[vc_row][vc_column width=”2/3″][td_text_with_title title=”Canlı Anlatım”]
@TRF1net kullanıcısından Tweetler
[/td_text_with_title][/vc_column][vc_column width="1/3"][td_ad_box spot_name="Adsense spot -- 160 dik"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width="1/1"][vc_row_inner][vc_column_inner width="1/1"][td_text_with_title title="Dereceler"]
[/td_text_with_title][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_column_text]
16:35 - 3. Günün Lideri Massa!
Williams pilotu Felipe Massa, Bahreyn'de gerçekleştirilen testlerin 3. gününde en hızlı isim oldu. Sabah bölümünü de ilk sırada tamamlayan Massa, seansın bitmesine doğru oldukça hızlanarak art arda hızlı turlar elde etti.
Massa, 1.33.258 yaparak hem bugünün hem de Bahreyn'de gerçekleştirilen testlerin en iyi tur zamanını kaydetti.
Motor değişikliği nedeniyle güne biraz geç başlayan Mercedes pilotu Nico Rosberg, gün sonunda 100 turu geçmeyi başardı ve Massa'nın 0.226 sn gerisinde 2. oldu.
Ferrari ile öğleden sonra uzun sürüşler gerçekleştirmeyi başaran Kimi Raikkonen, son anda attığı 1.35.487 ile 3. olmayı başardı. Raikkonen hızlı turundan sonra yine derecesini geliştirecek gibi görünüyordu ancak son sektörde zaman kaybetti. Raikkonen en hızlı turun 2 sn gerisinde kaldı.
Mclaren'in genç sürücüsü Kevin Magnussen günü 4. sırada tamamladı ancak Mclaren sürücüsü liderin 2.5 sn gerisinde kaldı. Magnussen'i Toro Rosso'dan Daniil Kvyat takip etti.
Force India ile Nico Hulkenberg oldukça yoğun bir gün geçirdi. 115 turu geçen Hulkenberg 6. sırada yer alırken onu Marussia'dan Jules Bianchi takip etti. Marussia, Ferrari motoru ile oldukça ön gruba yakın göründü ve Caterham'ın 1 sn önünde yer aldı.
Caterham ile Marcus Ericsson bugün 117 tur ile en çok çalışan isim oldu. Renault motoru böylece bir günde en fazla mesafesini kat etmiş oldu.
Renault motorlu iki takım, Lotus ve Renault için bugün pek parlak geçmedi. Red Bull'a göre daha iyi bir gün geçiren Lotus 33 tur atmayı başardı. Ancak takım vites kutusunda elektrik sorunu yaşadı ve güne geç başladı. Daha sonra ise ERS'de bazı sorunlar meydana gelince Romain Grosjean için gün erken bitti.
Son 4 senenin şampiyonu Red Bull için durum daha kötüydü. Henüz bir açıklama gelmedi ancak Sebastian Vettel piste ilk çıkış denemesinde sadece 4 viraj geçip pist üstünde durdu. Vettel daha sonra piste çıkamadı.
Sorun yaşayan bir diğer takım Sauber'di. Sauber sürücüsü Adrian Sutil, keşif turunu atarken aracından dumanlar yükselmeye başladı. Sauber daha sonra hiç piste çıkamadı.
Poz Pilot Takım Süre Fark Tur 1. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m33.258s 99 2. Nico Rosberg Mercedes 1m33.484s +0.226s 103 3. Kimi Raikkonen Ferrari 1m35.426s +2.168s 87 4. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m35.894s +2.636s 88 5. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m36.113s +2.855s 81 6. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m36.205s +2.947s 115 7. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m37.087s +3.829s 78 8. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m38.083s +4.825s 117 9. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m42.166s +8.908s 33 10. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1 11. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 0
12:05– 2. Bahreyn Testleri 3. Gün Sabahı – Massa Lider
2014 Formula 1 sezonu öncesinde Bahreyn’de gerçekleştirilen testlerin 2. test seansının üçüncü gün sabahında Williams pilotu Felipe Massa en hızlı isim oldu.
1.37.224 ile Massa bu sabahın en hızlı ismi olurken onu 0.776 saniye geriden Nico Hulkenberg takip etti. Alman pilot 42 tur atmayı başardı.
Force India’yı Mercedes'ten Nico Rosberg takip etti. Rosberg araçta kaynaklanan bir problemden dolayı güne geç başlamak zorunda kaldı.
Dün ileriye doğru büyük adımlar attıklarını söyleyen Toro Rosso Kvyat ile seansı 4. sırada tamamladı. McLaren'in Danimarkalı pilotu Magnussen attığı 24 turun ardından liderin 3 saniye gerisinde seansı 5. sırada tamamladı.
Ferrari'ni sorunlarla boğuştuğu sabah seansın Raikkonen sadece 9 tur atabildi ve 6. sırada öğle arasına girdi.
Dün günü üçüncü sırada tamamlayan Red Bull bugün Vettel ile araçta kaynaklanan bir problemden dolayı yolda kaldı ve zaman turu elde edemedi.
Seansın en çok tur atan pilotu ise 69 tur ile Marcus Ericsson oldu.
| 1. | ![]() |
Felipe Massa | Williams | Mer. | FW36 | 1:37.224 | 48 | |
| 2. | ![]() |
Nico Hulkenberg | Force India | Mer. | VJM07 | 1:38.000 | 0.776 | 42 |
| 3. | ![]() |
Nico Rosberg | Mercedes | Mer. | W05 | 1:38.557 | 1.333 | 22 |
| 4. | ![]() |
Daniil Kvyat | Toro Rosso | Ren. | STR9 | 1:39.297 | 2.073 | 40 |
| 5. | ![]() |
Kevin Magnussen | McLaren | Mer. | MP4-29 | 1:40.252 | 3.028 | 24 |
| 6. | ![]() |
Kimi Raikkonen | Ferrari | Fer. | F14 T | 1:41.542 | 4.318 | 9 |
| 7. | ![]() |
Marcus Ericsson | Caterham | Ren. | CT05 | 1:41.849 | 4.625 | 69 |
| 8. | ![]() |
Jules Bianchi | Marussia | Fer. | MR03 | 1:41.889 | 4.665 | 55 |
| 9. | ![]() |
Romain Grosjean | Lotus | Ren. | E22 | 1:43.088 | 5.864 | 14 |
Bugünden Kareler:
07:30 - 2014 Formula 1 sezonu öncesinde Bahreyn'de gerçekleştirilen son testlerin üçüncü gününde herkese merhaba. Bu sene tüm testlerde olduğu gibi bugün de gelişmeleri sizlere aktarmaya çalışacağız.
Geçen hafta olduğu gibi bu hafta yapılacak olan testler sabah 8'de başlayıp öğleden sonra 16'da sona erecek. Testlere dair gelişmeleri canlı anlatım sayfamızdan ve Twitter adresimizden takip edebilirsiniz.
Test dizilimi şu şekilde olacak:
| Takım | 27 Şubat | 28 Şubat | 1 Mart | 2 Mart |
| Red Bull | Daniel Ricciardo | Daniel Ricciardo | Sebastian Vettel | Sebastian Vettel |
| Mercedes | Nico Rosberg | Lewis Hamilton | Nico Rosberg | Lewis Hamilton |
| Ferrari | Kimi Raikkonen | Fernando Alonso | Kimi Raikkonen | Fernando Alonso |
| Lotus | Pastor Maldonado | Pastor Maldonado | Romain Grosjean | Romain Grosjean |
| McLaren | Kevin Magnussen | Jenson Button | Kevin Magnussen | Jenson Button |
| Force India | Sergio Perez | Sergio Perez | Nico Hulkenberg | Nico Hulkenberg |
| Sauber | Adrian Sutil | Esteban Gutierrez | Adrian Sutil | Esteban Gutierrez |
| Toro Rosso | Daniil Kvyat | Jean-Eric Vergne | Daniil Kvyat | Jean-Eric Vergne |
| Williams | Valtteri Bottas | Felipe Massa | Felipe Massa | Valtteri Bottas |
| Marussia | Max Chilton | Jules Bianchi | Jules Bianchi | Max Chilton |
| Caterham | Kamui Kobayashi | Marcus Ericsson | Kamui Kobayashi | Marcus Ericsson |
16:35 – 2. Bahreyn Testleri 2. Gün - Perez Yine Lider
Force India sürücüsü Sergio Perez, Bahreyn testlerinin ilk gününde olduğu gibi ikinci gününde de en hızlı isim oldu. Perez, sabah bölümünde elde ettiği 1.35.570′lik derecesi ile gün sonunda da en hızlı isim olmayı başardı.
Perez’i günün en çalışkan ismi Ferrari pilotu Fernando Alonso takip etti. Bugün 122 tur atarak en çok pistte kalan isim olan Alonso, liderin 0.064 sn gerisinde kaldı.
Ricciardo sorunlarla boğuşan RedBull RB10'u ile seansı liderin 0.173 saniye gerisinde 3. sırada tamamlayan isim oldu. RedBull böylelikle Bahreyn testlerinde ilk kez 1.35'li turlar atmayı başarmış oldu.
Sabah Aero çalışması öğleden sonra ise yarış simulasyonu yapan Williams ve Massa günü 4. sırada tamamlarken, sabah bölümünde yolda kalan Mclaren sürücüsü Jenson Button 5. sırada günü tamamladı.
Bahreyn testlerinde ilk kez 1.39'un altına inmeyi başaran Marussia sürpriz şekilde Bianchi ile 6. oldu. Seansın bitimine kısa bir süre kala vites kutusu problemi yaşayan Mercedes pilotu Lewis Hamilton günü 89 tur ile 7. sırada bitirdi. Hamilton sabah da ufak bir kaza yapmıştı.
Renault motorlu araçlar dün olduğu gibi bugünde birçok kez sıkıntı yaşadı. Lotus gün içerisinde iki kez yolda kalıp günü 10. sırada tamamladı. İngiliz takım Bahreyn testlerinin ilk iki gününde 120'den fazla yeni parça test etti.
Seansın bitimine az bir süre kala aracı alev alan Marcus Ericsson günü son sırada tamamladı. Caterham'ın uzun süredir beklediği yeni parçalar bugün öğleye doğru piste ulaştı ve takım bu parçaları test etme şansı buldu.
Poz Pilot Takım Süre Fark Tur 1. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m35.570s 108 2. Fernando Alonso Ferrari 1m35.634s +0.064s 122 3. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m35.743s +0.173s 66 4. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m36.507s +0.937s 103 5. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m36.901s +1.331s 52 6. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m38.092s +2.522s 75 7. Lewis Hamilton Mercedes 1m39.041s +3.471s 89 8. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m39.636s +4.066s 61 9. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m39.976s +4.406s 106 10. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1m41.613s +6.043s 31 11. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m42.516s +6.946s 55
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]



























































































































































Yorumlar
"2. Bahreyn Testleri 3. Gün – Massa Rekor Kırdı!" ögesine 159 yanıt
Bosverelim muhabbeti.Uc asagi bes yukari bu yil kapisacak takimlar belli gibi.
Williams
Mercedes
Ferrari
Mclaren
Force india
Sauber
Sonra da marussia ve caterhamsonra da tahmin edin kimler..
Mesrubat ekurisi
Haydi Massa.Devamini yarislarda bekliyoruz.Senin hakkini yeyip yedirip bir de kovanlara kapak olsun.En cok Allonsoyu gectigini gormek bizi mutlu eder al intikamini..
Bu arada Memo Ferrarioğlu vardı küstü gitti anladığım kadarıyla okuyorsa iyisiyle kotusuyle bizim herkese ihtiyacımız(ben oyle düşünüyorum) var acilen geri bekliyoruz…
aman dur ne yapıyorsun ? 😀
farklı versiyonunu verelim, yeni türedi, daha az Ferrari taraftarı, ama az çok aynı kıvamda ; F1Racing adı ile yarışmaya yeni katılmaya başladı…
memo harbiden nerelerde küstümü acaba okuyorduk yorumlarını acil bekliyoruz memo memo
Bu arada ilk ferrari motoru yandi.Sauber motor yakti.
Durum vahim gercektende.hiç tur atmamak ne demek yav.ilk 4 yarıştan sonra toparladık toparladık yoksa işler gittikçe daha kötü olur.
alonso yarin 1.32 yapmasa isler karisir
Yapmayın allah aşkına 1.33.500 lü derece görürsek şükür edelim.
williamsın sponsorluk anlaşmaları ne oldu
Yok daha neler.ferrari motorun yuzde altmıs besini kullanıyormus mus mus..Yazıyor yazıyor ferrari bagımlıları yazıyor..Alonso kardes yarın bi hızlı tur at yoksa mazallah bizim sitedeki bagımlılarının akıl ve ruh saglıgını bozacaksınız.Yarısa kadar daha cok var nolur azıcık rahatlat onları.NOLUR!
oysa onlar testlerdeki hızın sezon için çok anlam ifade etmediğini bilmiyorlardı 😀
Alonso yarın 1,33,3 e incek gibi geliyo nedense
Aşağıda Burak isimli bir arkadaşımız bir kaynaktan bilgi aktarmıştı. Ferrari motorun %65’ini kullanıyor olabilir diye. Eğer doğruysa %90-95’e oranladığımız vakit 1.32’li dereceler Ferrariden gelebilir ama fiğer takımlar ne ölçüde zorluyor onu da bilemiyoruz. Onlarda %75 ile turlayıp 1.33 yapıyorsa 90’a vurduğumuz ve oranladığımız vakit 1.31 yaparlar.
hangi hayal dünyalarında yaşıyorsunuz? yarısını zorlayıp motorun tam performansını görmeden Avustralya’ya kim sürprizlerle gitmek ister ki? ayağı gazdan çekip hız saklıyor senaryoları tutarsızlaşınca buna mı sarıldı Ferrari taraftarları?
Arkadaslar en hizli tur bir turlu ferrariden gelmiyor..Arzularinizin araci hizlandirmasini istiyorsunuz ama olmuyor iste sagi sola sivanip durmayin biraz da taktir etmeye calusin.Massa mercedsi ile en hizli tudu atmis bu kadar.
Bence ferrarinin fazla sakladigi bisey yok.. kimi yaris simulasyonunda 1.42-43 lü turlar atiyorsa muhtemel full depoylan.. muhtemel bos depoylanda 1.35.4 alsonsodan 0.2 sn daha hizli dünkü derecesinden
yani full ile bos depo arasinda 10 sn fark olacagini sanmam
alonso nun belirli sektörlerde en hizli zamanla gerlirken ayagini gazdan cekmesi.. ferrarinin en fazla 1.34 e inmesi demek… insallah yanilirim ama durum bu simdiye kadar
son teste umudum biraz var alonso bu sefer bütün sektörleri birlestirip bir tur atarsa..atmasi lazim artik 1.34 lü bir derece gelir.. yada 1.33 bilmiyorum artik ama.. zor
1.35 li dereceden sonra …1.33.2 yi yakalamasi icin mucize lazim
Marussia 78 tur atmış bugün, adım adım geliyoruz!!!! Bekle bizi Toro Rosso-Caterham hatta belki Lotus 😛
Caterhamı geçer, Lotusu da dayanıklılıktan geçer Toro Rosso ile kafa kafaya oynar. İlk testlerde 3 gün geçen hafta 1.5-2 gün kaçırmış bir takım 78 tur atıyor. Bugün stop etmese belki 100 turu bile görebilirdi.
hayırlısı ile puan alsak güzel olur, ilk yarışlarda sakin olup yarışı tamamlamamız lazım… Renault problemlerini kısa dönemde çözemezse Toro Rossoyu avlarız gibime geliyor ve umarım zaten şuan bile Caterham’ın önündeyizdir ( test dereceleri pek bir şey ifade etmiyor… )
Ferrarinin 1.33.xx lü derecelere inebileceğine inanıyorum ancak ne kadar inebilir emin değilim. Yarın Alonso sıralama turu simulasyonu atıp iyi yorum yaparsa sıkıntı yok.. Alonsonun araç hakkındaki düşünceleri büyük oranda gerçek çıkıyor. Yarını bekleyip görelim.
avustralyada yarışı bitirmek önemli olacak
massa, rosberg ve raikkonen, hızlı turlarını supersoft lastikle atmışlar. massa’nın derecesi lastik farkından kaynaklanmıyor.
ilave olarak, rosberg’in geçen gün atmış olduğu 1,33,284’lük turda da boş depoyla atılan bir tur olduğunu rosberg kendisi söylemişti.
ayrıca, “ferrari saklanma, hızlı tur atsana” diye bir haftadır bekleyip hızlı bir tur için adeta dişini kıracak noktaya gelenlerin, hızlı tur atan pilotun ismine bakarak (ki bu ismin felipe massa olması bardağı taşırdı), rahatsız olması ve hemen akabinde bir haftadır bekledikleri hızlı turun “aslında hiç de önemli değilmiş gibi anlatmaya çalışmaları” da hayli ilginç. ne diyeyim ki, alemsiniz 🙂
massa’nın başarısız olmasını isteyen kimse yok dostum. alonso’nun yanında geçirdiği dönem sonrası massa’nın her başarısı hem kendisini hem alonso’yu yüceltir. 2. pilot ya da değil alonso’nun daha iyi olduğu açık birşey artık. massa’nın da söylediği gibi.
acayip takıntılı yorumların var, kimse massa için birşey dememişken “massa’dan nefret edenler, delirenler” falan diye başlıyorsun söze. garip adamsın vesselam. herkes mercedes farkla hızlı sanıyordu, testlerin sonuna gelince, “williams” da 33lere inince ferrari fanları doğal olarak biz niye inemedik diye takımlarına sitem ediyorlar ve bunun massayla alakası yok.
ah benim iyi niyetli kardeşim, durum düşündüğün gibi değil ama. ferrari’nin uyku haplarıyla bayıltılan massa’nın farklı bir takımda tekrar yükselişe geçmesi, sorunun kaynağının massa’da olduğunu düşünenlerin elini zayıflatacak, “takım değişti massa yine aynı, bir cacık olmaz”, “demek ki sorun ferrari’de değilmiş” deme heveslerini kursaklarında bırakacak da ondan. ferrari’nin yavaş olmasını bile massa’nın takımdaki varlığına bağlayan bir grup var burada, durum o derece vahim, massa düşmanlığı o derece sabit. şimdi massa’nın hızlanmasından, bu gurubun memnun olduğunu söyleyebilir misin? kimsenin bir şey demediğini söylüyorsun; aslında massa diyecek hiç bir şey bırakmadığı için susuyorlar. arkalara düşseydi bak neler söylenecekti. testlerde hızlı turun önemli olmadığını anlamak için massa’nın tur rekoru kırmasını beklediler? iyi niyetli olmayana karşı iyi niyet besleyemiyorum, bu kadar da kusurum olsun artık.
bırak desinler o zaman 🙂 massa’ya kötü diyen alonso’ya kötü pilot demiş olur, çünkü bu adam yeri geldi alonso’yu sıralamalarda defalarca geçti, yarışta da bazen takım emri gelmeden önce öndeydi. yeri geldi bunların bazıları farklı araçla oldu. biri çıkıp massa kötü derse, bu demektir ki alonso kötü pilota geçildi, hem de daha kötü bir aracı olan bir pilota. massa sonuçta 3 sene boyunca raikkonenle eşit performans tutturmuş bir pilot.
2. pilottu ferraride ama görevini özellikle 2012’de çok iyi yaptı. brezilyada webber massa alonso üçlüsünün mücadelesi örnek buna. bu sene maldonado’yu kaçıran bottas’ı yeneceğini düşünüyorum, bakalım ne olacak.
Her ne kadar testler tam olarak gerçeği göstermese de yarın takımlar max performansı denemek isteyebilirler ben de inanıyorum Ferrari’nin bişeyler sakladığına ve merak ediyorum açıkçası yarın ilk yarış oncesi testlerin son günü,acaba yarın son dakikada şöyle mucizevi bir tur gösterirlermi bilinmez:)
alonso yarin 1.32 . 1.33 atmasa ferrari demek ki zayif
Ferrari fanları allah aşkına sizlerin şu pesimist ve takımınızı yerin dibine sokmaya can atan yorumlarınızdan sıkıldım. neredeyse bir mclarenci olarak ben savunmaya geçeceğim ferrariyi.
Renault’a gelince gerçekten büyük sorunlarla uğraşıyorlar. bunu çözdüklerinde zirveye oynar hale gelecekleri konusunda kuşkum yok.
Takımıma gelince yeterince hızlı değiliz, Button’ın açıklamalarına katılıyorum ancak dayanıklı ve emin adımlarla ilerliyoruz. yarın Button’ın performansı ve akabindeki açıklamaları seyrimiz hakkında daha belirleyici olur.
Williams benim yıllardır sempati duyduğum çok kendince bir takım. Massa gibi sağlam bir pilot ile kesinlikle bu yıl zirveye oynayacaklarını düşünüyorum. Bu sonuçlardan çıkardığım bir sonuç değil bu, dayanıklılık sıkıntısı yaşamamaları bunun en bariz göstergesi.
Mercedes = onlarda ya gerçekten sıkıntı var ya da gerçekten ne kadar iyi olduklarını saklama yoluna gidiyorlar.
Hangi Ferrari fanı takımını yerin dibine sokmuş ?
kusura bakma da hem kendi içinizdeki pilot taraftarlığından lobi gibi olmuşsunuz, diğer yandan hızlı turlar atamadı diye takım mühendislerinden, patronlarına laf etmekten geri durmuyorsunuz. şahsına bir şey demiyorum özel olarak kişi takip etmiyorum okuduklarım bunlar. benim şahsi olarak Ferrari ile işim olmaz, kaldı ki o bizim en büyük rakibimizdir. lafım her şeye rağmen Ferrari diyebilecek Ferrari taraftarının çok az olması.
Her takım taraftarları arasın da düşüncelerinde ayrılık olabilir..Ferrari yıllardır formula 1 de başarılar elde etmiş bir takım,şu anki durumu hazmedemeyen taraflarda olacaktır elbet.Bazıları sabırlı davranabilirken bazıları da fevri olabiliyor maalesef..Bunlar gayet normal ama ‘ lobi olmuşsunuz ‘ gibi kelimeleri maalesef kabul edemeyeceğim.Kesinlikle benim de mclaren le işim olmaz ki Ferrari taraftarlarının da işi olmaz..Umarım bu sezon zevkli geçer..Her ne olursa olsun ben Ferrari yi seviyor ve Ferrari takımının taraftarı olmaktan gurur duyuyorum..Saygılarımla.
Bazı arkadaşlara gerçekten acıyorum..Sanki testler de ilk sırada olan en iyi araca sahip..Ya arkadaşlar adı üzerinde ‘test sürüşü’ bunlar.Hangi aracın ne yakıtla çıktığını , 1. sektör de iyi gelip 2. sektör de ayağını gazdan çekip zaman kaybetmediğini kimse bilemez sanıyorum şu anda..En azından ben kendi adıma bilmiyorum..Bugün test sürüşünde takımların kaç litre yakıtla sürüş yaptığını bilen var mı aranız da ? Hani her şeyi yazıp çiziyorsunuz ya ? Bence hiiiç kafanızı yormayın 2 hafta sonrasını bekleyin derim ben..Saygılarımla.
Son 4 senenin şampiyonu Red Bull için durum daha kötüydü. Henüz bir açıklama gelmedi ancak Sebastian Vettel piste ilk çıkış denemesinde sadece 4 viraj geçip pist üstünde durdu. Vettel daha sonra piste çıkamadı.
Önceki senelerin acısı çıkıyor 😀
Hala test sonuçlarına göre yorum yapıp şampiyon ilan edenler var ya ne diyim. Jerez ilk gün ferrari liderdi ferrari şampiyon oldu sonraki günler magnussen uçtu ooww yeni hamilton geldi oldu. Bahreyn ilk testlerde mercedesler bi ara parladı mercedes şampiyon ama hamilton mu yoksa rosberg mi alır oldu, Ferrari tek tur denemedi mercedesten 2 sn yavaş oldu. Renault motorlu araçların sorun yaşadığı felan ortada bunu herkes görüyor keza attığı tur sayılır ve yaşadığı sorunlar da ortada olduğu için Renault motorlu araçların sezona çok iyi bir başlangıç yapamayacağı herkes tarafından öngörülüyor. Ama bunun dışında ne mercedes ne ferrari ne de mc larenin gerçekten tam olarak ne düzeyde olduğunu kestirmeniz mümkün değil. Şu bi gerçek ki mercedes ve ferrari motorlu araçlar çok istikrarlı ve dayanıklı ancak saf hız ve yarış hızı konusunda bu takımların nerede olduklarını kendi mühendisleri bile kestiremezken bizim burdaki geniuslar sezonu kafalarında oynamış ve şampiyonu ilan etmişler bile. Az daha sabredin ak la kara 2 hafta sonra ortaya çıkacak boş boş yorum yapmayın allah aşkına.
Bu testler başladığından beri şuna dikkat ettim. Zirve çok oynak, süreli değişiyor, bir bakıyorsunuz mclaren, bir mersedes, bir findia, bir williams vs. değişip duruyor. Değişmeyen tek şey Ferrari her zaman ilk 3 te. Aynı stabilite ile devam ediyor.
Burdan 3 sonuç cıkar. 1, mersedes motoru hakikaten çok güçlü olduğundan bu takımlar sürekli önde. 2, Ferrari gerçekten bişeyler saklıyor. 3, Ferrari gerçekten yavaş ve bir hüsran daha gelmek üzere. Kendi adıma ilk yarışta yine arkalarda olursak ben artık seyri bırakıyorum. Sıkıldım artık her sene aynı muhabbetten.
Biz de çok çektik dört yıldır. kötü sezonlar geçirdik hele ki geçen sezon tüm o ağır ifadelere rağmen söylenenleri sineye çektik. bırakmak nedir, takımını sonuna kadar destekle. tabii takımının doğru şeyler yaptığına inanıyorsan. ben mclarenin gerçekten çaba sarfeden bir kadrosu olduğunu bilmesem Senna’dan bugüne bu takımı desteklemezdim. tutku başka şey vesselam. sana akıl verdiğimi düşünme, Ferrari güçlü takımdır, yerini sezon içinde yeniden bulacaktır.
Şöyle bir düşünün.
Pirelli’nin resmî açıklamasına göre supersoft’ların softlardan 0.7 saniye daha hızlı olduğu bir ortamda, Marussia ile Jules Bianchi soft lastikler ile 1:37.0 yapıyor.
Raikkonen ise supersoft lastikler ile 1:35.4’lük bir tur atıyor.Eğer Bianchi’nin de supersoftlar ile tur atmış gibi bir varsayım yaparsak, Raikkonen ile aralarında 0.8 saniyelik bir fark kalıyor.
Kısaca, şu tablo kesinlikle gerçekleri yansıtmıyor.En azından öyle umuyorum.
Bak hemen en iyi williams oldu olum çocuk gibi yorum atıyorsunuz
Ferrari sakladığı şey !!! her neyse kına yakabilir yani…
“Ferrari bir şeyler saklıyor” lafını ilk kim söylediyse onu bulmak lazım..
bir şeyler söyleyeceğimde yüksek perdeden
İşte bu da global sandbagging.Ferrari farkıyla.
az önceki imza silik çıkmış.
ve MasSa gelir imzasını bastıra bastıra atar.
öhöm, felipe’yi o tur kesmemiş olacak ki, tüm bahreyn testlerinde mercedes Dahil en ulaşılamaz turu atası gelmiş, pek tabi atıvermiş 🙂
1,33,258.
kralsın massa.
dost-düşman,
felipe massa’yı görsün 😉
massathebest, ya da the best fan of massa : ))) senin adına ayrıca sevindim massanın derecesine..wiliams ve massaya sempatim oluştu geçen yıllardan..wiliams gibi kökü bir takımı testlerde olsa da yeniden tepede görmek güzel
teşekkür ederim mehmed. the best fan of massa da iyiymiş, doğru da 😉
Senin Massa sevgine hastayım, tabiki çok iyi Massa’nin derecesi ancak bu başarı bir sonuç ifade etmiyor tıpkı cumartesi günleri gelip oovv massa woww Massa deyip kaçman gibi.Massa’ya tebrikler sezonu pol alarak açtı..
Mercedes önde diyorduk ki! Williams eski günlerinden bir görüntü seyrettirdi bize.. Massa gerçekten takıma heyecan getirmiş. Helal olsun
geçmiş olsun ferrari fanlarına yine pesimistler haklı çıktı gabiba malesef
OOO bır 15 dkka falan baska yerlere daldık herkez ucus moduna gecmıs ama ferrarı dırenıyor yıne hızlı tur atmamak ıcın 1.35 lılerın yemınlısı olmus resmen ama 1.33 lerin artık 1.32 olmasını beklıyom ben
Bence işin aslı şu: Ferrari nin bir cacık sakladığı yok, 1.33 falan filan da atamıyorlar. Eline sağlık Ferrari
Massa Sakhir’in bu sezonki tur rekorunu ele geçirdi. Helal olsundan başka bir kelime söyleyemeyiz. 1.33.253 Belki daha da gelişecek yarın bilemiyoruz ama Williams güümbür gümbür geliyor gibi.
Williams’ın difüzör sistemi ile ilgili bir bilgi var mı?Resim veya söylenti de olur.Çift katmanlı difüzör etkisi yapabilecek bir sistemden bahsediyorlardı bundan 1 ay kadar evvel
Yeni bir difüzör denediklerini biliyorum. 2. Bahreyn testlerine onunla geldiler
Valla Williamsa bu sene transfer olan bazı mühendisler çift katmanlı difüzör döneminde oldukça etkin rol almış isimler. Yani benzer bir sistem geliştirebilecek çaptalar. 1 ay önce duymuş ya da okumuş olduğunuz söylenti doğru olabilir. Wİlliamsa bu sene Lotus, Mclaren ve Mercedes’ten galiba 1 tane de red bull’dan mühendis ya da ekip görevlisi transfer oldu. En son Smedley yarış mühendisi olarak gitti. Zaten williamsın mevcut mühendisleri de oldukça donanımlıdır. Hatırlayın geçen sene Red Bull Williamsın fren sistemini mi kopyalıyor diye haberler çıkmıştı. O yüzden ben böyle bir yeniliği yapabilirler düşüncesindeyim. Altta sizin verdiğiniz ferrari motorun %65 ini kullanıyor iddiaları doğruysa ve diğerleri %90-95’e çıkarak bu 1.33 leri yapıyorsa aynı oranlamada ferrari 1.32 yapabilir gözüküyor ama diğerlerini bilemiyoruz.
Difüzör ile arka çarpışma yapısı arasında kurallara uygun olduğu söylenen bir kanatçık olduğu söyleniyor. Geçmiş senelerde kullanılan orta kanatın işini görüyormuş. Bu kanat sayesinde arka kanat desteklerinide kullanmasına gerek yokmuş.
Tabiki bu bilgi resmi değil sanırım.
Bu arada hayırlı teskereler.
sağol bilgiler için.eksik olma Allah razı olsun 🙂
Rumor : Ferrari uses the engine battery only to 65%
Rosberg:
soft
1:35.918
1:40″226
1’39″708
1’39″815
1’40″398
1’39″397
1’39″369
1’39″380
1’39″663
1’40″122
1’40″158
in
out
1m33.484
Massa ve Rosberg’den 1:33’lü turlar geldi.Massa Rosberg’den 0.2 saniye daha hızlı bir tur attı.
Massa’nın turu Mercedesin geçen hafta attığı turdan 1.1 saniye yavaş fakat Mclarenden hızlı. Hangi lastikle tur attığını da bilmiyoruz ama geçen senenin sondan 3.sü takım bu mertebelere çıkabiliyorsa çıkamayan her takımın kendini sorgulaması lazım. Ben Massa’nın düzlük top speedini merak ettim muhtemelen 330 küsüre çıktı. Eğer Ferrari saklıyoruz saklıyoruz diye dedikodu yayıp bu senede saklanırsa yazıklar olsun tek kelimeyle. Yakıt tasarrufunu yine yapta şov amaçlı reklam amaçlı bir hızlı tur at allah rızası için ama yok. gelecek hafta dediler 3 gün beklenildi yine yok. Böyle olmaz Cia adına mı yarışıyorsunuzda herşeyi gizli yapıyorsunuz?
hahaha soyledıgın herbır kelımeye katılıyorum : ) cia olayı cuks oturmus hocam yanlız : )
Kimi’s race simulation:
Soft – Outlap –
1:41.9 –
1:42.0 –
1:42.9 –
1:43.4 –
1:43.6 –
1:44.8 –
1:44.3 –
1:43.6 –
1:44.5 –
1:43.9 –
1:44.4 –
1:44.5 –
Inlap –
Medium – Outlap –
1:42.7 –
1:43.7 –
1:43.0 –
1:43.6 –
1:42.8 –
1:43.2 –
1:43.5 –
1:43.1 –
1:44.0 –
1:43.5 –
1:43.9 –
1:44.2 –
1:43.9 –
1:43.6 –
1:43.9 –
1:43.6 –
1:43.6 –
1:44.6 –
Inlap –
Medium
o değil de, sitenin manşet kısmı da tıpkı galeri gibi optimumu yakalamış. elinize sağlık.
Hulkenbergs Race simulation:
Startlap
1:43.7
1:43.5 –
1:43.5 –
1:43.6 –
1:43.6 –
1:43.7 –
1:43.8 –
1:44.3 –
1:44.1 –
1:44.9 –
1:44.6 –
1:44.8 –
1:44.5 –
1:44.1 –
1:45.5 –
1:45.0 –
1:45.8 –
1:45.7 –
Inlap
Outlap –
1:41.7 –
1:41.8 –
1:42.2 –
1:42.0 –
1:42.3 –
1:42.7 –
1:42.7 –
1:42.0 –
1:42.0 –
1:41.7 –
1:42.6 –
1:42.7 –
1:42.5 –
1:43.7 –
1:43.7 –
Inlap
Outlap –
1:40.8 –
1:40.9 –
1:41.1 –
1:41.3 –
1:41.1 –
1:41.2 –
1:41.4 –
1:41.6 –
1:41.5 –
1:41.5 –
1:42.0 –
1:42.1 –
1:42.0 –
1:41.6 –
Red Flag
All stints done one soft tyres.
ve massa gelir imzasını atar 🙂 🙂
mercedes’ten gayrisinin ulaşamadığı bir derece mi bu ne 😉
Yanlız button nın dedıklerınde dogruluk payı olabılır ferrari bile taa nerden geldı de gectı tur sayısında mclaren i
Abi ben dünde yazmıştım bu raikonen test yapmasın dün bu arabayla 122 turu babammı attı bu adam yarış günü kokpite otursun bu ne ya 9 tur
Hadi abi massa bıle gaza bastı sız neyı beklıyonuz
Monza 2008 de HAM yukarılara tırmanmış
MAS saçmalamış, bir sıra bile kazanamamıştı sanırım yarışta..
Ferrari’yi anlamak zor…
Hızlı üç beş tur atsalar ne kaybederler acaba..
Tifosileri de rahatlamak gerekmez mi?
üç beş tur ikişer dk. dan en fazla on dakika eder…
taraftarı istim üstünde tutmak daha mı heyecanlı oluyor acaba..
Vay canına bakıyı durdurun.Toro Rosso polde.İnanamıyorum.Bugüne kadar bizi kandırmışlar.Güçlerini saklıyormuş.Red Bull görünmez araba yapmış.Vettel aslında 200 tur atmış.
:Ö)
vettel ile ilgili bende bısey dıceksem bazıları yawas otomobılle gorelım muabbetı yapıyorlar ben ıse bırakın yawası esıt otomobılle neler yapabılır dıyorum
Site yönetimi değerli emeğinizi takdirle karşılıyoruz…
Her şeyin daha olumlu olması dileğini de iletiyoruz..
iyi çalışmalar..
reno motorlu toro rosso bırıncılıgı almıs bulunmaktadır bunun adı fantezı degılde nedır : )
Karambolu tarif etmek gerekirse Button’un ilk zaferini göstermek gerekir…
Macaristan 2006 bunun en güzel örneği olur sanırım..
evet yağmurlu yarışı diyorum ama hiç de öyle karambol almadı ya..
belki pol pozisyonunu kaparken büyük takımlar kumar oynamıştı ve arkalarda kalmıştı..
o noktada karambol olabilir ama yarışı ilk turdan son tura kadar sorunsuz götürdü..
WET bu kadar eleştirilince de işkillenmemek elde değil. bir de kötü araçla görelim diyorlar..
kötü araçla ne görülecekse..
aracın iyi olacak ki şampiyonluğu kovalayacaksın..
karambolden kastım birazda o zaten dogru ayarlar tutturabıldıyseler dıgerlerı yanlıs ayarla baslamıssalar onemlı sans elıne gecmıstır an ıtıbarıyle
TRF1 le bir derdimiz olamaz. Bütün eleştiriler daha verimli olması yönünde. Yeni dizayn ile siteye girmek sorunlu. Mobil araçlardan ulaşamıyoruz. Bundan haberdar mısınız. En azından bu konuda sitenize bir not düşebilirsiniz. Hiçbir sorun yok kullanıcılar başının çaresine baksın diyebilirsiniz. Veya da evet böyle şikayetler alıyoruz ve sorunun ne olduğu ile ilgileniyoruz diyebilirsiniz. Veya bir üçüncü yol da var; “canınız cehenneme” de diyebilirsiniz. Bunlardan dilediğinizi seçersiniz. Şahsi önerim şikayetler ile ilgili çalışma yapmalısınız. Okuyucuya “sitemizle bir derdiniz mi var denilmez. Bu konuda latife bile yapılmaz. Nezaketi elden bırakmamak lazım. Şurada memlekette motorsporları ile ilgilenen kaç site var ki? Değerini bilmemezlik edelim. O sebeple zaman zaman “kıymetimizi bilmiyorlar” mihvalinde yakınmaları bırakıp yola devam etmek gerekir..
Mustafa Bey eleştirileri dikkate almadığımızı söylemeniz için neler yaptığımızı takından takip etmeniz gerekir. iphone ya da tableti olan arkadaşların şikayetlerini kabul ediyorum. Benim elimde her türlü cihazdan yok dolayısıyla test etme şansım yok. Ancak şikayetler yorumlardan ziyade maile gelince daha faydalı oluyor. Çok nadir dönüş yapmadığım oluyor maillerde.
Sitenin yeni döneminde bazı sıkıntılar olduğu aşikar. Ancak sürekli olarak geliştirmeye çalışıyoruz. Belki görüyorsunuz belki görmüyorsunuz. Sitenin manşeti ile ilgili bir işlevsizlik vardı bir süredir onu çözmeye çalışıyorduk ve bugün sonunda işe yarar olduğunu düşündüğüm bir çözüme ulaştık. bizzat iphone ve masaüstü kullanıcılarının foto galeride yaşadığı sorunları baz alarak uzun zamandır sistemi değiştirmek, iyi çalışacak bir sistem için çalışıyorduk onu da çözdüğümüzü umut ediyorum geçen günlerde yaptığımız güncellemeyle.
Bazı şeylerin gerçekleşmesi dışarıdan bakıldığında çok kolay görünebiliyor ancak benim gibi birisi için bunların hepsini yapmak çok zor ve zaman alan şeyler. Hepinizi anlayışla karşılıyorum ancak siz de bizi anlayışla karşılayın. Siz telefonla siteyi takip etmek zor diyorsunuz, ben yeri geliyor telefonla tüm işlerimin arasında anlık testleri anlatmaya çalışıyorum. Elimizden gelen gerçekten bu
Yarıs haftası serhan acar bıze herseyı anlatır bunlar motoru hala gelıstıremedımı hala seri halinde atılan turlarda 1.40 larda donduklerını
anasayfayı görünce domenicali gibi “wow” dedim. gerçekten güzel olmuş elinize sağlık.
resimlerden vettel’e baktığımda araç yine bozulmuş ve vettelin takıma atarlandığı haberlerinin de yalan olduğu belli oldu. hamilton abisini taklit bile ediyor canadada yaptığı gibi aracı iterek 🙂
parmak çocuk vettel ne düşünüyor acaba.. bu sene ilginç olacak…
birde kendisini kötü araçla göstersin diyenler haklı mı olacak..
gerçe kötü araçla monza 2008 kazanmıştı…
dostum o yagmurda kazandıgı yarısı dıyorsan eger karambolde olur ole seyler : )
trf1 in verilerin den yararlandığı şu yunan sitesini yöneten kişiyi hakikaten merak ediyorum..
sanırım siteyi amatörce yönetiyorum demiyordur sanırım.
TRF1 ile gerçekten bir derdiniz var ama hayırlısı inşallah 🙂 şu Türkiye’de yapmaya çalıştıklarımızı kendi kendime düşünüp duruyorum bazen değiyor mu diye. Her şeye rağmen değdiğine inanmak isteyip devam ediyorum yine de.
Abdullah kardesim…
Hersey icin ( bana katilanlar adina ) size ve TRF1 ailesine tesekkur ederiz.
Bahreyn ile aramızda 2 saat fark yok mu…
burada saat 15.00 ise orada saat 17.00 olmalı…
Hayır 1 saat fark var TS ile.
Trf1.net twitter sayfası biraz yanlış bilgiler sunuyor. Bugün en çok çalışan Force India pilotu Hulkenberg. Raikkonenin turları da 1.41 de başladı ve şu anda tam bir yarış simülsyonu yapmıyor. Motor devir ve vites oranlarında çalışıyor. Bu yüzden kademeli olarak düştü derecesi.
aşağıda Burak arkadaşımız vermiş stintleri. bahsi geçen stintler onlar. sonrasından bahsetmiyoruz
Burak Karaküdük
Mar 1, 2014 at 14:57 Cevap ver
rai
soft
1.41,985
1.42,061
1.42,994
1.43,622
1.44,825
1’44″388
Ben yaptığınız işi eleştirmedimki yanlış bilgi sunulmuş dedim. Olabilir herkes hata yapabilir benim derdim hata aramak değil. Hulkenberg konusunda bir hata olmuş dedim ayrıca Raikkonen tam anlamıyla yarış simülasyonu yapmıyor dedim. Yoksa aman vur abalıya köstek ol anlayışı bende yoktur.
Bu arada Ferrari saçma uygulamasını kaldırmış. Schumacher Mercedes’e gidince Ferrari sitesindeki tüm Schumacher resimlerinin kökünü kazıyıp silmişti. Şimdi bu uygulamadan vazgeçmiş. Doğrusu da buydu .. Aferim Ferrari. Vefa sadece İstanbul’da bir semt adı değil..
rai
soft
1.41,985
1.42,061
1.42,994
1.43,622
1.44,825
1’44″388
ros
med
1’40″7
1’40″6
1’39″788
1’40″996
1’40″956
1’40″736
Buradan iki sonuç çıkabilir bana göre;birincisi ya büyük bir performans farkı olduğu.İkincisi ise,burası için yumuşak lastiklerin aşınma oranı daha fazla ve performans kaybı fazla.Tıpkı geçen sezon bazı pistlerde sert lastiklerin daha yumuşak olanlara göre daha iyi çalışması gibi.İnşallah son söylediğim doğrudur.Bu arada dün Alonso’nun ve Mercedes’in ve önde kabul edilen farklı bir takımın yarış sim dereceleri ve kullandıkları lastikleri birisi yazabilir mi?Zahmet olacak ama…
Adama bak. Askerdeyken bile neredeyse bizden daha iyi takip ediyor.
Nasıl gidiyor alışabildin mi?
vay Tahir napıon?iyim şükür.elim gözüm iltihaplıydı ayaklarım şişmişti ama hepsi geçti.alıştım.usta birliğinde rahat etcem inşallah.sen nasılsın,sami abi nasıl?
Herkesin bolca selamı var sana.Kendine iyi bak.
REDBULL da durumu iyice saçmalamış artık…
kurulum turu bile atamadılar saat kaç oldu ya..
seansın kapanmasına 5 dk. kaldı
Seans 16:30’da bitiyor.
Yakıt ikmali acilen yarışlara geri dönmeli…
2008 yılında yakıt ikmali olayı olmasaydı F. Massa ŞAMPİYON olurdu..
Alonso sayesinde bu imkanı hiç olmadı…
size yönetici beyefendi çok ilginç bir cevap verdiniz ama sanırım ne yazdığınızın farkında değilsiniz.
bu iş yolsuzluk fezlekelerinin meclise direk mi gelecek yoksa adalet bakanlığı üzerinden mi gelecek tartışmasına döndü…
ne fark eder sorun olduğunu bildirdik.. iletişim kısmından göndersek ne olur buradan göndersek ne olur..
tamam amatörce bu işle ilgilendiğinizi biliyoruz da..
yeni dizayn ile siteye giriş zorlaştı..
bu sizce ilgi çekici sorun değil mi..
illa resmi yolla mı maruzat iletilecek…
her bir kişinin yorumunu tek tek okuyacak kadar zamanım yok. her yazılanın raporunu da tek tek alamıyorum.
Aynen ne telefondan ne de tabletten girilebiliyor üstüne üslük kitliyor cihazları sorunlu olduğu açık daha ne şikayeti bekliyosunuz işin tuhaf tarafı her şikayet yorumunda cevap veriyosunuz yani sitenin durumundan haberiniz var
Kimi testleri sevmediği için az tur atıyor diyenlere diyecek söz bulamadım gerçekten.Bu kadar mı F1’den uzaksınız gerçekten ? Yarış mühendisi Kimi’ye “Ya çık da 2 tur at bakalım ne var ne yok” diyor, Kimi de “Koyver gitsin ya Melbourne’de görürüz.” mü diyor ? Neyin kafası bu ?
ya arkadaşlar canlı veren kanal yok mu rtl diye okumustum ama int ten actım vermıyor rtl.nereden izliyorsunuz
Toro Rosso ön kanadındaki sponsora bak, buruna hitap eder gibi, töbe töbe 🙂
oyle
site yönetimi sağır sultan konumunda..
daha önce de yazdık bir açıklama yapma lütfunda bulunmak bu kadar zor mu?
diyorum ki mobil cihazlardan (tablette ve cep telefonundan) siteye girmek deveye hendek atlatmaktan zor oldu… sayfalar açılmıyor..
geçen sene siteye girmek çok rahat oluyordu..
hatta masaüstü bilgisayarla girmek bile zor..
bir açıklama yapabilir misiniz.. bu sadece bana mahsus bir sorun mu
sitenizden mi kaynaklanıyor..
zor olmamalı bu konuda bir açıklama yapmak..
Sonuna kadar katılıyorum hocam sana.Yeni sitenin mobil optimizasyonu berbat,iphone 5 le resmen boğuşuyorum siteye girince.artık yöneticiler bi zahmet el atsın.
sağır olan ya da görmeyen yok. bir sıkıntınız varsa yorumlardan ziyade İletişim bölümünden yazarsanız dönüş yapmaya çalışırız.
testlerin ve işimizin yoğunluğundan her şeyi aynı anda yapamıyoruz.
Bu sene bizim senemiz en azından takımlar şampiyonluğunu garanti alırız diyorum 🙂
Arkadaşlar sakin olun testte adam kayırma olmaz. Bu çok saçma. Yeni parçaları yarın Alonso da deneyecek zaten dünkü açıklamasında “haftasonu artık daha fazla hız bulmaya odaklanacağız” demişti.
Evet Kimi Alonso kadar tur atmayacaktır zira aynı şeyleri sürekli tekrar etmekten hoşlanmaz. Kimi hızlı öğrenir. Tekrar tekrar aynı prosedürleri uygulamaktan hoşlanmaz öğrendiyse öğrenmiştir. Bugün yarış simulasyonunu yapacak zaten şu anda 28 tura çıkmış durumda tur zamanı da 2. sırada.
Hemen Ferrari adam kayırıyor demek saçma daha sezon başlamadı. Sezon içerisinde öyle bir durum olursa gözlemleriz elbette fakat şu anda böyle bişey olması mümkün değil. Bikere bu seneki testler çok kritikti ve bir takımın hangi pilot olursa olsun bilerek az tur attırması imkansız çünkü ne kadar tur atarsanız o kadar iyidir takım için. Ne kadar tur o kadar veri o kadar güven o kadar dayanıklılık göstergesidir. Ve takım daha çok şey öğrenme ve bunlardan çıkarım yapma şansı bulur.
rr
Nedir bu anti-buttoncılık anlamıyorum. Adam ne yaptı size? Açık sözlü gerçekleri söylemekten kaçınmayan biri. Bugün tur bile atmazken adama laf atıyorsunuz.
Santander lobisinin işleri bunlar
jenson button eğer f1 pilotuysa ben uçakla ralli yaparım. !!!
ben ki button’ı çok fazla eleştiririm, yeter artık yahu. bu kadar da saçmalanmaz ki.
f1 takip etmeye 2 gün önce başlamadıysanız, başka sporlara yönelin.
test günü yahu test günü. kimisi çıkmış, raikkonen bilerek tur atmıyor diyor. kimisi çıkmış button dün süremedi, kevin’a bak aslan be diyor. millet gündemdeki abukluklardan aklını yitirmiş olsa gerek.
http://tr.wikipedia.org/wiki/Jenson_Button sana tek cevabım şunu bir oku.
Kariyerinin ve sezonun 2. yarışı olan Brezilya Grand Prix’inde, 20 yaş 67 günlükken 6. sırayı alarak 1 puan aldı ve “bir Formula 1 yarışında puan alan en genç pilot” rekorunu kırdı.
Senden de benzer bir performans bekliyoruz, hodri meydan..
Webber’de tam zamanında terk etmiş Redbull’u, adam geleceği görüyor 🙂
Kopyalanmasın ve nazar değmesin diye takım aracı saklıyor.
Kevin bu sene Button’a sürüş dersi verebilir. Buttonla arasında açık ara yetenek farkı var 🙂
Button ın açıklamalarına bakarsan 10 günlük testler boyunca performansa odaklanmadıklarını sadece oldukça fazla tur attıklarını söyledi. Bu yetenek farkını tur derecelerine bakarak söylüyorsan yanılırsın. Dün arıza nedeni ile yarım kalan programına yarın devam edicek Button, ancak bundan sonra net bir şey söylenebilir. Ayrıca Massa yeni pilotların zorlanabileceğini söyledi. Bütün bunlar göze alındığında sezon başlayıp 3-4 yarış geçmeden böyle bir değerlendirme yapmak gayet yanlış olur.
Yetenek farkını tur derecelerine bakarak söylemek yanlış bir tercih olur zaten.Tahayyülümde ki fikirdir bu . Kevin’ın saf hız olarak yetenek olarak Button’dan çok daha yenetekli olduğunu düşünüyorum.Button’ın tek avantajı şu anda griddeki en tecrübeli pilot olması. Ama şöylede bir gerçekte var bence, artık tecrübe yarışlarda pek bir avantaj getirmiyor.
İşte bende diyorum ki bu hız ve yetenek farkını anlamak için 3-4 yarış geçmesi lazım. Button F1 e ilk girdiğinde çok yetenekli, hatta Schumacher in veliahtı olarak gösteriliyordu. Geçen sene Perez takıma geldiğinde Buttonı yer bitirir dendi, sonucu hepimiz açıkça gördük. Hele bi sezon başlasın yarışlar yapılsın, önce sezon ortası son olarakta sezon sonuna bakar ona göre kararımızı veririz.
Sevgili thechosenone dediğin mantıksal olarak doğru bir düşünce ama zaten ben tahayyülümdeki yani hayalimdeki fikri söylemiştim 🙂
tamam dostum sorun yok zaten 😀
Evet magnussen gaza basıyor kımıde bısey yapıyo ama soylemeye degmez bır derece
Arkadas Alonso biniyor 120 tur atiyor, Raikkonen biniyor sadece 12 tur! Allah Allah….
Su istikrarı bozmadan bir uzun turlar atmaya devam edebilsek süper olacak. Hız olduğu kadardır ancak sürdürülebilir turlar olması gerekendir.
Eğer bu tahminler doğruysa, yani örneğin bugün Mercedes’in dolu depoyla çalıştığı söylentisi.
Mercedes ile Ferrari’nin yarış tempoları inanılmaz yakın gözüküyor. Mercedes saf hız anlamında en iyisi deniliyor sürekli ama, sıralama turlarında iyi olsalar bile Alonso hemen arkada olduğu takdirde, aldığı iyi startlar ve yarış içindeki azmi ile Ferrari ve Mercedes’in yarış temposu birbirine çok yakın olduğu takdirde sürekli bi yarış içi mücadelesi izleyebiliriz.
Kimi bundan nasıl etkilenir ? İyi start alıp yükselir mi yarış içinde nası zorlar, ne zaman zorlar bunları tahmin etmek güç, Lotus dönemindeki Kimi ile Ferrari dönemindeki Kimi daha farklı olucaktır sanırım.
Ancak söylentiler ve yarış tempoları dediğim gibi çıkarsa eğer en azından Alonso vs Hamilton ya da Alonso vs Mercedes tarzı mücadeleler göreceğimiz kesin gibi.
En öndeki pilotun kopup gittiği ve gün boyunca galibiyet mücadelesi verilmeyen yarışlar olmayacak gibi. Umarım da olmaz zaten. 🙂
Malesef atılan tur zamanlarına bakarsak Ferrari bariz bir şekilde Alonso’yu kolluyor.Alonso nun attığı tur sayısı Raikkoneninkinden 2 katından fazlaysa ve tüm seanslarda Rai’nin arabası sorunluysa burda kasıt yokda ne var.Yarın görün Alonso çıkar 100 küsür tur atar.Raikkonen istediği kadar teste çıkmak istemesin takım çıkacaksın dedikten sonra çıkmam deme şansı yok.
ulan delikleti kapatınca çalışmıyor araba 😀
ferrari araci melbruna hazirliyor
bazı arkadaşlar yazmış, kimi isteksiz o sebeple teste az zaman ayırıyor, yada çıkmıyor diye, bırakın kimi raikkonen i ,dünyanın en iyi pilotunu getirin, gene de böyle birşeyi, bir pilot kafasına göre yapamaz, takım ne derse o olur testler için konuşuyorum, zaten kimi de söyledi yarış simülasyonu yapmamız lazım diye ama yapamadılar, bana kalırsa, ha alonso yaptı ama kimi yapamadı, kimi ile yeni parçalar deneniyor bu ortada, testlere kadar Ferrari pilot kayırmaz değişti diyordum ama görünen o ki alonso 1.0 önde şuanda, kayırma var demiyorum gene de ama eski Ferrari pilot stratejisi çalışmaya da başlamış gibi duruyor, tabi acele etmeden sazan gibi hemen takımı suçlamadan bekleyeceğiz, kimi aleyhine gelişen durumlar ortada ama dediğim gibi bekleyeceğiz birde şu var kimi gibi pilotların, başka pilotlar kadar uzun turlar atmasına gerek yok, çok daha az turlar ile aracı çözer, gelişecek ve eksik yerleri anlar, bu da ayrı konu 🙂 neticeye gelirsek yeni araçlar ile geçecek bir sezona, çok tecrübeli girmek gerek, buda çok tur atmak demek kimi şuan dezavantajlı sezon da da neler olur göreceğiz
2. Seansta Raikkonen umarız sorun yaşamaz. Benim amacım asla Raikkonen’e atıp tutmak değil ama her ne sebepten olursa olsun bu aralar biraz kafası dağınık. birlikte olduğu Fin mankenden çocuk beklemesi bunda etken olabilir. Zaten o haber çıktıkta sonra Raikkonen’de biraz dikkat dağınıklığı sezinledim. Halbuki sezona o kadar fit başlamıştıki hatırlayın ocak sonu testlerin 1. günü en hızlı derece+ en fazla tur kombinasyonuyla fırtına gibi girmişti. Ne olduysa testlerin 3 ya da 4. günü şubat 1 veye 2 bu çocuk haberi çıktıktan sonra oldu. Raikkonen bahreyn testlerinde belki %51 araç %49 kendinden kaynaklanan bir dağılma sürecine girdi. Nitekim geçen hafta yaptığı kaza buna örnekti. Benim amacım bir an önce raikkoneni bu durumdan toparlamak. Raikkonenin tarzı zaten az tur atması geçen seneki son test gününü açarsanız millet 120-130 tur atarken Lotus ve raikkonen 50 tur atmış. Sonuçta ilk yarışı da kazanmış. Ne yaptığının farkında yani. Ama bu sene çok fazla bilinmez var. Bu yüzden endişeliyim yoksa Raikkonen çok zeki çok komple bir sürücü. Alonso’yu en çok zorlayacak belki de geçebilecek tek isim ama biraz daha gayretli olması lazım. Bu sene çok fazla bilinmez var.
yazdıklarına aynen katılıyorum, bebek meselesi sıkıntılı bir mevzu, zamanla anlaşılır hakkinen o sebeple f1 bıraktı ,keza moto gp de stoner ın bırakmasındaki sebeplerinden biriside bebekti, zamanla neyin ne olduğu belli olur, şuan karamsarlık bende yok, 3 haftaya belli olacak zaten bazı şeyler
rai turluyor ama su sacma sapan sekılde atılan 1.40 lı dereclerı gorunce baya sınırlenıyorum warya
TRF1 şu yorum sayfasını yeniden düzenleyip güncellermisniz rica etsem
eski yorum sayfası düzenlemesini getirin
misal bir vatandaş haberle ilgili düşücelerini aktarırken cevap hakkı doğan vatandaşlara cevap ver butonuna bastıktan ve düşüncelerini aktardıktan sonra en altta yer almanın mantığı nedir onu çözemedim ben
umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir.
kimi hep sorun yaşıyor nedense ..alo’da aynı sorunlar olmuyor, yarışlardada böyle olursa kimi taraftarları kafayı yer.
ferrari ne yapmaya çalışıyo
arkadaşlar kimi keyfinden tur atmıyo dimi yuhh sizeee
performansa odaklanacaklarını söylediklerinden dolayı sanırım yeni parça deneyecekler ve bunlarında montajı uzun sürdüğünden çıkamamıştır diye düşünüyorum.
h
Vettel efendi bu yıl baş parmak yerine bol bol orta parmak göstericek sanırım. 😀 😀
İnanın Raikkonenli Ferrari test günleri bir eziyet oluyor. Tur zamanı için demiyorum. Pistte uzun süre kalsın yine mutlu olacağım. Ama test yaptığı günlerde ya 9 ya 10 tur atıp 2-2.5 saat boş geçiyor. Bunun pilotla değil araçla alakası var diyen duygusal Raikkonenciler de umarım bu durumu görür. Ya bel ağrısı geçen kazadan sonra nüksetti ya da test yapmaktan hoşlanmıyor durum bu. Ama şunu söyleyim böyle sezon öncesi az test yapıp daha 1 kez bile yarış simülasyonu yapmayan 1 kez bile 90 tur atamayan Raikkonen Alonso’ya geçilirse takım hile yaptı demeyin. Elinizi vicdanınıza koyun sezon öncesi çalışmalara bakın. En kötü Ferrari motorunu verdiğiniz Marussia 47-48 tur atacak belki gün içinde 100 turu geçecek, siz 2.5 saatte 9 tur atacaksınız bu kabul edilemez.
Burda test şampiyonu olmak birşey değiştirmez puanlar yarışta veriliyor bunu herkes biliyor zaten Kimi testleri pek sevmiyor ve çok fazla tur atmıyor dediğim gibi önemli olan yarış ve Kimi’nin yarış simülasyonu yapmadan çok kötü olacağını düşünmüyorum bekleyelim ve görelim kim kime geçilecek 🙂
Sezon başlamasınki iddianızı koruyun. Şu anda Alonso’nun pistte yenemeyeceği tek rakibi kendisi. Geçenlerde fizyoterapistiyle fotoğraflarını atmış adam durmadan fiziksel antrenman yapıyor. Ben Raikkonen’e düşman değilim. O’nun tarzıda bu olabilir ama en azından bu son test günü 1 yarış simülasyonu yapabilirse hem rekabet adına hem Ferrari adına iyi olur. Esasında bu şekilde eleştirmekle Raikkoneni sizlerden daha fazla seviyorum. Dost acı söyler eleştirir. Sizler hâyal aleminde yaşıyorsunuz. Gerçekler acıtır adamı. Kimse pilotajdan dolayı burun kırmadı, Raikkonen kırdı. Konsantrasyonu düşük, acilen toparlanmalı. Alonso bugün şu an yan garajda fizyoterapistle bisiklet antrenmanı yapıyor. Bazı güç antrenmanları yapıyor adam boş durmuyor. Bu yarış içinde fit kalmasına ve yarışlarda en iyi performansı göstermesine yol açıyor. Kondisyon iyi olunca yarış genelinde rekabetçi oluyor. 2010 ve 2012’de böyle şampiyonluğu son yarışlara taşıdı.
Bu dediklerinin Kimi ile hiçbir alakası yok, takımın programı neyse o uygulanır, pilota hey Kimi bugün ne yapalım adamım diyemi soruyorlar.Şuan Kimi tur atmıyorsa bunun tek sorumlusu ya takım yada araçtır.Adam kendi ağzı ile söylüyor yarış simülasyonu yapmak istiyorum, ancak yapacak başka şeylerimiz vardı diye.Saçmalıyorsunuz.
Boş beleş yorum yapmayın,Raikkonen’le alakası yok bunların,Alonso araca oturduğunda daha fazla sürüşe odaklandılar şu ana kadar,Raikkonen oturduğunda telemetri gümledi 2 gün çöp oldu önceki testlerde.
Sanıyorsunuz ki pilot piste çıkmak istemediği zaman çıkmaz,böyle saçmalık olur mu?
Takım talimatı versin hepsi sabahtan akşama kadar turlamak ister,araçla daha fazla turlamak her zaman daha iyidir,hem veri alma hem de araca alışma açısından.
olayın kimi ile değil araçla alakası var ama… işte anlamak istemeyince biz ne dersek diyelim…
bence olayın kimi’nin test yapmayı sevip sevmemesi ile alakası yok. hatta kimi ile alakası yok. kimi’nin test günlerinde takım araca yeni parçalar ekleyerek güncellemeleri denemeye çalışıyor, bu da piste çıkışta uzun gecikmelere neden oluyor. 2 gün önce de böyle olmuştu. az önceki trf1’in tweetine bir bakın, yine bu nedenle bir gecikmenin söz konusu olduğuna işaret ediyor. aksine, şu durumdan en çok şikayetçi olan kişinin kimi olduğunu düşünüyorum.
Nickiniz F1 Racing ancak gündemle uzaktan yakından alakanız yok anlaşıldı. Arada bir TRF1.net’e girerek ne olup bittiğinden haberiniz olmasında fayda görüyorum. Yoksa tur zamanına bakıp da kafanızdan bir şeyler üretmek en kolayı.
Raikkonen’in tur attığı günlerde aracın sürekli bir arıza yaşaması veya yeni parçalar denenmesi tesadüf müdür? Raikkonen’in yarış simulasyonu yapmak istemediğine dair bir kaynak var mı elinizde? Kim bilir yine hangi sorun yaşanıyor, diğer takımlar 60’a vurdu biz hala 9 turdayız. Bu durumu test yapmayı sevmemekle açıklamak dünya üzerinde yapılmış en saçma yorum olacaktır. Bu kadar önemli bir günde, yarış haftasonundan önceki son sürüş gününüzde böyle bir şeyi yapmak, dediğim gibi çok ama çok ilginç.
Şunu da belirteyim, Raikkonen sırtında herhangi bir problem olmadığını daha geçen gün söyledi. Bu ağrıyı bizzat kendinin hissetmeyip de taa Türkiye’den sizin hissedebiliyor olmanız da ayrı bir parantez konusu.
Dün Alonso artık performans bulmalıyız demişti. Performans için de ayar ya da parça gerekiyor malum.. Ondan dolayı tur atılamıyordur. Dün atılan 122 turla dayanıklılık konusunun büyük oranda çözüldüğü anlaşıldı. Şimdi hız için çalışıyorlar. Yoksa aynı araçla niye tur atmasın. Test demek sadece çıkıp tur atmak demek değildir. 2 gündür Alonso taraftarları bile yazıyor hala aynı şeyleri söylüyorsun.
Araç kurtarma ekipleri bile bu sezon Renault araçlarından daha fazla test yaptılar…
mercedes. ferrari maclarene neler oluyor
kesin girer
haftasonu tatilinde evden testleri takip etmek işyerine göre daha keyifli olur be 🙂
Ofiste çalışıp zor bir şekilde takip etmeye çalışanlara nispet olsun diyorsun yani. Öğleden sonra toplantıya gireceğim o zaman hiç bakamayacağım. Bugün çalışan arkadaşlara selamlar… 🙂 Çalışmayanlara da selamlar. Ama çalışanlara daha çok selamlar 🙂
bizim için değişen bir şey yok tabi. işte de aynı evde de aynı. nedir bu çektiğimiz yarabbim 🙂 neyseki evde laptoptan yapabiliyoruz işleri, işte canlı anlatımı telefondan yapmaya çalışmak tam bir işkence…
Jules Bianchi ortalığın tozunu dumanına katmış. 1.5-2 saatte 47 tur. Bir aksilik olmazsa bu yıl Marussia Caterhamı rahat geçer, Toro Rosso ve Lotusla başa baş oynar.
redbull’daki sorun bence takımdan dolayı renault motorlu diğer araçlar şuana kadar 25-30 turu devirdi vettel ise ilk turda aracı kenara çekti ben buradan sorunun daha çok redbull’un tasarımında olduğunu düşünüyorum.Fikri olan varsa paylaşabilir mi?
Vettel ilk turunda kenara çekti.Dikkat edin krize girebilir 🙂