Fernando Alonso, Belçika’da ceza almasaydı podyuma çıkmanın mümkün olduğunu düşünüyor.
Yarışa 4. sıradan başlayan Alonso, formasyon turu öncesinde batarya sorunundan şüphelenmesinin ardından mekanikerlerin aracı zamanında çalıştırmaması nedeniyle 5 sn cezası almıştı.
Alonso “Starttaki batarya sorunu en büyük sorundu çünkü çalışması durduğunda Bottas’ın önündeydim ve Bottas 3. oldu.”
“Biz de muhtemelen o pozisyonlara yakın bir yerde olabilirdik.”
“Tüm yarış boyunca hemen hemen rekabetçi hissettim. Düzlük hızının en büyük sorun olduğunu biliyorduk. Ceza aldığınızda daha düşük pozisyonlar için mücadele etmeye başlıyorsunuz ve hız eksikliğinin bedelini daha fazla ödüyorsunuz.”
“Ancak hemen hemen rekabetçi oldum ve aracın dengesinden mutluydum.” dedi.
Mattiacci, gridde yaşanan sorun nedeniyle kızdığını söyledi.
Mattiacci “Fernando’yu cezalandıran bir hata yaptık. Bundan gerçekten mutlu değilim.”
“Neler olduğunu hemen anlayamadık.” dedi.
Alonso bu sene ilk defa bir yarışta takım arkadaşı Kimi Raikkonen’e geçildi. Alonso “İlk pit stoplarda bizi geçmesi gerekiyordu.”
“Benim cezam vardı bu yüzden hangi turda durursak duralım trafiğin arkasında çıkacaktık. Bu yüzden yarışım orada neredeyse bitecekti.”
“Kimi’nin yarışını maksimum puanlar için optimize etmeye çalıştık. Bu sonuç normal.” dedi.
Yorumlar
“Alonso: “Podyum Mümkündü”” ögesine 87 yanıt
Kimi’nin yarışını maksimum puanlar için optimize etmeye çalıştık ben bu cümlede fazla abes birşey görmüyorum açıkcası çünkü klasik pilot ağızı pilotlar hep biz takısında konuşurlar takım havasında yani ben veya o yoktur pilotlarda hep biz vardır. Mesela: Rai geçen sene hep lastiklerimizi iyi çalıştırdık derdi aslında bunu başaran kendisi çünkü gro 3 pit yapardı rai 2 pit ama takımında katkısı varmış gibi konuşurdu bütün pilotlar genelde böyledir “hatalarımızdan ders aldık”, “aracımızı geliştirdik” vb. bunları pilotlar söyler halbuki takım yapar. O yüzden alonso takım adına söylemiş diye düşünüyorum fazla abartılacak bir durum yok yani. Haa bunu takımdan birinin söylemesi daha doğru olurdu ama çokda farketmez.
Ama Bu sonuç normal demesi sanki orda hangi pilot olursa olsun bunu başarırdı der gibi olmuş o biraz konuşulur ama zaten alonsoyu biliyoruz.
Sonuç olarak Rai fanı olarak alonsonun bu cümlesinin fazla abartıldığını düşünüyorum. En azından sıralama turlarından sonraki yorumundan daha düzgün bir yorum.
Aşağıda MyN1Fernando da belirtmiş, aynı şeyi düşündüm. Yani daha önceki yarışlarda “Kimi fazla puan almasa da olur..” gibi bir durum mu vardı? Ha Alonso sorun yaşadı o zaman Kimi’ye nasıl iyi bir yarış stratejisi uygulayabiliriz diye düşünüyorlar demek ki..
Alonso zaten sorun yaşamadıysa Kimi’nin arkalarda cebelleşmesi “NORMAL” oluyor. Alonso sorun yaşarsa ve Kimi önlere tırmanırsa “Biz öyle istedik o yüzden” oluyor yani bu da “NORMAL” oluyor..
Gerçekten çok ilginç. Ağzından mı kaçırdı yoksa “evet, santander benim sponsorum bende o sayede bu takımın demirbaşıyım, bunu tüm dünya kabullensin artık, burda işler böyle yürüyor” demeye mi getirdi? Ne iş..
”Alo nun son 4 turdaki hali çok komikti. Bir kavgada dövecekmiş gibi atarlanıp dayak yiyen adama benzettim aloyu:) Gücünün yetmeyeceğini anlayıca da pes etti:)
Tabi bunda düzlük hızı rezalet olan, virajlarda da vasatı aşamayan şahlanamayan atın büyük payı var.”
keşke aynı yarıştaki çaylak magnusenide görebilseydin onu nasıl sıfatla tanımlarsın acaba ve sonuçları..
Bana kalırsa alo gridin en iyi pilotu. Her anlamda hatta tek turda bile en iyisi olabilir.
Ama onun asıl gücü yarışta ortaya çıkıyor adamın beyninde olası fiziksel durumları canlandırabilen bir simülatör var. Bu ona kaza yapmadan daha fazla zorlama imkanı veriyor. Öngörüsü muhteşem 99 puan alır benden. Hızı, refleksleri yolu hissedebilmesi de 98.
Adam komple süper pilot.
Eski bir msc ci olarak Aloyu sevmesemde büyük saygı duyuyorum.
Alo normal bir insan değil. incelesinler tıbbi araştırmalara konu etsinler şaka değil..
Magnussen bahsedilecek biri değil. Merkez kaç kuvvetini bahane edip rakibi virajın dışına doğru itmek çirkef pilot işidir. iyi pilotsan yer bırakır mücadeleye girişirsin. Bu kadar basit.
Alo nun son 4 turdaki hali çok komikti. Bir kavgada dövecekmiş gibi atarlanıp dayak yiyen adama benzettim aloyu:) Gücünün yetmeyeceğini anlayıca da pes etti:)
Tabi bunda düzlük hızı rezalet olan, virajlarda da vasatı aşamayan şahlanamayan atın büyük payı var.
Ağzı olan konuşuyor!
alonsoyu küçük görüp hakaretler sallamanın bini bir para olmuş kimi raikonen alonsoyu ilk kez geçince kimiciler öfke patlaması yaşamış adeta. aslında iyi oldu alosonun sorun yaşaması. yoksa bu öfkelerini sosyal hayatta başka insanlara yansıtacaklardı. boşaltın içinizi alonso kalan yarışlarda sezon sonuna kadar yine önde bitirecek. sizde ferrari santandere bağlayıp duracaksınız . fırsat bu fırsat . aşagılayın küçük görün futbol fanlığı yapın . yahu raikonen sorun yaşıyor araçta alonsoda aracı iyi tanıyor bu kadar basit bir mevzudan dünyalar savaşı çıkardınız. alonso sene boyunca tabiki raikonenin önünde bitirecek bunu yapmaması zaten kendisi için kabahat olur. adam aracta sorun yaşıyor
Peki Kimi neden sorun yaşıyor?
Sadece araca adapte olamaması yüzünden mi? Bence degil. RAI ile ALO’nun aynı şartlar altında yarışmadığını biliyoruz.
kimi fanlarinin boyle yorunmlar yapmasi normal alonso nun bu sekilde demec vermesnden sonra. 1 defa geride kalmak la butur aciklma yaparsan burda daha cok bu tip yorumlar okursun.alonsonun bu kadar aglamasina gerek yok bak kimi 11 yaris geride kaldi yada geride birakildi boyle bir demec okudun m buda kimiden.eger bir iki yaris daha geride kalir ise alonso bak sen ferrari de neler donecek. enim ol.matiacci de hemen pohpohlamis.alonso kendi agzi ile dusmus burda ne dolap cevirdikleri ferrari de.
kimiden geçmiş yarışmak pistteyken sıradan bir pilot oldu bu sene hani vardır ya varlığı yokluğu belli değil öyle geziniyor maalesef yarışırken eski star enerjisi yok;ama takar gözlüğü padokta iki orjinal yorum yapar buz adam buz adam dersiniz ve ek olarak alonso eskisi gibi değil kendini geliştiren biri 2004-2005-2006-2007deki alonsoyla 2012 den sonraki alonso çok farklı seviyede,şuan bence en iyisi diyebilirm ama kimiye karşı üstünlüğün santender den kaynaklı olduğunu kabul ederim.Normal şartlarda alonso 7-4 ya da8-3 önde olurdu yine bu kadar fark olmazdı.Sıralamayı bilmem ama alonso yarışı çok iyi kontrol ediyor ve bu konuda en iyilerden birisi ;ama bugun top speed eksikliği nedeniyle çuvalladı ve iyi sürmedi.Alonso fanıyım ama yeri geldiğinde kötü eleştiriyi hak ediyor.
Adam asagida lol yazar admin bizim yorumu siler.
lol demenin nesi kötü 🙂 ?
Sadece son cümleye bakmak bir sonuç vermiyor.
Bir önceki cümle ile beraber okunduğunda bu takımda öncelikli konumda olduğunun ufak bir itirafı ki bu zaten bizim bilmediğimiz bir şey değil.
Alonso, ilk pit stopu Kimi’nin önce yapmasıyla ilgili ise ” Kimi beni ilk pitstopta geçmeyi bekliyordu, cezam vardı ve ne zaman pite girersem gireyim trafikte çıkacaktım, böylece Kimi’nin pozisyonunu yükseltmeyi amaçladık.” dedi.
Tercümesi: Ben problem yaşamadığım sürece takım Kimi’yi strateji anlamında öne çıkarmaz. Ben ceza aldığım ve trafikte kalacağım için zaten onu geçme şansım yoktu, bu sebepten takım Kimi’ye mümkün olan maksimum puanı kazandırmaya çalıştı.
Zaten ilk kez Kimi’ye doğru strateji uygulamalarına çok şaşırmıştım.
Aynen oyle
klavyeye basan parmaklarin dert gormesin
Aynen öyle, alo fan club üyeleri sezonun başında beri ferranin santanderin öncelik olarak her alanda alo ya ön planda tuttuğunu kabullenmeleri gerek, alo nun bu dediğini bunu açık olarak gün yüzüne çıkarıyor, kendi kalesine gol atmış gibi olmuş. Öncelikli olarak zaten F14T’nin de Alonso uzerine inşa edilmeside Rai nin performansını etkileyen en önemli durum . James Allison’ın bununla ilgili bir açıklaması vardı. “Allison, Fin pilotun rahatsızlıklarını en aza indirmek için F14 T üzerinde çalıştıklarını, sorunların otomobilin tasarımının sonucu olduğunu ve bu nedenle yeterli ilerleme kaydedilemediğini söyledi.”
F14 T nin Alonso nun üzerine inşa edilmesinin tek bir sebebi vardır. O da Alonso nun “yıllardır” bu takımda başarılı ya da başarısız pilotluk yapmasıdır. Yok eğer seneye de Rai ye uymayacak bi araç tasarlanırsa varın o zaman ağlayın ben de bu dediklerimi tek tek yutayım. Ancak şu anda ” ismi ne olursa olsun” “yeni” bir pilot için aracı kimse tasarlamaz.
Onun tercümesi şu.Ben zaten pist üstü avantajını ele geçirmişim.Beni önce pite almaları gerekiyordu fakat cezam vardı bu yüzden önceliği ona verdik.İşte tercümeyi yaptım.Fanatiklikten öleceksiniz yakında.
Hayır o değil de madem kimi de maksimum puanlar için savaşınca çok iyi puanlar çıkarabiliyor neden sadece alonso için en iyi strateji düşünülsün ki?
Kafa karıştırıcı. Ve hatta komplocu yaklaşım bana kalırsa.
Bire bir aynı dusuncedeyim.
neden biliyormusun ,sıralamalarda her seferinde alonsoya geçildiği için.kimi alonsoyu biraz zorlasada sıralamalarda çok yakın olsalar anlayacağım.bu pistte bile sıralamalarda alonsodan fark yiyerek geri kalıyorsa kimse kusura bakmasın tabiki öndeki pilota göre strateji yapacaklar.biliyorsunuzdur ama yine söyleyeyim strateji sıralamalardan sonra yapılır.extra durumlara göre değiştirilir.tıpkı dün olduğu gibi.
ne kimi imis ya adam onunde bitirse de konusuyo arkasinda kalsada laf atiyor ne ayak anlamdik.
“Kimi’nin yarışını maksimum puanlar için optimize etmeye çalıştık. Bu sonuç normal.” dedi.
????????? sezonun yari geride kaldi kimiden alonso hakkinda br sey duymedik
kimi pilot var
kimi var
““Kimi’nin yarışını maksimum puanlar için optimize etmeye çalıştık. Bu sonuç normal” cümlesi herşeyi özetlemeye yetiyor sanırım. ah ferrari vah ferrari.
11 yarıştır yedikleri ayar, puan farkı iyice bir vurmuş ki bu Raikkonencilere. Adam sorun yaşadığı yarışta Raikkonen için uğraşıyor diye linç ediliyor. Alonso’nun tek derdi takım artık. Alabildiği kadar puan alıp ve aldırıp maksimumu istiyor. Ama sayın Raikkonen Fan Club üyeleri bunu iştirak edememekte çünkü ciddi bir fark yediler ve Alonso dibe batan Raikkonen’e yardım etmek istemesini hazmedememekteler. Neyse ki objektif bakanlar bilirler.
Alonso Santander Ferrari F1 Team 😀
Alonso dibe batan Raikkonen’e yardım etmek istemesini hazmedememekteler. saka mi yapiyorsunuz siz?. Siteye capthca falan koysunlar yorum atmadan.
Şu cümle Raikkonen’e yardım ettik demek değil mi? 11-0 ? Dibe batmak? Raikkonen?
Bence siteye değil de, f1 izlemek için capthca koyabilirler sizin için 🙂
Alonso ? Karakter ?
Alonso = 121 ? Raikkonen =39 ? Santander ?
Santander+Alonso=Ferrari ? Monaco ispanya ve malezya izlemedin sanirim
Evet izledim. Monaco da bir Maurussia trafikte çarptı, evet Malezya da da Magnussen çarptı. Hatta ben ekleyeyim İngiltere de çok saçma bir spinle yarışı durdurttu. Bunların hepsini Santander planladı sanırım. Neyse İspanya da Raikkonen ve Alonso farklı stratejilere sahipti. Sonuç olarak dostum 11-1 durum. Alonso seneyi her türlü önde kapattı. Şansta bu spor da bir faktördür ve Alonso bugün buna kurban gitti..
Yanlışşşşşşş 😀 . Takım ismi ” Scuderia Ferrari Espana ” olacak Alonso Santander değil 😀 . ÇOK YAŞA EMILIO BOTIN !!!!!
Cok düşünüyo ya Ferrari’yi tek derdi takimmis onun tek derdi kimiyi yenmekti onuda allem edip kullem edip başarıyo zaten gurur duy 🙂
lol
Yorumlara bakıyorumda Alonso için çok ağır eleştiriler olmuş. Ben şahsen Alonso ve Kimi yi ayrı ayrı severim.
Yalnız Alonso biraz daha öne çıkar. ama bu kimi kötü pilot anlamına gelmemeli. Bence ikiside çok çok iyi pilotlar.sadece tarzları farklı. Ben çok fazla insanların konuşmalarına takılmamak gerektiğini ve yaptığı işlere bakmak gerektiğini düşünürüm. Son 3,4 yarıştır sürekli heyecan dolu sahnelere ve özlediğimiz kapışmalara bir bakarsanız ki alonso hepsinin içindedir. Hatta bazen bakarsın 1. konuşulmazda vettel-alonso
alonso – ricardo veya alonso-hamilton mücadelesi daha çok konuşuluyor. bu sezon bu araçla gerçekten maximum bir sürüş çıkardığı için alonso’yu birkez daha tebrik ediyorum. 1,2 yarış sonra aynı şeyi kimi’dende bekliyorum. biliyorumki o çok iyi bir pilot. sadece bazı insanlar herşeye çabuk adapte olamazlar. bence insanları yaptığı işle değerlendirmeliyiz. Kendisini sevmesemde Hamilton bile bence şu anki formula1 ‘in en iyilerindendir.
Ferrari takımın adını Alonso Santander F1 team olarak değiştirsin bence.Kos koca Ferrari 1 adamın elinde oyuncak olmuş.Alonsonun pilotajı Santanderin desteklediği yere kadardır.Ne zamanki Alonso ferrariden gitti Ferrari ozaman Sampiyon olucak bu lafımı yazın bi kenara.
“Kimi’nin yarışını maksimum puanlar için optimize etmeye çalıştık. Bu sonuç normal.” dedi
Sitedeki arkadaslara sesleniyorum. Arkadaslar SIZ HALA BU LAFIN NERESINI SAVUNUYORSUNUZ.
Bir oturun objektif degerlendirin sunu ya .
Sanane be adam sanane, kimi demismi yaristan sonra sana bir sey yorum yapmismi? Yapmadi. Mental savas falan hikaye bu basbaya dupeduz CIRKEF liktir. Cok net.
Yeter yahu yeter. Her yaristan sonra ignelemeler. Takimsa bunlara sessiz kalsin.nedenini cok iyi biliyoruz.
Lauda’nın dediği gibi: Alonso’nun bir karakteri olduğunu düşünmüyorum.
11-1 oldu herhalde? Alonso ve Raikkonen gayet iyi anlaşıyor merak etmeyin siz. Zaten Alonso da Raikkonen mücadele etsin diye takıma gerekli yardımı yaptı.
Ne diye laf sokup duruyor o zaman?
Ayrıca sezon başında Kimi az konuşuyor. Massa’yı özleyeceğiz diyen ALO değil miydi?
ALO’nun yeteneğini, pilotajıni övün. Adamın hakkını verirsiniz.
Ama kişiliğini -olmayan kişiliğini- tartışmayalım isterseniz?
Singapur 2008’deki Piquet’nin kazasından haberi olduğunu biliyoruz. Ona rağmen o yarışa sevinmiş bir adamdır.
Flavio Briatore ile ses kayıtları varsa elinde yayınlamanı isteriz. Fernando Alonso denen şahsiyet karaktersiz biri değil kanımca. 2013 İspanyada seyirici önünde kendi bayrağı ile şov yapabilen bir insan o. Twitter da her yarış öncesi takımı konuşan bir insan o. Suçu şu, Raikkonen’i yenmesi ve yavaş araçla her yarış uğraşması..
Maalesef yok. Ki bu konuşmalar yayınlanmamıştır bence. Yayınlansa bile gizli kodlarla iletilmiş olabilir.
Sosyal medyayı iyi kullanıyor, 2014’te bile seyirciyi selamladı hatta. Ama hak etmediği galibiyete, sanki finişe kadar dişe diş mücadele etmiş gibi seviniyor.
Takımdan destek alamayan Rai’yi geçmenin zor olacağını düşünmüyorum. O araçla RAI’de savaşıyor.
Almanya 2010 bunuda unutmiyalim
O zafer de Massa’nın hakkıydı. Ona da deliler gibi sevinmişti.
Macaristan 2006’da Doornbos’a el kol hareketi yapması, 2005’de sampiyon olduktan sonra üstünde Schumacher Who? yazan t-shirt’ü utanmadan giymesi, 2007 Avrupa GP’den sonra haksız olmasına rağmen Massa’ya laf atması, 2006 Çin’de Fisichella kendisini geçmek isteyince takımı fırçalaması gibi bir dünya örneği var.
Vay Arkadaş iyiki alonso podyum mümkündü demiş. Yorumculara bakıyorum hepsi kimici.bu nasıl bir ruh halidir.siz dua edin kimi bundan sonra her yarışta alonsoyu geçsin yoksa çok çekeceksiniz.kısasa kısas. bazı taraftarlarına rağmen Kimiyi tebrik ediyorum iyi sürdü.
ya sen haberi dogru düzgün okudundamı konuşuyorsun.Adam Raikkonenin yarışını optimize ettik falan demiş sen hala nasıl bi ruh halidir diyorsun.F1’i sizin gibiler izliyor ya soğuyorum.
Bütün yarış boyunca çaylak Magnussen’i geçemeyen Alonso’ya bakın siz, neler diyor öyle.
Bu daha başlangıç. Yenilgiler geldikçe, Raikkonen senin kadar şansa sahip oldukça daha çok çıldıracaksın.
magnussen bugün alonsoyu pistin dışarısına itmesinden dolayı 20 sn cezası aldı sen neyin kafasındasın be adam? Doğru düzgün savunmamı yapmışki alonso geçebilsin??
Sadece 1-2 kez kural dışı savunma yapmış. Onun dışında yeterli boşluğu bıraktı.
Belki de Mercedes motorunun düzlük hızı yüzünden geçememiş olabilir.
ferrari motoru haliyle mercedes motorundan iyi değil ayrıca alo yaptıgı açıklamada ferrariyi zor yarışların bekleyeceğini söylemişti
Evet Monza’da Ferrari’nin işi iyice zorlaşacaktır.
MAG bir iki yerde çizgiyi aştı sadece. Onun dışında ALO’ya temiz ve sert savunma yaptı. Mercedes motorunun avantajını iyi kullandı.
ben özellikle bus stopa dikkat ettim alonso hep dışardan dönmesine rağmen magnussene karşı bir işe yaramıyordu. ayrıca alo kalkıştada sorun vardı.Monzada tifosiler önünde bayağı bir rezil olacaklar bence.Aslında arkadaşım turbo ferrariye göre değil yüksek beygirli yüksek hacimli atmosferik motorlar ferrarinin ilgi alanı. turboyla haliyle çok zorlanıyoruz mercedes ve renault motorlarına karşı
Kesinlikle.
Alonso daha iyi bir çekiş yakalamak için otobüs gibi almak zorunda virajları.
Araçta downforce yok ki.
işte arkadaşım böyle oluncada alo bir çaylağı geçemedi olup çıkıyor bende buna sinir oluyorum
Alonso çok iyi bir pilot buna itirazım yok ama Ferrari’yi kendi malı gibi kullanıyor. Takımı Fernando ve Santander yönetiyor.
alo şansızlığı yüzünden geri kalınca birşey yok, rai şansızlığı yüzünden geri kalınca owww kötü pilot :d
Alonso bu sözleriyle en iyi ihtimalle söylüyorum haddini aşmıştır. Sen kimsin diğer pilotun ki diğer pilot Raikkonen gibi bir şampiyon yarışını optimize ettik diyebiliyorsun. Sen mi diğer pilotun yarış stratejisini belirliyorsun. Adam senden önde bitirdi diye neden bu çekememezlik. Hayır Ferrari de gerçi Alonsoya öyle bir ortam sunmuş ki kendini takımın sahibi sanıyor.
Ama eğer gerçekten Alonso stratejileri belirliyorsa ( ki Ferrarinin yaptığı İspanya yarışı gibi bir sürü saçma stratejiye rağmen buna ihtimal vermiyorum ) bu büyük bir kaos. Ferrarinin dükkanı kapatıp gitmesi lazım. Ama dediğim gibi ihtimal vermiyorum.
Ayrıca bugün dikkatimi çeken bir şey vardı.Ferrari aracı ilk 4-5 tur rezil durumda.Belki Caterhamla aynı seviyededir.Sonra az hızlanıp eski konumuna dönüyor.
Bu röportaj, Scuderia Ferrari Espana (Eskiden sadece Scuderia Ferrari idi) takımının Alonso’yu daha önceki yarışlarda nasıl kayırdığının kanıtıdır. Ferrrari gibi bir takım elindeki son şampiyonuna resmen 2. pilot muamalesi yapmıştır. Bu yarış hariç! Ve sonuç ta ortada 4. lük.
Heleki bu sezon rezalet bir İspanya yarışı vardı ki hiç oraya girmiyorum!
Umarım Ferrari bugün aslında nelerin nasıl da değişebileceğinin farkına varmıştır. Sen iki pilotundan birini diğerinden 7-8 lap sonra pite alırsan o pilot 8. 9. mücadelesi verir (bknz: Rai’nin önceki yarışları)…
Hahahaha Rai bir yarış geçti hemen Alonso’ya laf atmaya başladınız. Allah elinize düşürmesin.
Bir yarış derken? Şanssız Monaca GP, skandal İspanya Gp, Rai’nin kaza yaptığı Silverstone ??? Hepsinde Alonso’nun önündeydi..
Monako’da önünde ki RBR’lerin yavaşlığı ve Rai’nin önünün boş olması sebebiyle geçildi Alonso. Monako geçişe imkan verebilen bir yer olsaydı güvenlik aracında chilton’ın lastik patlamasına gerek kalmadan kendi işi bitirir yarış sonu 30-40 saniye fark atıp evine yollardı Raikkonen’i. Daha önce de söyledim şimdi de söylüyorum. Alonso kendi yarış stratejini değiştirirken Raikkonen’de değiştirebilirdi yarış stratejisini. Yarış içinde ki konumuna göre kendine bir yol çizebilirdi. Böyle bir şey yapmadıysa bu kendi problemi. Ayrıca Raikkonen, Alonso ve arkasındakilerin önündeyken önü bomboştu. Çok hızlıysa fark açıp Alonso’yu arkasında bırakabilirdi ama önü bomboş olmasına rağmen 2.pit stoplara kadar 1 saniye bile fark açamadı. Silverstone’da Alonso çizgiye tam olarak yerleşemediği için kötü start aldı o şekilde de Raikkonen Alonso’yu geçti. Diyelim ki Raikkonen 5.viraj da dışarı çıkmayıp kaza yapmasaydı sağ salim yoluna devam etseydi yarış için de diğerlerini nasıl geçtiyse Alonso aynı şekilde de Raikkonen’i geçip bir klasik haline gelmiş olan yarış sonu 30-40 saniye fark atmayı tekrar gerçekleştirirdi.
vay be 😀 çok ilginç
yazik ne diyim sana 😀
Nerden biliyorsunuz Alonsonun monacoda Raikkoneni kaza olmazsa bile geçip geçeceğini.
Pardon tabi biliyorsunuz. İspanyadaki gibi “çok enteresan” bir hamle ile Alonsoyu öne geçireceklerdi değil mi?
doktor yokmu ya ?? tam birader alonso yapar herseyi sakin olun sizin pilot iyi
Ayrıca bu röportaj, Alonsonun; “bu yarış ceza aldığım için böyle oldu, bidaki yarışlarda merak etmeyin hep ben ilk pite giricem, hep bana göre stratejiler çizilecek, test pilotlarından tutun mühendislere kadar herkes benim hemşerim, hep ben hep ben…” kafasında olduğunun kanıtıdır.
Öndeyse Alonso girecek tabi.Raikkonen doğru düzgün öne geçemedi ki.
Peki ya İspanya GP ???
İspanyada alonso 3 raikkonen 2 pit yapt. Strateji öyleydi
Peki ya bugünkü GP? Neyse şimdi ceza var dersiniz.Bahaneniz çoktur sizin.
Avustralya pit stopları:
1 14 Fernando Alonso Ferrari 12 17:27:55 22.887 22.887
1 7 Kimi Räikkönen Ferrari 12 17:28:02 25.543 25.543
2 14 Fernando Alonso Ferrari 35 18:06:45 21.978 44.865
2 7 Kimi Räikkönen Ferrari 36 18:08:30 21.825 47.368
Malezya pit stopları:
1 7 Kimi Räikkönen Ferrari 2 16:08:22 26.399 26.399
1 14 Fernando Alonso Ferrari 11 16:24:00 24.466 24.466
2 7 Kimi Räikkönen Ferrari 18 16:37:53 24.417 50.816
2 14 Fernando Alonso Ferrari 27 16:53:03 24.222 48.688
3 7 Kimi Räikkönen Ferrari 34 17:07:07 24.246 1:15.062
3 14 Fernando Alonso Ferrari 42 17:20:04 24.641 1:13.329
Bahreyn pit stopları:
1 14 Fernando Alonso Ferrari 12 18:24:52 25.770 25.770
1 7 Kimi Räikkönen Ferrari 13 18:26:37 25.009 25.009
2 14 Fernando Alonso Ferrari 28 18:52:21 24.576 50.346
2 7 Kimi Räikkönen Ferrari 33 19:01:01 25.415 50.424
3 14 Fernando Alonso Ferrari 41 19:14:50 24.493 1:14.839
3 7 Kimi Räikkönen Ferrari 41 19:15:09 24.453 1:14.877
Çin pit stopları:
1 7 Kimi Räikkönen Ferrari 10 15:21:45 22.994 22.994
1 14 Fernando Alonso Ferrari 11 15:23:16 22.776 22.776
2 7 Kimi Räikkönen Ferrari 31 15:58:50 23.291 46.285
2 14 Fernando Alonso Ferrari 33 16:01:40 22.947 45.723
İspanya pit stopları:
1 14 Fernando Alonso Ferrari 16 14:28:34 21.970 21.970
1 7 Kimi Räikkönen Ferrari 17 14:30:07 22.056 22.056
2 14 Fernando Alonso Ferrari 35 14:58:14 22.014 43.984
2 7 Kimi Räikkönen Ferrari 43 15:10:34 22.727 44.783
3 14 Fernando Alonso Ferrari 53 15:25:53 21.664 1:05.648
Monako pit stopları:
1 7 Kimi Räikkönen Ferrari 26 14:40:06 25.282 25.282
1 14 Fernando Alonso Ferrari 26 14:40:12 26.499 26.499
2 7 Kimi Räikkönen Ferrari 28 14:44:21 25.684 50.966
3 7 Kimi Räikkönen Ferrari 73 15:47:37 31.896 1:22.862
Kanada pit stopları:
1 14 Fernando Alonso Ferrari 16 14:29:44 23.932 23.932
1 7 Kimi Räikkönen Ferrari 17 14:31:08 23.925 23.925
2 7 Kimi Räikkönen Ferrari 39 15:01:06 24.221 48.146
2 14 Fernando Alonso Ferrari 44 15:07:33 23.790 47.722
Avusturya pit stopları:
1 14 Fernando Alonso Ferrari 14 14:20:35 21.234 21.234
1 7 Kimi Räikkönen Ferrari 15 14:22:00 21.914 21.914
2 7 Kimi Räikkönen Ferrari 44 14:58:20 21.618 43.532
2 14 Fernando Alonso Ferrari 47 15:01:38 21.276 42.510
İngiltere pit stopları:
1 14 Fernando Alonso Ferrari 25 14:46:13 34.410 34.410
Almanya pit stopları:
1 14 Fernando Alonso Ferrari 12 14:20:59 19.174 19.174
1 7 Kimi Räikkönen Ferrari 20 14:32:31 19.737 19.737
2 14 Fernando Alonso Ferrari 33 14:50:28 19.032 38.206
2 7 Kimi Räikkönen Ferrari 34 14:52:22 19.867 39.604
3 7 Kimi Räikkönen Ferrari 53 15:19:04 19.740 59.344
3 14 Fernando Alonso Ferrari 55 15:21:01 19.308 57.514
Macaristan pit stopları:
1 7 Kimi Räikkönen Ferrari 8 14:17:51 23.214 23.214
1 14 Fernando Alonso Ferrari 9 14:19:38 22.253 22.253
2 14 Fernando Alonso Ferrari 38 15:08:47 21.634 43.887
2 7 Kimi Räikkönen Ferrari 41 15:13:31 22.154 45.368
Belçika pit stopları:
1 7 Kimi Räikkönen Ferrari 8 14:19:44 22.858 22.858
1 14 Fernando Alonso Ferrari 12 14:27:29 28.920 28.920
2 7 Kimi Räikkönen Ferrari 21 14:44:58 22.819 45.677
2 14 Fernando Alonso Ferrari 25 14:52:56 22.974 51.894
Çamur at izi kalsın…
Yazık olmuş emeğine çok uğraştınmı bunları bulmak için okumadım bile 😀 Her yarış Alonsoyu önce pite alan takımın neyini savunuyorsun.Senin destekledğin pilot 2007 ve 2008 de neden çaylak bir pilota yenildi ? Mclarendede fark atsaydı ya hamiltona niye atamadı çok basit cevabını ben veriyim çünkü Mclaren iki pilotuda eşit seviyede adil yarıştırdı.Ferraride noldu bu adama içine sennamı kaçtı önce massa simdi raikkonen kurmuş adam mekanı geleni gideni santander sayesinde geçiyor sonra oww alonso çok çok iyi pilot.Hadi ordan..
Hani şu an sizin kimi ile alonsonun aracının aynı olmadığını söylediğiniz gibimi.komik şeyler sizi.
lol 😀 .
Rosberg Hamilton Bottas Ricciardo varken podyumu mumkundu diye aciklamanin tek sebebi ben kimiden iyiyim demeye calismasi galiba
galiba değil aynen öyle tipik Alonso tavrı. Rosberg, Hamilton gibi isimlerden farksız.
Alonso’nun psikolojik durumu gerçekten endişe verici boyutta, acilen psikolojik destek almalı.Aşırı hırsı gözünü karartmış.Aman diyorum eğer böyle geçilmeye devam ederse Ferrari’de iç karışıklık çıkartır.İyi pilot kötü pilot olayına girmiyorum yalnız mental durumu endişe veriyor.
Mental yönden en sağlam pilotlardan biridir sen merak etme. Karışıklık falan olmaz :))
Rai ezildikçe çenenize vuruyor.Neyseki Alonso’nun şanssızlığı yüzünden bugün geçti de siz de rahatlamışsınızdır.19-0 falan olsa yüreğinize iner.
Şimdi de psikolojik analize mi başladın ? Hayırlı uğurlu olsun 😀 .
Hey yavrum hey ‘Neyseki Alonso’nun şanssızlığı yüzünden’ bu cümlen bize çook tanıdık geliyor sayın Alonso fanı.
Benim bahsettiğim konu Alonso’nun pilotluğu değil ancak büyük zaafiyetleri var, aşırı hırsı çoğu zaman ona yardım ediyor, aynı zamanda başına belada oluyor.Bugünde olan buydu.Fazla fazla hırsı egosu bugun onu yedi, bahsettiğim sadece bu.Hiçbir insan mükemmel, yenilmez değildir sizin gibi oda kendini dünyaya gönderilmiş bir lütuf olarak görüyor, bu düşünce hastalığa işaret.
Şanssızlığı yüzünden gayet açık.Startta olan olay.Bunu bile kabullenemeyecek derecede hasta fanatik olmuşsunuz.Geçmiş olsun diyeceğimde geçeceği yok.
Alonso mu psikolojik destek almalı yoksa sen mi almalısın ? Arkadaşsınız ya hani sürekli hergün 24 saat yanındasın da adamın psikolojik sorunları var diyorsun… Seni ayakta alkışlıyorum böyle bir zihine sahip olduğun için…
“Kimi’nin yarışını maksimum puanlar için optimize etmeye çalıştık. Bu sonuç normal.”
Kimi’nin yarışını maksimum puanlar için optimize ettiğinizde adam 4. oluyorsa,neden her yarışta bu yapılmıyor ? Her iki pilotun da maksimum puanı alması mümkün değil mi ? Ferrari cidden ilginç bir yönetim biçimine sahip.Zira sezon başından beri Alonso-Raikkonen çekişmesini hiç göremedik.Arka arkaya geldiklerinde arkada olan pilot hep temkinli davrandı.Birbirlerine atak yaptıklarını hatırlamıyorum.
oyle ama ham ve ros gibi mı olsunlarda atak yapmak ıcın yarısın ıcıne etmekte var daha tutarlı davranmak lazım
Ham ve Ros gibi olmalarında ne sakınca varki? Ferrari’nin ne takımlar ne de pilotlar şampiyonluğunda şansı var. Bence gayet eğlenceli olabilirdi..
Aşağıda MyN1Fernando da belirtmiş, aynı şeyi düşündüm. Yani daha önceki yarışlarda “Kimi fazla puan almasa da olur..” gibi bir durum mu vardı? Ha Alonso sorun yaşadı o zaman Kimi’ye nasıl iyi bir yarış stratejisi uygulayabiliriz diye düşünüyorlar demek ki..
Alonso zaten sorun yaşamadıysa Kimi’nin arkalarda cebelleşmesi “NORMAL” oluyor. Alonso sorun yaşarsa ve Kimi önlere tırmanırsa “Biz öyle istedik o yüzden” oluyor yani bu da “NORMAL” oluyor..
Gerçekten çok ilginç. Ağzından mı kaçırdı yoksa “evet, santander benim sponsorum bende o sayede bu takımın demirbaşıyım, bunu tüm dünya kabullensin artık, burda işler böyle yürüyor” demeye mi getirdi? Ne iş..