı tek turda atıyorsan 50-60 turluk yarışa yayamıyorsan bu seni anca 3-5 turda öne yaklaştırır gerisinde bir fayda sağlamaz. Pole kazanan tebrik edilmelidir fakat yarış kazanmak ile alakası yoktur arasında dağlar kadar fark vardır. Aracın hızlı olduğunu bu şartlar altında ben kabul etmiyorum. Yeteri kadar çalışmadıklarını gösteriyor sadece. Keşke böyle olmasaydı ama eldeki ile idare etmek dumunda tüm f1 camiası.;)
bahsedilen şikayeti yapan webber.
bu yarışta komiserlerden biri alan "avustralyalı, webber delisi" jones.
vettel webber'den 5 sıra ilerde.
hani bu ikisini birazcık daha yaklaştırmak, webber'i 1 sıra yukarı taşımak, alan jones'un kendini bir parça daha mutlu hissetmesi için felipe'ye ceza vermek kolay bir yol olabilir tabi.
belli olmaz.
Tifosiler değil.Alonsocular genelde.Schumacher ve Raikkonen gibi iki pilotu yolladıktan sonra tifosi kavramıda çöktü.Şu andaki pilotlarına bakarsan herşey apaçık ortada
Vettel hizini pek de saklamadi acikcasi. Hepimiz onun ilk 3 e girecegini biliyorduk, sadece Mercedeslerin beklenmedik hizlari biraz golgeledi gibi.
Herkesin de belirttiği gibi Mercedes'in polü yarın için pek birşey belirtmiyor olabilir. Yarışın ilk bölümünde çok karışık bir ön taraf izleyebiliriz. Yine pit-stoplar önemli kritik önem arz edecek. Erken veya geç pit stop 4-5 sıra kazanıp/kaybetme anlamına gelebilir.
Vettel'de gerçekten harika bir tur tamamladı. Hafta sonu boyunca güçlü gözüken Webber'den 0.5 saniye hızlı olarak çok iyi bir pozisyona geldi. Eğer Mercedes'leri kolay geçebilirse yarışı kazanma adına önemli bir avantaj yakalayabilir. Yarın favori Vettel gibi.
Raikkonen için de 4.lük mükemmel sıra. Eğer bir pit eksik yapmayı iyi bir tempoyla başarabilirse o da galibiyet için avantajlı duruma geçer.
Alonso içinse galibiyet için iyi bir ilk bölüm gerekiyor gibi. Yine de kazanabilecek pozisyonda, ve Ferrari'nin yarış hızı anlamında en hızlı olduğunu düşündüğümde bu ihtimalde az değil.
Massa'ya gelecek olursak iyi bir gün oldu. Ancak muhtemel bir 3 sıra grid cezası alabiliriz. Ceza gelirse iyi bir start almamız gerekecek. Ve stratejiyi doğru çalıştırdığında galibiyet mücadelesinde olmamak için bir sebep yok.
Perez'e de tebrikler. Harikulade bir tur attı. Arkada Toro Rosso'ların hızı iyi. Sauber ve McLaren'in hamle yapamayışı onlar adına kötü bir durum. İki takımda İspanya'ya kritik bir viraj olarak görüyordu ama işleri zor. Williams'ı da katabiliriz bu gruba.
Sana helal olsun diyorum be kardesim .
geç sen bunları sadece söyleyen ferrari taraftarları gibi konuşma ayrıca grosjeandan önce 2 aracınız birbirine girmesin
Dostm zaman kaybi Kimi'den kaynaklanmiyor, belki 0.1 saniye daha hizli olabilirdi ama Lotus'un son sektor performansi tabiri caizse les gibi. Yine kirli tarafa dusmesi pek iyi olmadi ama yarin iyi bir start alabilirse stratejisi zaten hazir 😉
1.21.218 Fernando- 1.21.219 Felipe. inanılmaz bir şey ya ikiside aynı turu attı.Saniyenin yalnızca 0.001'i kadar fark.fark bile denmez.Ah felipe biraz kısmetin olsa şimdi temiz tarafta olacaktık.
Gelelim mercedes'e bence yine sıralama için ayar yaptılar.yarın yarışta yine hüsrana uğrayacaklarını düşünüyorum.ama yine de Nico'ya helal olsun adam tek turda çok hızlı.yarın yarışta ilk bölüm en azından iki mercedes te yarışa renk katacak.Bakalım Seb startta ne yapacak.Tabiki startı dillere destan olan Ferrari Özellikle massa nasıl kalkacak.ama en önemlisi geçen yıl ki gibi Fernando muhteşem start alır da ilk sıra ya yerleşirse yarış Fernandonun olur bir sorun yaşamazsa.
podyum tahminim sıraya göre değil tabiki Raikkonen ve Ferrariler diye düşünüyorum.
Siz değerli F1 seven arkadaşlarıma saygılarımı sunuyorm ve sıralama ve yarış hakkında ki değerli yorumlarınızı sabırsızlıkla bekliyorum.
Ferrari taraftarlari kan kusuyor Mercedese bu nasil bi cekemezliktir arkadas.Yok sole olur da one geceriz yok ble olur siz dua edinde ilk virajda gro iki aracinizida bicmesin .Brakin Mercedes ne hali varsa gorsun.
Ferrari adina bi saygim vardi burdaki tifosiler yuzunden oda gitti . eminim su sitede cogu insan benim gibi dusunuyor..
3.sektördeki Mercedes farkına bakıcak olursak çekiş aşırı fazla gibime geliyor.Lastikler bu yüzdende aşınabilir.Torku biraz daha düşürmeleri gerek bana kalırsa.
Bu çekişle Monoca do Hami ile Ros 1sn fark atarlarsa şaşırmam.
En ufak bir heyecan yok.Sıradan bir tv show u gibi izliyoruz.Bakalım bu sefer pirelli başımıza ne çorap övecek.Yada bu bölümde kahramanımız x pilot kaş pit yapacak şeklinde.
Sadece soru sordum sakin ol.
gerçekçi ya da değil, yarışta işe yarar veya yaramaz, ne olursa olsun barcelona gibi aerodinami olarak araçtan çok şey isteyen bir pistte mercedes pilotları duble yapmışsa sıralamada; bu hem pilotların hem de mercedes aracının saf hızını gösterir. ve bunu küçümsemek açıkça ayıp kaçar. o ilk 3'te saydığın 2 pilot (rai-alo) sıralamada binde bilmem kaç daha hızlanabilmek için takımlarının başının etini yiyorlar, ama oluyor mu? olmuyor. öyle kolay değil sıralamada pole filan almak.
en basit yoldan tebrik etmek, daha gerçekçi ve daha yakışıklı durur.
Eğer Mercedes yarışta kazanamasa bile malezyadaki gibi bir perfromasn gösterirse o zaman böyle saçma sapan yorum yazan F1'den anladığını sananlara iyi bir cevap olur..inşallah yarın iyi oluruz yarıştada görürüm o zaman ne yazacaklar.
Mercedes'lerin uçarcasına ilk iki sırayı kaptığı sıralamalara sahne oldu. Evet, Ferrari ve Lotus sıralamaların genelinde güçlü gözüktüler yarın için ışık saçtılar ama Hamilton'ın Q2'deki turu, Rosberg'in Q3'deki turları ulaşılmazdı. Yine de Mercedes için kuşkuyla bakılması gerektiğini düşünüyorum. Geçen yarış da polü almışlardı ama hiç kimse Mercedes'i favori göstermiyordu. Denen çıkmıştı ve Rosberg 1. başladığı yarışı 9. bitirmişti. Vettel ise açıkçası yine son seansta ortaya çıkardı, Red Bull'un sakladığı hızı. İlk 4 takımın yakın mücadele vermesini bekliyorum. Mclaren'lerin Q3'e kalamayacağını tahmin ederken, Perez'in Q3'e kalması şaşırtıcıydı. İlk yarışlarda, sıralamalardaki yavaşlığıyla bilinen Button'ın bile arkasında kalan Perez bu kez baya bi farkla önündeydi takım arkadaşının. Bahreyn'den itibaren kendisine geldi sanırım. geçen yılın sonunda Hulkenberg'in yanında sönükleşen Di Resta'nın bu yıl yeniden parlaması güzel. Toro Rosso pilotlarının kendi içerisindeki çekişmeleri ve Marussia-Caterham rekabeti de izlenmeye değer. Q1'de yine mi sondasın Van der Garde diye hayıflanırken onun birden grubun en önünde yer alması da kendi açımdan şaşırtıcı oldu.
bizde biliyoruz heralde lewis vites ktuusu ceazsı aldı öyle 1-2 olduk..bilmeden yazıon bide haklıymış gibi
ilk üçü(vettel,raikkonen ve alonso)'yu tebrik ederim.
Son sektörde evet ferrari kötü ama mercedese göre kötü.Diğerleriyle aynı dereceyi tutturdu ALO..Startta alonso kazaya kurban gitmesse (ki arkada da grosjean var :/ ) massa da 2007 deki gibi bir hamle yapmassa yarış zevkli gecer mercedesin de bahreyndeki kadar rezil olacağını zannetmıyorum ama rai vet alo galibiyet için kapışabilir
Hiç bahsedilmiyor ama kalkışta Hamilton ve Rosberg birbirini yemesin.
İlk üçü tebrik ederim. Yakın bir mücadeleydi pilotlar arasında Mercedesler S3 de harikaydı bana bir an Rb7 yi hatırlattılar. Güzel bir yarış olması dileğimle. Her Avrupa sezonunun başlanıcı bilinmezliklerle doludur. Mercedesin yarın lastikleri nasıl kullanacağını hep beraber göreceğiz.
Mercedes ekibini tebrik ederim Aldo Costa- Bob Bell-Ross Brawn teknik yapının eseri bu sonuçları tüm bir bütün olarak. Umarım lastik sorunlarını burada biraz da olsa gidermişlerdir. Red Bull Renault-Lotus Renault-Ferrari-Mercedes bu dörtlünün sezon sonuna kadar şampiyonluk için savaşması zevk üstüne zevk katar 🙂
Kimi'ye saldırmayalım eyvallahta anlamadığım ilk sektör pol geliyodu ikinci sektör hala pol geliyodu ama üçüncü sektör bırak pol'ü Vet'in bile arkasına düştü ya araçmı son sektöre uygun diildi diğerlerine göre kendimi ekstra bişiler yaptı anlamış diilim
Yalandan bir pol ve 2.lik yarış 5.turda hem rosberg hem hamilton çoktan 4 ve 5.sıraya geçer gerisi allah kerim.
Bu biraz teyzemin bıyığı olsa dayım olurdu sözüne benzemiş..
daha yokmuuu
İnceleme altındayız, muhtemel temiz tarafa gidebiliriz 🙂
Mercedes güzel gidiyor böyle devam edip sorunları çözerlerse ve başarılarını sürekli hale getirebilirlerse şampiyon olabilirler.Alonso ve taraftarları için üzgünüm.
2012 çin ?
Alonso İyi Kalkarsa(Raikkonen'i Geçerse Çünkü Temiz Tarafta Alonso Var) Rosberg ve Hamilton'un Lastikleri 4-5 Turda Biterse Vettel'i Pist Üzerinde Geçersek Yarış Bizimdir…Ferrari 3.Sektörde Yavaş Kalıyor Sanırım Ama Galibiyet İçin En Büyük Aday Vettel Sonrasında Rai ve Alo Geliyor
alonso 2011 gibi yaparsa kalkışta ilk sektörü 1. alabilir belkim
En azından tebrik edin bari..double yaptık 3 senedir en iyi sonucumuz..(Resmi olarak şimdi yapmış olduk)
rosberg harbiden sıralamada hızlı bence her ikiside hızlı..Hamilton yarışta daha hızlı yanlız 🙂
o zaman sıralama yerine yarışa göre şasiyi ayarlasınlar. Diğer takımlarda tek turda birşeyler yapalım dese dereceler rahat gelişir. Bu şowdan başka birşey değildir.
Bu arada Mercedes monacoda ağlatabilir 😀 hem yarışta hemde sıralamada
Şampiyona lideri Sebastian Vettel sıralamaların son seansında tek tur attı ve 3. sırayı kazandı. Lotus ile Kimi Raikkonen de aynı strateji ile son seansa çıktı ve 4. sırayı kazandı.
ADMİN bu cümlede bir yanlıslık var bence raikkonen 2 tur attı son seansta.
ALO ve MAS tan ancak antrenman lideri olur.. FERRARİ her zaman ki gibi yine aptallık yapmakta ısrar etti. Ne varsa sürenin sonuna kadar bekliyor… Neymiş pist daha kullanışlı oluyor muş… Güldüm yani. pist daha kullanışlı olabilir ama f138 yavaş… Bari WET ten daha iyi pozisyonda olun …
Mercedes yine sıralama ezdi geçti..Lewis Q2 zamanyıla bile 2. sırada kalırmış bu arada Mercedes yarın Bahreyn'deki gibi olmicak büyük ihtimalle sıra kaybederler ama en az bir araç podyumda bence.Yarış ayarına odaklındılar.antremanlara hep ağır yakıt yüküyle çalıştılar bence güzel bir avrupa açılışı olacak
Lastikleri çok çabuk yediği için olabilir mi mesela ? Sence ?
Son sketör kabusumuz yine devam ediyor. Geçen sene hem burada,Almanya da özellikle Macaristan'da çok çektik bu son sektörden. Bakalım Bu sene nasıl olucak.
kimiye sallamayın tamamen ayarlarla ilgili bi durum.en fazla 3.olabilirdi son sektörü biraz daha iyi atsaydı.mercedesler son sektörden nefret ettirdiler bugün.yarışta yine geriye düşmeleri büyük ihtimal.
Hamilton'ı sıralama pilotu bilirdik? Rosberg bir değil iki değil daha hızlı görünüyor. Oturmayan taşlar mı var, bilmediğim bi şey mi oldu turda, ayar farkı mı, yoksa Rosberg harbiden hızlı pilot mu?
ben pole olarak 3'e bakıyorum artık.
Yarın pole'den vettel kalkıyor.
yarış hızında yavaş mersedesler arkalarında hızlı olan vettel yanında lastik aşınması daha az olan kimi ve yarış hızı çok çok iyi olan startta fişek gibi kalkan ferrariler massayla alonsoda nerdeyse aynı dereceyi elde etmiş 😀 startta vettel mersedesleri geçemesse yarış içinde düzlük hızından dolayı işi zor starttan sonra ferrarilerden biri vettelin arkasına gelirse kimiyle beraber o ferrari yarışın favorisi olur gibime geliyor
bence iyi oluyor vettelin alıp başını gitmesinden iyidir az zevki çıkıyor yarışların
0,001. binde bir saniye. ölç desen ölçülmez, tarif edilmez. lan kısmete bak, gitti temiz taraf. hani bazı anlar olur, "kılpayı kaybettim", "ucu ucuna yetiştim" filan deriz ya, bu "kılpayı"lar hiç felipe'nin lehine olmuyor, şansa bak.. yapacak bir şey yok. ama ilk 2 seansa göre q3'teki derecesini bir hayli iyileştirdi, böyle görmek güzel felipe'yi.
kendi takımlarında takım arkadaşına göre coşup giden rosberg, vettel, p.di resta ve perez'e tebrikler.
Yarın gümleyeceğimiz için tebrik etmiyorum Nico ve Lewisi 🙂
o denge neden yarışta işe yaramıyor acaba 🙂
mercedesin bu şowu can sıkmaya başladı artık. Sıralamaya odaklanıp sanki bi halt yapmıslar gibi seviniyolar bide. Yarışta dökülecekler yine. Podyumu bile zor görürler. Tek olumlu yanı yarısı biraz karıstıracaklar 😀
Eh be Rai, ilk sektorde ceyrek saniye iyiydin, gittikce performans dustu, neyse ilk 5 icinde olmak iyidir, umarim yarin 1 pit stop az yapabilir.. Vet, Alo, Rai fena kapisacak gibi yarin 🙂
rai sektör rekoruyla gelmesine rağmen son sektörde nerdeyse yarım saniye kaybetti ve 4. oldu yarın yarışta mercedes yeteri kadar hızlı olmadıgı icin galibiyet mücadelesi verebiliriz bu arada rosbergi tebrik ediyorum tek turun en iyi pilotu olarak bildigimiz hamiltonu bir kez daha geçti.
Beklediğime yakın bir sonuç oldu.Hayal kurmaya gerek yoktu,bu son sektör ile ilk 3 imkansızdı.Mercedes'in araç dengesinden ilk Malezya'da bahsetmiştim,o gün karşı çıkanlar bugün gerçeği görmüşlerdir sanırım.Sadece ve sadece traction isteyen son sektörde Vettel'den 0.3,Alonso'dan 0.5 saniye daha hızlıydı Rosberg.Çekişi en iyi araç olduğu su götürmez bir gerçek.
Ha bir de,lütfen bir daha kimse Ferrari'nin çekişi çok gelişti diye bir şey söylemesin.Gördük ne kadar geliştiğini.
Reklam kokan hareketler demi? 🙂
Raikkonene tavsiyem özel olarak son sektörlere çalıssın.0.115 sn daha iyi gelip 3 sektörde tam 0.4 saniye geri kaldı.ve sonuc olarak yine kirli tarafa düşdük.Startta Alonsoya geçildimizi varsayarsak yinede fena değil.
Sıralamada Mükemmel bir araç yarışta resmen dökülüyor. Bu durum pilotlar için daha da sinir bozucu olmalı. Peki durum böyle iken sıralamaya bu kadar önem vermenin anlamı nedir. Bir parça daha yarış ayarı lastik kullanımında biraz daha iyi olma ihtimalini getirebilir.
Tebrikler Tabii ki.
Bizim yarış içindeki durumumuzu startımız belirleyecek
yine kirli taraf yine kötü başlangıç, son sektörde ne yaptıysa şampiyon..