Auto Motor und Sport’a göre Ferrari’nin şu anda gelecek sene için 3 pilotla – Kimi Raikkonen, Sebastian Vettel ve Fernando Alonso – anlaşması bulunuyor. Fernando Alonso ile mevcut anlaşmasının sonlandırılması konusunda yaşanan sıkıntı nedeniyle henüz gelecek sene planları açıklanabilmiş değil.
Ferrari ve Alonso’nun gelecek sene yollarını ayırmasına kesin gözüyle bakılıyor ancak henüz bu konuda ne Alonso ne de Ferrari tarafından resmi bir açıklama gelmedi. Alonso 2015 sezonu öncesinde önemli bir kumar oynadı ancak ortaya oldukça tuhaf bir durum çıktı.
Ferrari ile yollarını ayırmak isteyen Alonso’nun bunu takıma bildirmesinin ardından Ferrari direkt Sebastian Vettel ile anlaşmayı tercih etti. Alonso ise beklemediği bir durumla karşı karşıya kaldı. Mercedes’in 2015 ve hatta sonrasında mevcut pilotlarıyla devam edeceğini açıklaması, Red Bull’un Vettel’in ayrılacağını açıklamasının ardından yerine Daniil Kvyat’ın geçeceğini direkt açıklaması, Alonso için sadece McLaren seçeneğinin kalmasına sebep oldu. McLaren de yeniden yapılanması ve Honda motoruna geçmesiyle kısa vadeli başarı getirecek projeden ziyade uzun süreli bir proje olarak görünüyor. Bunun yanında takım tek senelik bir anlaşma taraftarı değil. Bu konuda McLaren anlaşması da Alonso’nun tam olarak aradığı anlaşma değil.
Peki ya Ferrari, Alonso’nun ayrılacağını henüz niye açıklamadı? Alonso’nun takımdan ayrılmasını sağlayan madde ne?
Mevcut şartlar altında Alonso’nun bir sene Formula 1’den ayrılmasının ihtimaller dahilinde olduğu düşünülüyor. Ancak Alonso ayrı kaldığı dönemde de parasını almak istiyor? Peki parayı kimden alacak? Bu muhtemelen mevcut takımı olacak. Alonso’nun Ferrari ile olan anlaşması 2016’ya kadar devam ediyor. Auto Motor und Sport’un haberine göre Alonso ya da Alonso’nun resmi temsilcileri, İspanyol sürücünün takımdan ayrılmasını sağlayacak bir madde için imza attılar.
Bu maddeye göre Alonso ilk 3’te yer almıyorsa takımdan ayrılabilecek. Bu maddenin koşullarının İtalya GP dolaylarında gerçekleştiği ve ayrılma konusunda anlaştıkları düşünülüyor. Ancak 3.lük Alonso için hala seçenekler arasında yer aldığı için bir gecikme yaşanıyor.
Habere göre Alonso’nun avukatları bu şartlar altında Alonso’nun hala 2015 için Ferrari ile anlaşması olduğunu savunuyorlar. Bu şartlar altında Alonso’nun ya gelecek sene takımda devam etmesi gerektiği ya da parasını alması gerektiği düşünülüyor. Ancak Ferrari zaten Raikkonen ve Vettel’le anlaşmaya sahip olduğu için Alonso’ya koltuk vermiyor. Bunun dışında Alonso’nun takımdan kendi rızasıyla ayrılmak istemesi sebebiyle para vermeye de yanaşmıyor.
Şu ana kadarki görüşmelerden bir sonuç çıkmadı. Şu anda her iki taraf da mahkemeye gitmek istemiyor.
Alonso 2015 için McLaren ile anlaşamazsa, Ferrari’nin başı ağrıyabilir ve Alonso’ya ödeme yapmak zorunda kalabilir.
Yorumlar
“AMuS: “Alonso Ferrari’den 2015 İçin Para Ya da Koltuk İstiyor!”” ögesine 107 yanıt
İlk önce ferrarinin yapması gereken hamle alonso ile nereye kadar giderse devam etmek olmalı.Vettel gelince bir şey değişecekmi hayır sanki vettelin gelmesiyle 1 sn hızlanacakmış gibi bir hava oluşmasın.Bu yapılanmanın ne kadar süreceğini bilmiyoruz lakin bildiğimiz tek şey var oda alonsonun artık şampiyonlukları almak için çok fazla zamanının kalmadığıdır.Ferrarinin yapılanma sürecini vettelin bekleyebileceğini ama Alonsonun bekleyemeyeceğini düşünüyorum.Bu yüzden alonso mutlaka bir risk alacaktır sonuçta gelecek senede ferrariden bir halt olmayacağı kesin gibi ama hondanında ne kadar iyi olacağı muallak olan bir sezona gireceğiz bu yüzden alonsonun önünde çok zor bir karar var.Gönül ister ki alonso ferraride kalsın ama bu dönemden sonra kalması çok ama çok zor.
İŞ yerinde RENO master 2013 model kranka baglı motor sogutma PERVANESİ COK iyi calışıyor öylekı motoru STOP edince 5 dakıka kranktan bagımsız dönüyor RENO NASI 1 SIStem geliştırdıyse şaştım kaldım POLAT ALEMDARA SORDUM yalamaa olmuş o yuzden donuydur deyınce JETON DUŞTU
Takımdaki pilot kadrosuna bak vettel raikonen alonso yuh diyorum işte bu yüzden en büyük takım ferrari yolda gezen bir arabada yapsa şampiyonların tercihi yine ferrari oluyor seneye 3 lü pilot kombinasyonu gerçekleşse kim kime yol verecek şimdi 🙂
Bu arada McLaren resmi sitesine İspanyolca dil seçeneği eklemiş. 3 dilde kullanılabiliyor site. İngilizce, Japonca ve İspanyolca. 🙂 😉
Japonca değil Çince. Japonya ile Çin aynı dili mi kullanıyor merak ettim şimdi..
İspanyolca dikkat çekici tabi. Yeni eklendiyse Alonso garanti demektir.
Çinceymiş gerçekten de. 🙂 Japonca ve Çince ayrı diller bu arada
İspanyolcayı görünce çok şaşırdım. Daha önceden var mıydı hatırlamıyorum ama İspanyolcanın olması sıradan bir durum değil.
Santander sponsoru var. bence gayet normal bir durum:)
Şuan da motor tedarikçisi Alman Mercedes-Benz. Ama Almanca dili yok. Keza seneye Japon Honda’ya geçecek ama Japonca’da yok. Sadece Santerder için İspanyolca koyacaklarını sanmıyorum.
alonso’yu sevmem ama bence f1’in en iyi aracına sahip olmayı bence fazlasıyla fazlasıyla hakediyor. 3. araç gelirse mercedes’e gitsin. 3. araç olmazsa ise hamilton mclaren’e dönsün alonso mercedes’e geçsin. Zaten Almanları çalışma tarzından memnun olduklarını pek sanmıyorum yarışlarda telsizde takımın her kararını sorguluyor ve mclarende de gördükki dış etkenler çok etkilyor onu 3 sene buttona üstünlük kuramadı hatta 2011’de ciddi mağlup etti. Ama Alonso şu dönemde bile takımla papaz yine aynı güçlü seviyesini koruyor. Bence f1 dünyası Alonso’a mercedes f1 W06 hediyesini vermeleri 2015’te adam dibine kadar hakediyor.
Eminim şurda bir çok insan patlayacak kısa bir süre sonra. Alonso’yu çok hafife alıyorsunuz. Bu işte başka bir iş var.. Göreceğiz yakında..
ilk patlayanlardan olma ihtimalin yüksek.
hala burda kaliteli pilot kavramını bilmeyen arkadaşlar var
şuanda yarışan hiçbiri kaliteli pilot sınıfına giremez
bunlar otomotik vites ile yarışan bizim oynadığımız playstation pilotları
pedallı f1 aracıyla yarışsalardı herbiri hiçbir yarışı tamamlayamazdı
kaliteli pilot kimler
mıchael schumacher
juan manuel fangio
niki lauda
ayrton senna
alain prost
nelson piquet
jackie stewart sir
mario andretti
hakinen
ekle istediğin kadar şimdikiler ancak ilk 50.ye girer ancak
🙂
youtube’ta eski yarışlar var, sen tekrar tekrar onları izle bence. 20 yıldır Formula 1 izliyorum. Bu siteyi de yıllardır takip ederim. Böyle saçma bir yorum görmedim. Vettel’i ve Hamilton’u ben de pek beğenmiyorum ama beğenmemem onların basarılı, genç sporcular olması gerceğini değiştirmiyor. juan pablo montoya vardı. Alonso şu ankilerin en iyisi “playstation pilotları” çok ağır ve bilgisizce bir benzetme olmuş. Ama sen bu bakış açısıyla izliyorsan, hiçbir yarışı izleme bence.
en azından senna prost schumi,li yılları izledim doksanlı yıllar ve seksenli yılların sonlarına doğru
Dünya düzeni değişti. Belki sözünü ettiğin eski pilotlar da şuanki pilotların yaptıgı bazı seyleri yapamayacaktı. Böyle düşünmenin bir sonu yok ki. Çağa ayak uydurmak lazım. Onlar geçmişte kaldı başarılılardı ama devirleri bitti gençlere saygı duymak lazım.
Senna,Prost ve Schumacher dışında kimse şu anki pilotların yaptığını özellikle Alonso’nun yaptıklarını yapamazdı.Alonso’dan şuan Ferrari’de daha iyi iş yapacak tek isim Senna’dır.Hiç bilgisi olmayan biri bile Wikipedia’da geçmiş yarışların sonuçlarına baksın öğrenir.
onun içinmi senna ferrariye gitmedi zamanında … alonso ne yaptı ferraride 5 yıldır neler etti 5 yılda kazandığı yarış bir elin parmağını geçmez …. kasap maldonado bile yarış kazandıysa alonso hiç birşey değildir kusura bak
Yine bilmeden yorum.Gitmedi değil gidemedi.Farkettiysen yarışta ölmüştü.Umarım bunu biliyorsundur.5 yılda ne yaptı demişsin bunun cevabını daha önceden verdim yorumumu takip eden anlar.
E şimdi dünya düzeni değişti diye herşeyi otomotik yap
Eskiden yetenek varsa f1,deydin
Şimdi sponsorun varsa f1,desin
Şimdi araç bozulur aracı pite girmeden pit ekibi hallediyo
Şimdi bunun neresi f1 yarışma ruhu yok hız yok
Kalite yok yetenek yok rekabet yok
Biraz zaman geçsin pilotada ihtiyaç kalmayacak
Senin mantığına göre, en eskiye gitmek lazım o zaman, 80 ve 90 lı yıllarda teknoloji 1950 lere göre çok daha gelişmişti. Aynı mantıkla o zaman Schumacher, Senna, Prost da 1950 li sürücülere göre pilot değil o zaman. 😀 Sen git su sporlarıyla ilgilen, formula 1 seni aşıyor…
1950 yıllarrıyla
1980 1990 yılları arasında ne fark var
araçlar arasında o iki devir arasında pedallı değilmiydi
yarışlar biliyorsan söyle
Senin için yarışlar sadece pedallardan ibaretse, ben hala silinen yorumumun arkasındayım. 1950 ve 80 li yılların araçları arasındaki 7 farkı sen bul hadi… Yorumlarda saçmalamakta en üst noktaya gelmiş vaziyettesin. Aynı dönemin pilotlarını bile aynı araçlarda olmadığı sürece karşılaştırmak zorken, sen kalkmış günümüz pilotları ile 80’leri karşılaştırıyorsun. Neymiş otomatikmiş herşey de, o zaman bir sürü zengin bebe var hepsi formula 1 pilotu olurdu nasıl olsa para onlarda. Hatta pilotlara niye bu kadar para ödensin ki Montezemelo , Adrian Newey, Christian Horner kendileri sürerlerdi arabayı. Nasıl olsa herşey otomatik. Sen playstation oynarken kendini gerçek araba kullanıyo sanıyorsun herhalde, ondan bu kadar basit geliyor sana. Neyse Su sporları da zevklidir, çok kafa yormaya gelmez…
pedallı f1 demek yetenek demek bilmiyorsan öğren ötomotik vitesi genelde bayanlar kullanır trafikte
Start, şu yazdığın yorumlardan anladım ki Formula 1 sana uygun bir spor değil. Bence kendine başka uğraş alanları bul 🙂
İstanbulda’ki Magirus dolmuş şoförleri her türlü Lauda ile kapısırdı ozaman, hem manuel, hem havalı fren +20 yolcu 10 u ayakta, manuel çat çat vites, fiber gövde…. la hangi meridyenden geldin sen ?
şu adımı zerre kadar sevmiyorum. ne kadar ortalığı karıştıran bir insan. beş senedede koca bir hiç uğruna deli gibi para cukkalayacak
vettel,in 4 dünya şampiyonluğunu burun kıvıran hamilton severler
biliyoruzki hamilton şampiyon olmadı timo glock şampiyon şampiyon yaptı
şimdi sorum şu şu mercedeste vettel olsaydı kim nerde olurdu
haaa o yağmurlu havada vettel torro rosso ile o
mclarenli hamiltonu geçiyor değilmi şimdi cevabı olan
O yarışı izle Glock’un lastiklerini ögren gel sonra burda arkadaşlara anlatırsın 🙂
izledim kardeş be
iyi o zaman replay yap 😉
hamiltonu yanlış adamla kıyaslıyosun …. git hamiltonun klasmanında biriyle kıyasla mesela button alonso
Haklısın vettel daha o yıldızlara ulaşamaz kıyaslamam hataydı.
Hamilton Vs Alonso diyelim ozaman 😉
çünkü kıyaslayacak başka kimse yok .
doğruya hamiltonu schumi ile kıyaslan biriyle ne konuşursun anladığı o kadar f1.den
Okudugunu anlamama part2. şu yazılanları ah bir düzgün okusanız ne olur?
Orda benle kıyaslama yapmadım.
F1’de 1.pilot kalitesindeki kişileri yazdım.
MSC,Senna,Alo,Ham,Vet dedim.
Kıyaslanması saçma farklı zamanların yarışçıları bunlar
Şimdi tekrar okuyabilirsin 🙂 @gooo 😉
Su sporlarııı
>:)
Vettel son sene şampiyon olmadı Michael abi yaptı, Alonso şampiyon olmadı, Raikkonene yaptı, …. en tane gider böyle..
Arkadaşlarım. Alonso matematiksel olarak son yarışa kadar 3.lük potasında olacak. Potadan çıktığı an şart gerçekleşmiş olacak. Bu şart gerçekleşmezse! yani Alonso bir mucize ile 3.! olursa anlaşmanın sonlandırılması halinde Ferrari devam eden bir sözleşmeyi tek taraflı fesh etmiş olur. Ama bu şartlar böyle kalmayacak. Oyüzden Alonso devam etmeyecek parada alamayacak. Benim anladığımda bu yani. Bilemiyorum.
Alonso 3.olamazsa eğer, istediği zaman ayrılır. Ama Ferrari gönderemez. Olay bundan ibaret.
Sulonso çok doğru yorum yapmışsın.Tebrik ediyorum.Çoğu kişi sözleşmenin detaylarını bilmeden atıp tutuyor.
Çarşı iyice karışmış durum da 😀 . Yaşanan gelişmeleri büyük bir zevkle takip ediyorum.
Şuraya yazılanlara bakarmısın… Alonso dediğiniz adam sizin çoğunuzun F1 e bakış sebebinizdir. Ortalıkda bulunan bütün şampiyonların siftahı yokken duble şampiyondur. Arkasındaki araca 1 sn ve üzeri fakr açan araçlarla bu duble şampiyonluğu almamışdır.
Güya alonso ayrılacağım demiş ferrariye sonra mercedes mevcut pilotlarımızla 2015 ve 2016(alonsonun mercedese gitmek istediği iddaa edilen yıl)devam edeceğiz demiş alonsoda köşeye sıkışmış 🙂 yahu alonsonun aklında mercedes varsa zaten mercedesle 2016 için konuşmadan(bir ihtimal olmadan) gidip ferrariye ayrılacağım dermi başka değişle kendi ayağına sıkarmı…. Yapmayın…………………mantık…………
Sahi daha düne kadar Vettel için (4 şampiyonluk ve sayısız rekora rağmen! ) “pilot değil” diyen Ferrari fanları nerde? Kendilerini Vettel’in iyi bir pilot olduğuna ikna etmekle mi meşguller!
“Vettel için (4 şampiyonluk ve sayısız rekora rağmen! ) “pilot değil” diyen Ferrari fanları”
karar vermiyor ferrarinin pilotlarına
futbola çevirmeyin olm şunu yeter ya
Olay mahkemede son bulabilir.
Anladığım kadarıyla Ferrari “Alonso, takım henüz şampiyonayı 3.lükten düşük bir dereceyle tamamlamadan ayrılmak istediğini belirtti” diyor.
haberın raiyle alakası yokken bazıları raiyle ilgili saçma yorumlar yapmış rai nin seneye ferraride yarışacağı %100 bunu gormeniz icin illa mart 2015 i beklemeye gerek yok.
Alonso ortada kalmaz merak etmeyin siz . Sadece giderken son darbeyi vurmak istiyor bana göre bunu da para yoluyla yapacak temiz iş 🙂
Koskoca Honda Vettel’i alacağını sanmıyorum her ne kadar 4 şampiyonlugu olsada Alonso varken olmaz.
Seneye kesin McLaren’de olacak Alonso.
Havalanmanın sonucu bunlar tamam iyi pilotsun yerini sağlamlaştır atarını yap.
Alonso’nun takımda kalmaması için bir maddenin olduğu söyleniyordu bu maddi ise takımlarda Ferrari’nin ilk üçte yer almamasıydı ve şuan ki durum bu maddeye uygun Alonso Japonya ve İtalya da sorunlar yaşadı markalar klasmanına ciddi anlamada zarar verdi bu bezmiş bir Ferrari belki de en güçlü pilotunu bilerek yarış dışı kalmasını sağlamış olabilir.
Alonso’nun eli güçlüyse parayı hak edebilir yada koltuğu kapabilir. Bir söylenti Ferrari’nin Alonso’ya 50 Milyon euro ödemesi gerek anlaşmanın bozulması halinde Kimi ile anlaşma bozulursa sadece 20 Milyon euro ödenmesi gerekmiş Ferrari’nin yüklü parayı ödemeyi tercih etmeyeceği Kimi’nin anlaşmasının fesh edileceği deniyor.
Bir başka söylenti ise STR koltuğunun bir tanesi boş 2015 için olası bir Ferrari Vettel anlaşmasının bozulmasın da Kvyat’ın STR de kalması Vettel’in yerinde kalması öngörülüyor.
Vettel’in anlaşması bozulunca Redbull’da tekrar alacak mı elinde zaten mükemmel bir pilot var Vettel’e ne ihtiyaçları var?
Vettel’e nemi ihtiyaçları var yapma be hocam Vettel demek prestij demek isim demek tanıtım makinesi demek. Bu gün Infıniti Vettel edition olarak arabasına isim veriyor neden bu Ricciardo değil’de Vettel ?
Bu gün dört kere dünya şampiyonu olmuş bir pilottan bahsediyoruz ve şuanda da ismi F1’in en köklü takımı ile anılıyor her ne kadar son yıllarda pek başarı gösterememiş olsalar da ama ismin bıraktığı miras her zaman çok büyüktür.
Lewis-Alonso-Kimi gibi pilotlardan Vettel’in hiçbir eksikliği yoktur. Neymiş efendim en iyi arabayla kazanmış her pilot en iyi arabayla kazanmıştır bu böyledir kimse kendini kandırmasın. Lewis Mp4-23 ile şampiyon olmuştur Mp4-24 ile değil,Alonso R25-26 ile şampiyon olmuştur R29 ile değil ,Kimi Raikkonen F2007 ile şampiyon olmuştur F60 ile değil bunlar küçük bahaneler her pilot iyi bir araba ile kazanır
İşte bu da bir şampiyonun hikayesi http://www.trf1.net/sizin-koseniz/18210-sizin-koseniz-23-yil-174-gunluk-sampiyonluk-hikayesi-yarin.html
Redbull’un sahibi resti çekti zaten elimizde pilot var felan diye.
Yani ondan dedim vettel’e ne ihtiyaçları var diye.
Şampiyonluklara da gelirsek kimse yavaş araçla şampiyon olmadı,ya en hızlı yada mücadeleci araçla şampiyon oldu.
Benim demek istediğim 4 şampiyonluğu olan birinden ister istemez beklentimiz artmış oluyor ,ve artık sorgulama başlıyoruz.
Ricarrdo’yu yarışlarda mahvetmesi gerek benim gözümde ,tabi bazı aksilikler olur yeni motorlara adaptasyon süreci vs. o yüzden bu seneyi herkes boş geçiyor ama gelecek sezon Vettel yine beklenen performansı veremezse işte o zaman o 4 şampiyonluğu taraftarlar iyice sorgular.
Tabi resti çekti doğrudur ama bakarsak takıma ve sponsorlara hepsi’nin Vettel ile geliştiğini her şeyi Vettel üzerine yaptıklarını görürüz. Elbette insanın beklentileri fazla oluyor ama maalesef Vettel bu sene kış testlerinde hep arabasını yiterken görüldü pit yolunda.
Dediğiniz gibi şuan genç iki pilota sahipler gelecek vadeden isimler şimdi sıra yine şampiyon bir pilot ve ekipman yaratmakta.
Vettel’in o saydığınız 3 pilota göre eksiği olup olmadığından pek emin değilim, emin olmayan bir çok F1 izleyicisi vardır bana göre. Hamilton, Alonso ve Rai rekabetin üst düzeyde olduğu senelerde kendilerini göstermiş pilotlar. Kazandıkları şampiyonluklarıda sadece araçla değil pilotajlarınıda ekleyerek kazanmışlardır. Vettel 4 senedir her zaman rakiplerine göre çok üstün araçla yarıştı ta ki bu seneye kadar. Bu sene arızalar yaşadı doğrudur fakat Ricciardo ile ilgili hafızalarımızda bir çok yarış kalmışken, Vettelle ilgili aklımızda 2014 yılında ne kaldı? Bir tek Alonso ile çekişmesini hatırlıyorum başkada bir şey yok.
Hamilton, Alonso ve Rai rekabetin üst düzeyde olduğu senelerde kendilerini göstermiş pilotlar. Alonso-Kim desen anlarım bu adamların 2000 yılından beri F1 ile bir bağlantıları var. Lewis ise hangi rekabeti gördü yada şampiyon olduğu sene karşısında kim vardı ?
Vettel’in 4 şampiyonluğuna baktığımız da bunun ikisinin kolay gelmediği açık ve net ortada.
sampıyon oldugu sene rakıp MASSA idı kımle rekabet ettı ? cümle alem bılıyor ALOMSO
Hamiltoninin massa ile sampiyonluk mucadelesini neden gormezden geliyorsunuz? Massa o kazayi gecirene kadar iyi mucadele eden bir pilottu. kusura bakma ama sirf renault motoru kullaniyor diye bir pilotu iyi pilot olarak gorecek taraftar olmadim olmamda. Objektif bakiyorum ve senden vettelin bu sene aklimiza kazinacak neler yaptigini soylemeni bekliyorum. 4 kez sampiyonluk kazanan bir pilot havasindamiydi?
Neden mi geliyorum sitede herkes birinci sınıf pilotları yazmış bende bu geleneği bozmayayım dedim onun için. Massa’ya saygım sonsuz peki sen neden Vettel’in şampiyonluklarını küçümsüyorsun 2010 yılını aç bak bir Kime karşı kazanmış şampiyonluğu 2012 sezonuna bak bir kime karşı kazanmış şampiyonluğu hepsi ortada.
Nasıl neler yaptı= Elinden gelen her şeyi yaptı benim aklıma geleni söyleyeyim pistlerin en iyi pilotu olan Alonso ile kapıştı Fia’nın hatası ile yazılımsal sorunu ile neler denemedi ki yarışa dönebilmek için. Stop eden motor ile arabasını itti. Bunlar uzar gider.
Ben size neden geliyorsunuz demedim oncelikle. Vetteli kucumsedigimde yok sadece bu sene 4 sampiyonluga yakisan bir performans sergileyemedi diye dusunuyorum. Benim fikrim bu yonde.
Ben size neden geliyorsunuz demedim oncelikle. Vetteli kucumsedigimde yok sadece bu sene 4 sampiyonluga yakisan bir performans sergileyemedi diye dusunuyorum. Benim fikrim bu yonde.
Yorumu buraya yapmak zorunda kaldım kusura bakmayın öncelikle. Bende yetirince sergileyemediğini düşünüyorum ama bu kötü pilot vasat pilot anlamına gelmez genç yetenek Ricciardo’ya karşı kaybettiği puanların yarısı Vettel’in daha fazla sorun yaşamasıdır. Bak önümüzde ki yarış pit yolunda başlayacak.
Bunların birleşimi aşağı yukarı aynı fikirdeyiz.
Seneye neler yapar bilmiyorum ama yeni bir takım yeni bir araba yeni bir motor yen bir mühendis nasıl performans göstereceğini hep beraber göreceğiz.
sunuda soleyım RENONUN sıngapurda DUVAR ŞİKESI olmasa sampiyon MASSAYDI
Tabi Renault dedi Singapurda ben şike yapıyorum Ferrari dedi Massa’nın benzin hortumunu çıkarmadan pitten yollayın dedi mantığını sevsinler senin.
SINCE SINGAPUR 2008
pekı patlayan motor dedın MERSOMU motor mühendislerıne PATLAYAN motor yapın dedı demedıgıne gore senın mantıkla örtüşüğyor DEGİLMİ
2008 SINCE SINGAPUR
pekı patlayan motor dedın MERSOMU motor mühendislerıne PATLAYAN motor yapın dedı demedıgıne gore senın mantıkla örtüşüğyor DEGİLMİ
Senin mantığın ile çok iyi örtüşüyor nereden nereye geldik deme patlayan motor 🙂 ah ah McLarenci dostlar çok iyi bilir o patlayan motorları
ah ah 2008 ah
Ferrari eğer Alonso için şut kararı vermiş olmasaydı Vettel ile anlaşmazdı.Kimi ile 2016 içinde görüştüklerini iki tarafta söyledi.Bilirsiniz F1de buyuk transferler biranda olmaz, Vettel Mclaren ile anlaşmış olsaydı bunu açıklamamaları için bir sebepleri yok.Yani günün sonunda Alonso için tehlike çanları çalıyor.Mclaren tercihi Ferrari tercihinden daha bilinmez, ama elinde yapacağı başka hiçbir şey kalmadı zoraki Mclarene gidip olursa iyi bir araç geçmesini bekleyecek eline.En azından Ferrari’de gördüğü muameleyi ve oluşturduğu kadroyu başka hiçbir takımda bulamayacak, heleki Mclaren’de kesinlikle bulamayacak.Ferrari tweetlerinde eskisi gibi Alonso odaklı değil artık Kimi’ye yakın, ve sürekli onun resimlerini paylaşıyor.Bunlar büyük cevap aslında görebilene.
En iyisi hiç bir işe yaramayan Raikkonen’i şutlayıp, Vet-Alo ikilisini yarıştırmak Ferrari için.
Admin; benim RoyalHunt’a yaptığım yorumu kendi isteğinizle veya arkadaşın isteğiyle siliyosunuzda; bu yorumu neden silemiyorsunuz ? Ben kötü söz kullanmamışken yorum kalıdırılıyor, bu kışkırtıcı yorum neden burada durabiliyor hala??
Bu yorumda kışkırtıcı bir şey yoktur.Sadece bir öneridir.Raikkonen iyi iş yapamıyorsa arkadaş belirtmiştir.Tahrik,hakaret arıyorsan Alonso ile ilgili yorumlara bak.
Ben sana mı söyledim arkadaşım ? Admin sen misin? Hayır Alonso’ya da laf atmadım ki, bit yeniği gibi bitiyosun hemen..
Madem bir şeyi eleştireceksin önce sizin ahlaklı taraftarlarınızın yaptıklarına bakacaksın.Sonra arkadaşı eleştirirsin.
Gerçekleri söylemekle hakaret etmek arasındaki ince çizgiyi çözememişler bunlar 😀 Boşver takma
Sen eleştirmenin doğruluğunu falan boşver IceCold; öncelikle sana ne oluyor sen admin falan mısın bunu söyle? Hem zannedersin Alonso şampiyonluklar aldı, yahu bundan 30 sene sonra geriye dönüp baktığında Alonso’nun ismini sizin gibi körlerden başka kim görecek 🙂 5 yıldır ne sürüyorda gridin en iyisiymiş hahah; neyse boşverin takmayın :((
Bizim görmemiz yeter sen merak etme.O zaman iki yüzlü davranmayacaksın.Açıkça ben Raiden başka hiçbir şeyi göremiyorum diyebilirsin.O zaman saygı duyarım.Böyle objektif olmaya çalışmanız gülünç.
ferrari, vettel, ve mclaren alonso’yu bekliyor demiş miydim daha önce?
haberde de aynısı yine doğrulanmış. vettel ile anlaşması olan ferrari’nin bunu açıklamasını kim engelliyor?
cevap basit: alonso.
anladığım kadarıyla alonso 3. olamazsa ferrari’nin alonso’yu gönderme hakkı yok, alonso’nun gitme hakkı var, ancak bazı yorumlar ferrari’nin böyle bir hakkı var gibi yapılmış.
alonso zaten ferrari’den şampiyonluk anlamında umudunu kesmişti.
bence burda ava giderken yakalanan esas taraf ferrari. alonso ile anlaşmaları tamamen feshetmeden gidip vettel ile anlaşmış, şimdi alonso ayrılmam deyince de para ödemek zorunda kalacak. ya da alonso’yu takımda tutup vettel ile anlaşmayı iptal edecek, vettel de mclaren’a gidecek.
aslında şuan ferrari’nin yapacağı en mantıklı iş raikkonen’i gönderip alonso ve vettel ile yarışmak olur. koca bir sene geçti hala araç uyumundan vs bahsediyor. ferrariye hiç yararı olmadı. ancak bunu 2009’dan sonra tekrar yapmaları pek de ihtimal görünmüyor.
alonso’nun yapacağı en mantıklı iş ise mclaren’a gitmek. 2016’da mercedesle şampiyonluk alacağı durumu hakkında çıkan soru işaretlerini yazsak;
mercedes başka sürücüyle anlaşmayıp alonso’yu bekleyecek mi?
motorlar gelişime açılınca mercedes hala bu kadar üstün olabilecek mi?
alonso bir sene ara verdikten sonra sezonun ilk yarışına aynı performansla dönebilecek mi?
1 sene ara verdikten sonra rosberg’e üstünlük kurabilecek mi?
mclaren’a geçince çıkacak soru işaretleri ise: mclaren-honda şampiyonluğa oynayacak bir araç üretebilecek mi? bunun ilk sezonda olması bile gerekmiyor, 2016 da mevcut. alonso 2015’i zaten gözden çıkarmış gibi görünüyor.
mercedes ihtimalinde 4 cevabın da evet olması gerekirken mclaren seçeneğinde 1 evet cevabı yeterli. tabiki sorular dengeli değil ancak mercedes için çok fazla ihtimalin alonso’nun lehine gerçekleşmesi gerekiyor. umarım ferrari’den parasını alır, sonra da mclaren’a geçer. kim bilir belki honda gerçekten güzel bir araç yapar. mclaren’in ise bu sene bile şasisinin çok kötü olmadığını, mercedes’in çekinerek, ve honda’nın avantajlı olmasını istemeyerek en zayıf motoru-desteği mclaren’a verdiğini, bu yüzden bu kadar geride kaldıklarını düşünüyorum. ha bir de pilot meseleleri var.
Güzel yorumlar yapmışsın. Baştan sona katılıyorum.
Sitede bir ödül yarışması yapılsa en boş yapılan yorumlar dalında ki ödül açık ara senin olur.
İşine gelmedi tabi :))
Yine kiminin başını yakacaklar heralde
mclaren de olmaz ise koltukuz kalcak gibi gozukuyor.Cok karmasik bir durum alonso icin.
Bana kalırsa kabak raikkonene patlayacak ve ferrariden ayrılacak 🙂
Tüm bu haberleri okuyunca uzun bir gelişim süreci hedefleyen Honda’nın birkaç sezon için araç geliştirmek adına Alonso için pusuda beklediği fikri gayet mantıklı görünüyor.
Son derece mücadeleci ve geri dönüşleri güçlü olan Alonso en az iki sezon boyunca araç geliştirmek için mühendislere yardımcı olacak, üçüncü sezon belki gerçek bir yarış aracına sahip olacak ancak şampiyon olup olamayacağı belli olmayacak.
Sanırım Alonso kariyerinin son zamanları için uykusuz geceler geçiriyor…
Raikkonen’i parasını verip bir yıl kenarda tutmuşlardı.Aynısı olursa çok gülerim.
Şapa oturmak : 1.Çaresiz kalmak 2.Güç bir duruma düşmek, çıkmaza girmek.
Valla umarım bu kabak kimi nin başına patlamaz.
Alonso yağmurdan kaçarken doluya tutuldu. McLaren dışında gerçekçi bir secebegi seçeneği yok.
Bu, benim uzun zamandır iddia ettiklerimle birebir örtüşen ve şu anki muallak durumu açıklayan bir haber olmuş.
Vettel’in hamlesi Alonso’yu iyice köşeye sıkıştırdı demiştim daha en başında. Ancak burada Alonso’yu olduğundan çok farklı konumlandıran kişiler, “Alonso seçilmez seçer” teziyle değişik hayallere kapıldılar. Alonso da aslında tam olarak fanları gibi düşündü ve hareket etti. Ancak gel gör ki Ona sonuna kadar açık sandığı kapılar da yüzüne sertçe kapanınca muhtemelen kuyruğunu sıkıştırıp kuzu kuzu McLaren in yolunu tutacak.
Ne demiş alçak İblis? “Kibir en sevdiğim günahtır…” (Devil’s Advocate filminden)
+111 yine yazarlar merak etme alonso seçilmez seçer diye.
Ferrari/Alonso/Vettel üçgeninde kesinlikle normal olmayan birşeyler var, Vettel Mclaren ile anlaşmış da olabilir, ikili oynuyor da olabilir, Alonso bahsedilen madde için bekliyor olabilir, ferrari bu maddeyi hesaplıyor olabilir.
Ancak haber doğruysa, Alonso atar sonucu bildiğin ortada kalmış gibi görünüyor. Bir sonraki dalı tutmadan öncekini bırakmak aptallık, ama Alonso kendisine fazla güvenmiş olabilir. Bu şekilde de patlamak mümkün.
Noldu koltuksuz kaldı alonso vay bee…..Sen stratejı yapıyosunda mıllet yapmıyor mu alo?Tek cıkar yolun mc laren oda bırkac sene ferrarıdekı gıbı bocalamak ve bu yılların sonunda emekli olmak olucaktır..
Gerçi seneye gelse de Merso ferrari veya redbull da koltuk bulamıycaktır…
Bır sene evınde gıt yat le mans a falan katıl..
Saçma sapan günler Ferrari ve Alonso adına
Artık Alonso haberlerinden gına geldi. En azından bu seferki spekülasyonlar mantıklı olmuş.
AMuS. Başka söze gerek yok.
haberde yazılanlar gayet akla mantığa uygun şeyler. Yoksa şimdiye kadar niye beklenilsin açıklama yapmak için?
Red Bull Vettel’in ayrılacağını resmen duyurdu. Red Bull’un Ferrari’ye Vettel’in sezon sonu testlerde katılmasına izin vermediği de belirtildi. Vettel – Ferrari haberi artık resmi gibi bir şey. Sadece 2009’daki gibi bir durum ortaya çıktı. Ferrari’nin elinde yine 3 pilot var ve birisi gidecek…
Benim bu olaydan anladığım kadarıyla Alonso Ferrari’ye büyük bir blöf yaptı. Vettel sürekli olarak takımında kalacağını açıklıyordu, Alonso belki de buna güvendi. Ancak anladığım kadarıyla Vettel’le uzun süredir görüşülüyordu ve Vettel’in her türlü yalanlamasına rağmen Ferrari Alonso’nun bir açığını bekliyordu. Yukarıda belirtilen maddenin devreye girmesi ve Alonso’nun belki de başka sürücü ile anlaşılma ihtimalini hesaba katmayarak maaşını arttırma amaçlı yaptığı blöf elinde patladı. Şimdi ise çevir kazı yanmasın çalışmaları.
Benim anladığım bu. Alonso elinde hiç bir şey yokken Ferrari’den erken ayrılma maddesini devreye soktuysa vay ki onun haline.
Bunun yanı sıra, ”En iyiyim” boşta kalmam düşüncesiyle, muhteşem egosunun kurbanı olması da söz konusu.
Ava giden Alonso av olmuş durumda. En başından beridir savunuyorum, Alonso çok yanlış ”sistemsizlikle” yürüdü.
Tamam çok iyi pilotsun, bana göre grid’in en iyisisin. Lakin küçük dağları da yaratmadın, karşındaki takımda Ferrari. Bu takım çok kolay adam harcar, gidenin arkasından ağıt yakmaz. Belki de bu hususta Formula 1’deki en sert, kuralcı ve acımasız takım.
Ne diyelim izleyip göreceğiz, neler olacak.