Villeneuve: "Vettel Çocuk Gibi Tepkiler Veriyor"

yazar:

kategori:

Williams ile 1997’de şampiyon olan Kanadalı eski pilot, Vettel’in rakibi Fernando Alonso’nun daha güçlü olduğunu düşünüyor; bununla birlikte Alman pilotu, önde başlaması halinde neredeyse geçilmez görüyor.

Autosprint’e konuşan Villeneuve: “Fernando’nun en iyisi olduğu konusunda şüphem yok. İşte bu yüzden onu destekliyorum”

“Seb çok hızlı ama uygunsuz şartlarda Fernando fark yaratıyor”

“Alonso sakinliğini, mantıklı halini koruyor; Vettel ise çoğu zaman üzülüyor, sinirleniyor, orta parmağını gösteriyor. Çocuk gibi tepki veriyor.”

“Bu davranışlar, iki farklı olgunluğu gösteriyor. Ama şunu netleştirelim: Sebastian da bir yıldız. Ama kritik durumlarda sıkıntı yaşıyor”

“Liderken neredeyse yenilmez ama yakalayan konumunda iken hataya meyilli”

Villeneuve ayrıca Vettel’in Abu Dhabi’deki performansının abartıldığına inanıyor; şampiyonluğu Alonso’nun daha çok hak ettiğini düşünüyor.

Villeneuve: “Bana göre (Abu Dhabi’de) Vettel ile ilgili düşüncelerim doğrulanmıştır. Şöyle gerçekler var: Geriden yükselirken ilk önce Senna ile temas yaşadı ve ön kanadına hasar verdi.”

“Ardından aracının hakimiyetini kaybetti ve güvenlik aracı sırasında kaza yaptı. Sonuçları olan çok ciddi bir hataydı. Geri kalanında ise çok hızlı olduğunu gösterdi. Ama şanslıydı da. Fikrimi değiştirmeyeceğim: 2012 şampiyonluğunu Alonso daha çok hak ediyor.”

1997 şampiyonu, Red Bull’un teknik patronu Adrian Newey’i övdü.

Villeneuve: “Birçok kişi onu deha olarak gösteriyor; bu sadece takım liderliği gücünün bir parçası. Kazanan bir araç yaratıp da onunla herkesin kazanabileceğini iddia eden bir ukalâ değil.”

“Aslında belki de alçakgönüllü, daha çok pilotlarını dinleyen bir teknisyen. Geçen seneler ve alınan galibiyetler onu hiç değiştirmedi. Hiç ahkâm kesmez; müzakere eder”


Yorumlar

“Villeneuve: "Vettel Çocuk Gibi Tepkiler Veriyor"” ögesine 122 yanıt

  1. yorumuna birşey diyemem . o yarışı zamanında kanal ismi vermek doğrumu bilmiyorum o malum kanaldan canlı izledim şimdide kayıtlardan kaynaklardan izliyoruz. ben o zaman şöyle söyleyeyim ben o yarışda Schumacher,in suçlu olduğu fikrinde değilim. bu benim şahsi fikrim . Jacques o araya dalışı tam kamikaze dalışı

  2. Onur Ömer Öztürk avatarı
    Onur Ömer Öztürk

    Tamam iyi diyorsun, ben de Jacques'ı sevmem, hatta okudun mu bilmem ama geçen yarış sonrası Vettel hakkında bir yazı yazmıştım, uzunca bir yazı. Orada da zaten Jacques'e dokundurmalar yapmıştım. Damon Hill desen, bence onun da çok bir numarası yoktur. Schumacher ile kıyaslanamayacak pilotlar.

    Ancak senin bahsettiğin herkesce bilinen bir gerçeği çarpıtılması. Orada Schumacher hatalıydı, bunu kendisinin de belirttiğini arkadaşlar yazmışlar aşağıda. Kimse demiyor ki, Jacques Schumi'den iyidir, ki zaten iyi olmayı bırak Jacques'ı seven birini bulmak bile zordur, çoğu kişi sevmez. Ama oradaki kazada Jacques haklıdır, sevip sevmemekle alakalı bir şey değil bu, bu gerçek olan bir şey. Her zaman sevdiğimiz insanlar haklı olmaz, erdemli olup her insanın hata yapabileceğini kabul etmek de bir marifettir. Malum mükemmel insan olamaz. Benim gözümde Senna ve Schumi'nin yeri ayrıdır ama her ikisinin de hatalarını bulmak zor değildir.

    Haklı çıkmaya çalıştıkça batarsın, olayları olduğu gibi kabullenmediğin sürece bu sana zarar verir, ne Schumi ne Jacques, ne de biz bundan zarar görmeyiz, ama biraz bu işten anlayan biri senin yorumunu okuyunca sana güler, alay konusu olursun, ben de seninle dalga geçerim ayrıca, çünkü yapım bu benim 🙂

    Üzerine gitmek istemedim bugün ama madem konuyu uzatıyorsun, ben sana bir tavsiye vereyim dedim sadece.

    Ayrıca kimsenin Jacques'ı sevmemesi de onun söylediklerini değersizleştirmez.O bu sporun içinde olan biri, bizden çok daha fazla şey biliyor. Hem sen hem başkaları hem de benden daha iyi yorumlayabilir. Onu sevmeyebilirsin ama saygı duymak gerekir. Lauda hakkında ben de bazen espriler yapmışımdır, malum onun yorumları ünlüdür ancak espriye vurmama rağmen yine de saygı duyarım, "bu ne anlamış" demem.

    Umarım anlatabilmişimdir

  3. Mehmet Günaydın avatarı
    Mehmet Günaydın

    sinan kendine yeni f1 sitesi açmış sizi pek sallamıyor

  4. damon hill Villeneuve gibi adamları sevmediğimdir tezim

  5. Onur Ömer Öztürk avatarı
    Onur Ömer Öztürk

    Bakıyorum da kendine eğlence bulmuşsun 🙂

  6. sen de contayı yaktın demek sinan > vettelheim > yeni kral > hanedan 😀

  7. Gerek yok kardeşim sağol. 1. Ben o yarışı canlı izlemiştim, 2. İngilizcem fazlasıyla iyi. 3. Fazlasıyla inatçıyım, taktım sana 🙂

    Şaka bir yana, amacını söyler misin bana? Bu kazada neler olduğunu başından beri biliyorsun. Bizim hatırlatmamıza gerek yoktu. Aşağıda seninle ilgili fazlasıyla da analiz yaptık, sağolasın, sayende güzel muhabbet oldu. Bir amaç uğruna bunları söylüyorsun. Biraz dürüst olup amacını açıklar mısın bana? Yoksa sen de amarikanyada üniversitede doktora yapıyor ve insanların yalan bilgiler üzerine davranışları ile ilgili bir tez çalışması mı yürütüyorsun 🙂

  8. "I am human like everyone else and unfortunately I made a mistake," he said. "I don't make many but I did this time."
  9. istersen ben sana o gösterdiğin kaynakların türkçesini yollayayım (senn)

  10. bana gazetecilerin tv haberlerin suçlu aradığı değil . Schumacher,in kendi ağzından itirafının kaynağını göster

  11. vettelin onda biri kadar başarısı olmayan kişilerin kıskançlık yapması çok doğal.****** haketmişmiş .hep vettelin arkasında kalarakmı. abd deherşey belli olur.

  12. Buyur:

    At the 1997 European Grand Prix at Jerez, the last race of the season, Schumacher led Williams' Jacques Villeneuve by one point in the Drivers' Championship. As Villeneuve attempted to pass Schumacher at the Dry Sack Corner on lap 48, Schumacher turned in and the right-front wheel of Schumacher's Ferrari hit the left side pod of Villeneuve's car. Schumacher retired from the race as a result but Villeneuve finished in third place, taking four points and so becoming the World Champion. The race stewards did not award any penalty, but two weeks after the race Schumacher was disqualified from the entire 1997 season after a FIA disciplinary hearing found that his "manoeuvre was an instinctive reaction and although deliberate not made with malice or premeditation. It was a serious error." Schumacher accepted the decision and admitted having made a mistake.

    Kaynaklar: 1234

  13. vettele çocuk diyenler. alonso şampiyon olduğunda hemen hemen vettelin 24 25 yaşlarındaydı . şimdi alonso 32 yaşında yarişacağı yıllar belli alıcağıda en fazla 1 şampiyonluk . vettel 25 yaşında şampiyonluk (2) 3,ncü şampiyonluğa gidiyor önünde yarışacağı en az 10 yıl var ve bu yıllarda alıcağı şampiyonlukları siz düşünün

  14. Schumacher o olayı başka seçeneği kalmadığı için yaptığını nereden okudunun kaynağını bizede göster bizde bilelim bilgimiz olsun lazım olur

  15. Schumacher o hareketi bilinçli yaptığını, başka şansı kalmadığına inandığından yaptığını itiraf etti zaten. Muhtemelen hiç tartışılmamış, kesinliği kabul edilmiş bir konuda aksini iddia etmek komik. Amacın Vettel'e çocuk diyenleri kötülemek mi?

    Buyur ben de diyorum: Vettel tam bir çocuktur, bebedir!

    Bakalım nasıl bir mantık uygulayacaksın buna da 🙂

  16. Ferrari (FAster) avatarı
    Ferrari (FAster)

    Hamilton İlk Senesinde Şampiyon Oluyordu. 2008'de Şampiyon Oldu 🙂 Bu Sene Araç ve Hamilton Sezon Başında Hızlı Olmasına ve MCLaren Ferrariden Hızlı Olmasına Rağmen Araç Hamilton'ı Yarı Yolda Bıraktı 🙂

    Gelelim Alonso'nun Yaptıklarına. 2005 ve 2006'da Şampiyon Oldu 🙂 2007'de 1 Puanla, 2010'da Son Yarışta Şampiyonluğu Kaybetti. Bu Sene Araç Yavaş Olmasına Rağmen Yaptıkları Ortada Son 7 Yılın 5 Yılında Hep Şampiyonluğa Oynadı 🙂

    Gelelim Rai'ye Oda Mclaren'in Yarı Yolda Bıraktığı Diğer İsim. Lider Giderken Son Turda Yarış Dışı Kalmalar vs. Herşey Geldi Başına 🙂

    Birde Bunlardan Üstün Vettel'e Bakalım. 3 Senedir Gridteki Açık Ara En Hızlı Araç İle Polden Kalkıp Gidip Şampiyon Oluyor 🙂 Newey ve En Hızlı Araç Olmadan Görelim Kendisini Birde 🙂

    Bu Arada Kendi Yorumlarınının +'larını Tavan Yaptırmayı Öğrenmişsin Yen, Kral 🙂 . Egon Çok Büyümüş. Ayrı Eve Çıkması Lazım 🙂

  17. Schumacher tutuyorum diyipte sallan çok Schumacher,e . oysa Schumi,yi hiç tutmamış . Schumacher diyiyorki yarıştığım pilotlar içinde en saygı duyduğum pilot mika hakinendir neden böyle bir açıklama yapmıştır niye Villeneuve Damon Hill prost değilde hakinen

  18. Team Sauber C31 (Duhan Peker) avatarı
    Team Sauber C31 (Duhan Peker)

    Sorunlu olabilir misin?
    şizofreni felan..
    Ona gore davraniyim ne sersin?

  19. Onur Ömer Öztürk avatarı
    Onur Ömer Öztürk

    Bu arada bir kaç ekleme yapmam lazım;

    İlginç bir şey gözüme çarptı, futbolcuları temizlemek lazım demişsin. Daha sonra bunun üzerine hanedan arkadaşımızın verdiği örneğe bir bakmak lazım, olayı Pele mi iyi, Maradona mı iyi tartışmasına benzetmiş. Schumi mi çarptı, Villeneuve mü çarptı konusunun somut bir sonucu olamayacağına gönderme yapma çabası. Bariz bir futbol yorumcusu sendromu, yazık. Halbuki F1 sporuna gönül vermek istiyorsa, ilgisi varsa biz ona yardım ederdik, kendi seçimi.

    Diğer taraftan 1 ay önceydi sanırım, Rambo'nun bir yarış sonrası harika bir yorumunu okumuştum, tebrik etme istediği duydum. Bazen kızdığımız arkadaşlarımızın daha dikkatli yazmaya başladığını görmek beni sevindiriyor, 1 kişiyi daha kazanıyoruz diyorum içimden. Bazen yine kantarın topuzunu kaçırsa da ben Rambo'nun çaba sarfettiğine inanıyorum, daha da iyi olmasını umuyorum.

  20. şu haber hakkında bir yorum daha yapmak istiyorum;

    Villeneuve bu seneyi yorumlamış değil mi? 2012 şampiyonasını… 2012 yılında ki olaylara dayanarakta Vettel ve Alonso'yu kıyaslamış. Dediğim gibi, kendi fikridir, katılmayabilirsiniz, katılmak zorunda hiç değilsiniz. Fakat adama azıcık saygı göstermelisiniz, yaptıkları saygıyı hak edecek şeyler ve emin olun sizden daha çok biliyor Formula1'i, adam dünya şampiyonu… her konuda doğru olacak diye bir şey söz konusu değil tabi, ama "Villeneuve sen kimsin ulen?" yorumları gerçekten komik, yapmayın, kendinizi komik duruma düşürüyorsunuz…

    Peki yorumlarda neler görüyoruz, Alonso'nun 2004 yılında yaptığı şeylerden tutunda 2010'da yaşadıklarına kadar bir dizi şeyler var… Hatta alakasını anlamadığım 2005 silverstone pit çıkışı bile var… Bir Alonso taraftarı olarak söylemem gerek, Alonso'nun her yaptığı hareketi %100 desteklemiyorum, örneğin 2010 yılında Petrov'a el kol yapması yakışıksız bir durum, ama anlaşılabilir bir durumda sonuçta bir insan olarak yanlışta olsa tepki gösteriyor, öte yandan 2004 yılında yaptığı o kadarda sıkıntılı bir şey değildi benim açımdan, R. Schumacher saolsun tur yemek için tünelin içini seçince Alonso'da daha toy tabi o zamanlar, tünelde tur bindirmeye çalışırken kaza yaptı, Ralf'e de işareti çaktı spin atarken, spin atarken hareket çekebilecek kadar multitasking'e uyumlu bu adamlar 😀

    Vettel'in bu seneki yaptıklarına gelirsek, Alonso'nun veya diğer pilotların önceki senelerde yaptıklarından çok farklı şeyler değil, zaman zaman hakaretler, el kol hareketleri vs. çokta büyütülecek durumlar değil bunlar bence… Fakat aradaki fark şu, 2012 yılını değerlendirirsek Vettel'in bu olayları daha fazla, belki yaştan belki başka şeyden…

    sonuç olarak, Villeneuve bu seneki durum hakkında yorumlarını paylaşmış, ama klasik insan dürtüsü işte, "Ama Alonso'da bilmem ne yılında bunu yapmıştı!!!" diye cevaplar gelmiş… Tekrarlıyorum, bu insanlara iyi bakın, çünkü çocukken "öğretmenim ama o da bana vurdu" diyen gençlerin ta kendisi onlar 😀 hepimiz bunu yaptık belki ama, bazıları b*kunu çıkartıyor 😀

  21. Onur Ömer Öztürk avatarı
    Onur Ömer Öztürk

    Bende de aynı, artık sık sık yazmıyorum, arada bir geyik falan yapmak için komik yorumlar yapar oldum. Eskiden paragraf paragraf yazmaya hiç üşenmezdim ama artık değmez diye düşünüyorum. Yazsam bile zaten burada onu okuyan kişilerin yarısı saldıracak bir bahane arıyorlar, geri kalan yarısı nederedeyse hiç okumuyor uzun yazı görünce. Bir de bunu ciddiye alanlar var bizim gibi, ama sayımız da 10'u bulmuyor. Site yönetiminin bu işe bir el atmasının zamanı geldi, ya ellerindeki değerli kişileri (kendini beğenmişlik olarak görülmesin, yazılarıma önem gösteren ve aynı şekilde dikkatle yazan dostlarıma ithafen) kaybedecekler yada bu işe bir çözüm bulacaklar

  22. bu Villeneuve Schumacher olayını . pele maradona olayına benzetebilirsin. her yıl uefa araştırır asrın futbolcusunu uefa kendi aralarında hep peleyi yüzyılın adamı seçer. ama halk arasında araştırma ya gelince pele,nin esamesi okunmuyor . Schumacher adamı görmüyor bile Villeneuve dalıyor sadece

  23. bu Villeneuve Schumacher olayını . pele maradona olayına benzetebilirsin. her yıl uefa araştırır asrın futbolcusunu uefa kendi aralarında hep peleyi yüzyılın adamı seçer. ama halk arasında araştırma ya gelince pele,nin esamesi okunmuyor . Schumacher adamı görmüyor bile Villeneuve dalıyor sadece

  24. burada Schumache hatalı diyen yorumculara şaşarım. Villeneuve viraja daldığında . Schumache virajı dönmeye başlamıştı . gözlerinizi yıkayın bence

  25. Adam 25 yaşında 3. şampiyonluğa koşuyor borumu.

  26. Öneri istiyorsun ama yapabileceğim senin yapabileceklerinle aynı ölçüde. Ben de daha az görünüyorum artık. Eskiden bazı takip ettiğim yorumcular vardı. Haberi okurken "hah bu kesin alta bi yorum döktürmüştür" diye içimden geçiriyordum. Şimdi onları görememeye başlıyorum. Teker teker değil, üçer beşer bırakıyorlar siteyi. Muhtemelen okuyorlar ama yorum atmıyorlar.

    Bu memnuniyetsizliği her fırsatta yorumlarda belirtmek gerek. Yönetim bir şekilde ikna edilmeli. Biraz daha böyle devam ederse, şu şikayet ettikleri trollerden biri olmamızı istediklerine kanaat getireceğim.

    Halen bu siteyi, yönetimi ve yorumcularını seviyorum. Daha çok yorumum olacak burada, çok içeriğim yayınlanacak sizin köşenizde ama yorumların çoğu sidik yarışına doğru gidiyor. Futbolcuları ayıklamak gerek. O kadar sorunlu olan Rambo bile düzeldi ama geri kalanı düzelmeyecek gibi.

  27. var mı bir önerin ? ciddi soruyorum… ben kendimce bir kaç önlem aldım, artık olabildiğince az aktif oluyorum bu sitede, her türlü yapıcı öneriye açığım

  28. Eline sağlık.

    Villeneuve,mü savunuyorsun (senn)

    Bu yorum aslında çok önemli. Kimi tutuyorsa tutsun, sitedeki aşırı fanatik taraftarların psikolojilerini temsil ediyor.

    Kimin taraftarlığını yapıyorlarsa, her olayda kendi tuttuklarını haklı, diğerini haksız görüyorlar. Olayları bambaşkaymış gibi göstermeye, bunun için araştırma yapıp alakasız başka olayları bahsettikleri olayla alakalı gibi göstermeye, her fırsatta kendisinin bizden daha önce F1 izlemeye başladığını vs kanıtlamaya çalışıyorlar google verileriyle 🙂

    Mesela bu Hanedan arkadaş, daha Villeneuve'ün nasıl okunduğunu bilmiyor ki yanına -ü ekini nasıl koyacağını bilmiyor, sallıyor. Bırakın 1996 ve 1997'yi, JV'ün son sezonu olan 2006'yı bile izlemedikleri ortaya çıkıyor. Babasını filan bilmelerini beklememek gerek tabi 🙂

    Kimisi Hanedan gibi komik duruma düşüyor, kimisi çaktırmamaya çalışıyor, kimisi ise sistemli yaklaşıp resmen sitenin içine ediyor. Düşün, bir kısım taraftar bir ara, siz gelip benim pilotumun haberlerinin altına yazıyorsunuz, gidin kendi pilotunuzun haberlerine yazın, biz oraya gelmiyoruz bak! şeklinde konuşuyordu. Adamlar öylesine pişkin ki sitedeki haberleri sahipleniyorlar. O zaman benim gibi doğrudan bir takım veya pilotun taraftarı olmayan, F1'i keyif için izleyen biri olarak bütün site benim, tüm haberler benim ve benden başka kimse yorum yazamaz deme hakkında sahip oluyorum 🙂 Komediye bak.

    Sitenin bu yeni halini hiç sevmiyorum.

  29. Birde şu boyutu var,o zaman yapılan açıklamar schuminin ustaca bir hamle yaptığını söyler nitelikte,araçlar schuminin vurduğu bölgede çok hassaslar,çünkü radyatör ve dolayısiyle soğutma tamamen bu kısım üzerinde nerdeyse sağda ve solda,yani bilerek ve düşünerek yapılmış bir hamle malesef

  30. Ben fanatik bir schumi taraftarıyım ancak bu olay ciddi bir schumacher hatasıdır,bunu bilmeyen arkadaşlar gerçekten F1 bilmiyorlar demektir,yorumsuz ve centilmenlik dışı bir hamle bence,herkes gibi schumi de villeneuve de olgunlaşma sürecinden geçti her pilot gibi,katılıyorum söylediklerine onur hocam…
    Bunlar fanların mutlak bilmesi gereken olaylar,en azından yorum yapacaklarsa…

  31. Onur Ömer Öztürk avatarı
    Onur Ömer Öztürk

    "Bilmemek değil, öğrenmemekl ayıp" Bilgisi olmayana, yeni bir izleyici olmasına kesinlikle saygı duyarım kişinin. Pekala öğrenmek isterse bir çok bilgiyi seve seve paylaşırım. Ancaaaaak, o kişi hem bilmiyor hem de bilmişlik taslıyorsa, karşındaki kişinin cehaleti karşısında yapılacak bir şey kalmamıştır, ne de olsa cehalet bilmemek değil, bilmediği şeyleri bildiğini sanmasıdır. Bu sanıya kurban giden bir şahsiyet için gerçekler çarpıtılmıştır ve o yüzden gerçekleri asla göremeyecektir.

    Hanedan adlı arkadaşıma gelirsek; F1'i eskiden beri takip eden, sonradan başlamış olsa bile geçmişi araştırıp bir şeyler öğrenmeye çalışan her kişi bilir ki, orada Schumi geçilseydi Villeneuve şampiyon olacaktı, Schumi de geçilmemek adına Villeneuve'nin üzerine kırdı. Yarış sonrası Schumi'nin o sezon aldığı tüm puanlar silindi.

    Bu çok ünlü bir olaydır, yani buna temel F1 tarihi bilgisi diyebiliriz ancak sen bu olayı bile doğru öğrenememişsin, yada öğrenmemeyi tercih etmişsin. Bu koşullar altında ısrarla görüşünü savunman ise ancak gülünç bir çaba olabilir.

    Benim sana tavsiyem ya gidip biraz kaynak karıştır, olayların doğrusunu öğren, ki bu arada sadece bu olayı kastetmiyorum, bence bütün bir F1 dünyasını öncelikle iyice öğrenmende fayda var, yeterli bilgi birikimin olduğu zaman burada tekrar yorum yazmaya devam et, çünkü ancak o zaman yorumların değerlendirilebilir.

    Ya da çalışmak öğrenmek zor geliyorsa şimdiden F1'i bırak, futbol falan izle. F1 için yorum yapmak için bilgi birikimine ihtiyacın vardır ve çalışıp kendini güncel tutuyor olman lazım, bunları yapamayacaksan burada kalabalık yapma, zaten kalabalık yapan o kadar çok kişi var ki, en azından sen anlayış göster ve bu yorum yapma işini bırak.

  32. bunlar tek hücreliler gibi bölünerek çoğalmaya başladı, sıkıntımız büyük

  33. FIA Retwork avatarı

    Senin kadar azamazlar ama 🙂

    Hadi sen türkiye 1.futbol ligine hadi canım burası seni aşar 🙂

  34. Villeneuve,mü savunuyorsun (senn)

  35. e pratik yapmak lazım denemeden olmuyor

  36. Helal be! Villeneuve schumacher e çarptı diye schumacher i sezondan diskalifiye ettiler diyorsun yani.

    Vettelciler okuldan çıkmış, hoca gelmedi herhal.

  37. Kimi Raikkonen avatarı
    Kimi Raikkonen

    Hanedan video yüklemeyi yenimi öğrendin..? Pratiklerlede pekiştiriyorsun galiba. :))

  38. yıl 1997 Villeneuve şampiyon olduğu yarış . ve Schumacher,i çakılların içine gömüyor . arkadaş vettele akıl veriyor ve parmağını sallama ve gösterme diyiyor diyene bakın hele

  39. bence tam tersi,son 1 senelik demeçlere bakarsanız Alonso çok tutarsız,çaylak,Vettel ise çok olgun davranıyor.vettel en büyük özelliği aynı hatayı 2 kere yapmadı,yani her alanda olgunlaştı,çabuk öğreniyor.bu yorum çok saçma olmuş.vileneuve herkese çatıyor,bir röportajında Rai için Lotus un hakkını veremiyor,gro çok daha iyi demişti.canı sıkılıyor,tekrar single çıkarmasında fayda var

  40. vettel ve alonso ne yapıyor görelim

  41. el salla alonso petrova 2010

  42. 2005 montoya ve alonso

  43. Kelebek Rambo Yokedici avatarı
    Kelebek Rambo Yokedici

    2012: A McLaren Odyssey (spa2000) sana objektif videoyu koymuş al sen o videoya bak

  44. 2012: A McLaren Odyssey (spa2000) avatarı
    2012: A McLaren Odyssey (spa2000)

    "diaz sakinliğini, mantıklı halini koruyor; Vettel ise çoğu zaman üzülüyor, sinirleniyor, orta parmağını gösteriyor.

    28 sn.

  45. sen basında araclar hemen hemen aynıydı ve kimse lastikleri cozebilmis degildi. o yuzden herkes kazanbiliyordu . o surecte ilk iki zafer galibiyetini ve ilk uc zafer galibiyetini alonso aldi. red bull araci gelisince neden surekli pole ve yaris kazanmaya basladi saniyorsun vettel yetenegindenmi ? sene basında neden yoktu o halde. yagmurlu havlarda neden yoktu o halde. biraz objektif yaklasinca herkes gercegi gorebilir. yeterki spora spor olarak bakılsin . falanca pilotun fanatizmi ile degil. su bir gercek alonso ve vettel sampiyonlugu en cok hakeden iki pilot kim alirsa alsin haketmiş olacak ama soyle bir gercek var. alonsonun araci sen basindan beri red bulun gerisinde olan bir arac son iki sezondur oldugu gibi.

  46. KEKO adamım helal olsun gene döktürmüşsün bunlar çok doğru tespitler

    alonso sene başında kazanaıyodu öyle yada böyle şimdi neden kazanamıyor noldu yeteneğimi köreldi aynı alonso 2010 da abu dabi petrovun ardında 40 tur trencilik oynadı ama vettel aynı pistte pitten yarışa başlayıp podyuma çıktı

    ayrıca vilnövün babası gilles bir ferrari efsanesi onun alonsoyu desteklemesi normal

  47. Ben Villeneuve'ün rai'nin altındaki araç ne olursa olsun hırslı,adanmış ve takım için varını yoğunu ortaya koymayan bir adam olduğunu düşündüğü için almak istemediğini belirterek,sanki her sezon şampiyonluğa mı oynuyor demek istedim.Kaldı ki rai altındaki araçla en iyisini yapmadı,bitmeye 3 yarış kalmış en az 3 4 yarış kazanabilecek bir araçla yeni yarış kazanıyorsa altındaki araçla en iyisini yapmaya çalışıyor diyemezsin.Hem ne zaman yapmış ki rai,eğer araç kötüyse zorlamış falan.Yok öyle bir şey..Spa 2009 olayına falan da girme hiç aynı şey değil ve tek yarış üzerinden değenlendirme yapılamaz..

    Sonuç düşünmeyen,okuduğunu anlamaya çalışmayan kimmiş?

  48. Mehmet Günaydın avatarı
    Mehmet Günaydın

    Amatörce hatalar yapıp şampiyon olmuş söylerim sana ama amatörce hatalar yapıp ilk sezonunda şampiyon olamamışta söylerim ikisi arasındaki farkı sen seç birinin sonunda kupa birinin sonunda başka bişey 🙂

  49. gridde 6 sampiyon pilo var…
    bunlar arasinda sampiyon oldugu ilk sezon ona buna carpan amatorce hatalar yapan guvenlik aracinin arkasinda nasi durulacagini bilmeyen bir pilot varsa yorum yazsin…

  50. Ferrari şu an en hızlı takımlardan biri .Sene başından beri hep bi ferrari kötü alonso süper imajı yaratılmaya çalışıldı.alonso ismi ferrarinin önüne taşındı.ferrari bu durumdan nasıl rahatsız anlayabilmiş değilim.para uğruna imajlarını fena halde çizdiriyorlar.massa zaten garibim şamar oğlanı olmuş koltuk ve para uğruna gıkını çıkaramıyor.
    ferrari bu sene ön süspansiyonu sayesinde yağmurlu havalarda çok etkiliydi.o sayede iki tane pole aldı zaten.yoksa alonso kim pole kim.ferrari yarış temposu rbr den daha iyi.sıralamlarda rbr çok az farkla daha iyi.ama tek turda vettel e yaklaşabilecek bi alonso yok.
    şişirilen vettel mi alonso mu zaman gösterecek rahat olun.yanında rakibi olmadan tek başına yarıştırılan ve ucunda şampiyonluk olduğu halde tam 40 tur boyunca bbir rakibi geçemeyen güçlü pilot pehhh.
    vilnöv efendi drs yi sevmiyordu drs kim sayesinde spora geldi bi baksın .belki aklı başına gelir .

  51. adam altındaki araçla yapabilceğinin maksimumunu yapıyor.sadece yazmak için yazıyosun galiba..ah biraz da düşünsen

  52. ammada ağlayan yorumcu var burada çoğuda alonso taraftarı . hiç görmedim pilotunu eleştiren adam yok burda . tek tük ses çıkıyor arasıra

  53. kesinlikle öyle. Ama yine de takım arkadaşlarından iyi iş çıkararak ve az hata yaparak en azından aracın hakkını verebildiler. O dönemki williams aracı çok hızlıydı, yoksa şampiyonluğa oynayamazlardı. Frentzen bile yarış kazandı. Düşün artık 🙂

    Sonra hızlı araç sırası önce Mclaren'e, sonra da Ferrari'ye geçti zaten.

  54. Jacques Villeneuve sen kimsin seni kim takar sen vettele çocuk dedin diye çocuk mu olacak

    ben vetteli aşırı olgun buluyorum o parmak haraketine de bayılıyorum süper bi hareket bence

    5 hatta 10 sene sonrasında da aynısını yapsın

    bi de alonso şampiyonluğu hak etti demiş ikiside hemen hemen eşit şekillerde puan kaybettiler

    hiç bir olayda kendi hataları yoktu bu saatten sonra kim hızlıysa o şampiyon

    bi de alonso mu vetteli döver vettel mi alonsoyu döver muhabbetine girmiş

    *Vettel Alonsodan daha iyi bir pilot

    Efendiler Vettel bütün f1 istatistiklerinde en çok pol zafer podyum puan vs vs vs hepsinde fernando alonsoyu çoktan geçti hemde aradaki yaş farkına rağmen bu tesadüf olabilirmi

    ayrıca onboard görüntülerini inceleyin özellikle cadde pistlerinde vettel resmen her tur duvarları yalıyor alonso da böyle bir durum söz konusu değil

    kısacası Vettel Alonsodan tur başına yaklaşık 0.1 saniye daha hızlı

    aynı takımda yarışsınlar vettel alonsoya yaklaşık bi 10-20 puan fark atar

    bi de @ Royal Hunt tek yarışa bakarak nasıl değerlendirme yapıyon anlamadım ben sana alonsonun ondan daha beter hatalarını koysam ağzın açık kalır

    son olarak şunu söyleyim herkes uslubunu iyi korumuş geçen bi haber neydi öyle yok vetteli takan yok adam değilmiş vs vs

  55. Ferrariyle bir işi var ne 🙂 sanki kendisinin çok büyük başarıları varda millete laf ediyor para yüzünden kariyerini bitirdi bide vettele laf atıyor

  56. FIA Retwork avatarı

    Eğer tepede iseniz başarılı iseniz Lider iseniz sizin nefes alışınızdan yemeğinize yatışınızdan kalkışınız kadar izlenen ve daima eleştirilen bir insan olmaya mahkumsunuz demektir.

    Tıpkı 2000-2006 Schumi dönemi veya daha niceleri gibi 🙂

  57. Lionel_Ferrari_  avatarı
    Lionel_Ferrari_

    Gerçekten ROYALHUNT da dikkat etmiş bu YENİKRAL nikli arkadaş kendi yorumlarını beğen yapıyor adam 1 cümle yorum yapıyor altında 15 beğen var arkadaş hasta galiba kendi yorumlarını defalarca beğen yapıp neyi ispatlamaya çalışıyor acaba merak ettim…

  58. Şampiyonluğa mı koşuyor rai!!!

  59. elvan dalton avatarı

    Bana göre Villeneuve ortalamanın altında bir pilottu. Hill ise ondan daha kötü. 1998 Belçika'da Ralf buna bastırırken telsizden, söyleyin bastırmasın duble boşa gitmesin gibi tırt bi laf etmişti. Sanki şampiyonluğa yarışıyor hasbam. Yatsın kalksın Frank Williams'a dua etsin bu ikili. İkisine de hak etmedikleri birer şampiyonluk yaşattı. Senna o kazada hayatını kaybetmeseydi yıllar süren Senna döminasyonu izlerdik. Böyle 2. sınıf pilotlar da şampiyon olamazdı.

  60. Adamın söylediklerinde bir yanlışlık bul-A-madan kendinle hem çelişmişsin şampiyonluğu haketmediğini söyleyerek ki sen nasıl buna karar verebilirsin?hem de eleştirmeye çalışmışsın!!

    Vettel yavaş dememiş hızlı demiş,hep böyle kalacak da dememiş,onun yaşındayken alonso hamilton böyle değildi de dememiş ama bizim OTORİTELER tutmuşlar küçük akıllarıyla eleştirmeye hak dağıtmaya-haşa-kalkıyorlar.Bu alonso düşmanlığı size daha çoook saçmalatır

  61. Lionel_Ferrari_  avatarı
    Lionel_Ferrari_

    Mclaren f1 nikli arkadaşa katılıyorum alonso renodayken gölde kayıkta gezerken kendini görüntüleyen muhabirlere orta parmağını göstererek tepki koymuştu renodeyken çok şımarıktı ozaman 24 falandı vettelde 25 vettelinde kişiliği zaman içinde oturucaktır bu yaşta bu başarılarla olgunluk beklemek biraz fazla olur

  62. ama ne hikmetse 2005ten itibaren türkçe kayıtları bulabiliyoruz oda icmimarda var.bende ise 2009dan itibaren.

  63. 93 değil 94te eurosporttan yayınlanıyordu.

  64. Vettel'in yaşındayken rakipleri neler yapıyordu. Hamilton ve Alonso'da çocukça haraketler ve tepkiler veriyordu. Vettel'de zamanla olgunlaşacak.

  65. ukalalık yapma ister anlatırsın ister anlatmazsın

  66. 88 yılından beri F1 şampiyonasını bir düşünüyorum şu şampiyonluğu sen ve Hill hiç bir zaman hak etmediniz. Yani bu yüzden senin kimin şampiyonluğunu hakettiğini söylemem garibime gitti açıkçası.

    Bunları geçtik RB sezon başından beri en hızlı araca sahip olmadı Suzukaya kadar. Şuan hızlı ve Vettel de kazanıyor yapması gerektiği gibi.

    Ferrari nin kötü araç yapması Vettel in suçu olmadığı gibi RB ninde iyi aracı olması onun suçu değil. Aynı aracı Webber inde kullandığını düşünürsek adam iyi sürüyor.

    Ben Lewis inde kişiliğini hiç bir zaman beğenmedim ama aracı kullanma şekli bence en iyisi. Ondan kişiliğe bakıpta değerlendirilmez şampiyona.

  67. yenikral adlı arkadaş senin neyin oluyor RoyalHunt

  68. Berkhan Oğulcan Akçay avatarı
    Berkhan Oğulcan Akçay

    Geç bunları Villeneuve. "Raikkonen'i takımıma almazdım, bir şey yapamaz" laflarını yutacak mısın onu söyle.

  69. Team Sauber C31 (Duhan Peker) avatarı
    Team Sauber C31 (Duhan Peker)

    Red Bull fanatikleri azmış yine.
    Adam dogrulari siöylemis.
    Oturun oturdugunuz yerde.

  70. JhackRapunzel  avatarı
    JhackRapunzel

    statistik tutmam, yarışı izleyip haftaya tekrar varmı diye merak saranlardanım ama burada çok arkadaş Onur Aybars , Kemal Şengül ya da diğer arkdadaşlar vardır notlarında pilotların yarış performansını bulunduran, rica edersiniz verilir liste tartışanlar da yoksa.. kim gerilerden yarış kazanmış bakarsınız ya da geriden başlayıp kaçıncı sıraya kadar yükselmiş hatta bu sizin köşenizde pilotların performansları şeklinde yayınlanabilir. ama ozaman da arabası iyi kötü olacak tartışmaları . bir de şu var nedense kim şampiyonsa fanları tarafından aracı yavaş lanse ediliyor karşı taraf içinse en hızlı araç. şampiyon olmuş her araç hızlıdır, 3 yarış görme imkanım oldu aracın yarış kazanamayacak olupta zirvede bitiren. Atıp tutmanın da anlamı yok yok şu kadar yaştaım şunu izledim buranın geneli 98 de başlamıştır Ntv yaygınlığından yaş 29 civarıdır , bir üst yaş 90 ların ortalarıydı cine 5 dönemiydi o dönem 34 civarı zaten Eurosport yada diğer kanalarda izleyenlerde 39 civarı

  71. şu video yükleme işini anlatacak bir kardeşimiz yokmu aranızda

  72. Mehmet Günaydın avatarı
    Mehmet Günaydın

    Vettel tabiki çocukça davranacak alonso gibi kartlamış bir pilot değil çünkü.Ben sonuca bakarım tarih istatistikleri konuşur olgun olup olmayanları değil.

    Ali Ağaoğlu.

  73. Kimi Raikkonen avatarı
    Kimi Raikkonen

    Google'ın faydaları ve zararlarını öğrenmiş olduk.
    Faydaları: Her türlü kaynak ve bilgiye ulaşabilme
    Zararları: Böyle yeni yetmelerin google sayesinde bir şeyler öğrenip diğerlerine ahkam kesmesi, bilmişlik taslması. Ve bir kişinin biografisini okuyarak eleştiride bulunması.
    Google'ın sana çok faydası var Speed34. En azından çabuk öğreniyorsun. :))

  74. dostum sen değil siz olarak düzeltirim yanlış cümle kullandım . genel olarak söylemek istedim . sana bir sözüm yok özür diliyorum dostum

  75. yeni kral nickli arkadaş, kendi yorumlarını 10 dakika içinde +20 yapmayı biliyorsun da bunu mu bilmiyorsun.

  76. vettelin önündeki arkadaş kim sen önce onu söyle

  77. dostum bu videoyu nasıl yüklüyorsun bir anlatırsan sevinirim

  78. scuderia  Raikkonen avatarı
    scuderia Raikkonen

    Cümlemde Vettel ile alakalı kelıme degıl harf yok siz Esteban taraftarları Estebanı bıle desteklemeyı hak etmıyorsunuz, oyle bır hal almıssınızkı konusulmayan seyler uzerıne bıle anlamsız bır savunma mekanızması ıcıne gırıyorsunuz feci bir ruh halınız var bunun nedenı sureklı kendıınız ıspatlama cabası olma ıcındenız dıye dusunuyorum, umarım duzelıceksınız umudumu yıtırmeyecegım.

  79. speed34-yenikral-rambo şu vetteli boş sözlerle kanıtlamaya çalışmaktan ve her seferinde söylediklerine sadece kendin inanmaktan bıkmadınmı? bıkmadan usanmadan olmayan şeyleri kanıtlamaya çalışıyor. vettel 3 yılda ne yapmış 5 yılda ne yapmış yok çok gençmiş defalarca anlattık ama kafaya girmiyor.

    F1'de doğru zamanda doğru yerde olmak önemlidir şampiyonluk için bu kısmı almıyor kafası. şimdi redbull birden bişey olsa 1 saniye geriye düşse 4 sene toparlanamasa vettel ne yapar diyecem mavi ekran vericek diye demiyorum.

    şu videodaki olaya bakın küçük bir çocuğun istediği olmaz yanaklarını şişirir kıpkırmızı olur ya ona benziyor.

  80. sallamasyonlar yine hep vettele sallamışlar

  81. bu sefer yeni başlayan acemi bir takım değiller ama 🙂

  82. siz vetteli eleştiriyorsun ama Villeneuve eleştirilmez sen kafanı değiştir Villeneuve eleştirilmezse senin hiç haddine değil vetteli eleştirmek . bu vettel düşmanlığı nereden geliyor bu arkadaşlarda

  83. kedi ulaşamayacağı ciğere mundar dermiş.istatistikler alonsonun sinirini hırsını yazmaz.neticeleri yazar.neydi 2.cilik kaybedenlerin 1.cisi olmaktı.

  84. yazarken benim de aklıma geldi bu 🙂 Bakalım neler olacak.

  85. Ya arkadaşlar bırakın artık bu yaş muhabbetini.Kimi 20aşağısında kimide daha yaşlı ne fark eder,yok yarışları kaç yılından itibaren izliyorsun vs vs..Kimileri fanatik tir pilotunu ölümüne savunur,Kimi de takımını savunur.Doğru yanlış,çocukca yada değil.Herkes başkasına hakaret,küfür,aşağılama ve dalga geçmediği sürece istediği yorumu yazsın.

  86. arkadaşlar size bir soru formula1 yarışlarını 93 yılında türkiyede hangi kanal veriyordu bilen varmı aranızda

  87. tıpkı hamilton gibi değilmi.içimden bir ses yaşananlara bakınca tekerrür edecekmiş gibi.ilk sene zafer 2.ci yıl şampiyon.sonra durağan geçen yıllar ve dandik bir takım eski mercedes yani bar takımı. sonrası aynı bir sezon ortası yarışı kazası ve başağrılarından dolayı bırakma.

  88. scuderia  Raikkonen avatarı
    scuderia Raikkonen

    Yeni kral 🙂

  89. dostum burdaki arkadaşlar nasıl bir kıyasın içindeler anlamış değilim . neye göre kıyaslıyorlar pilotları anlayanda yok arkadaşın biri alonsoyla Schumi,yi kıyaslıyor ama vettelle alonsoyu kıyaslamıyor arkadaş diyiyorki vettel kim alonsonun yanında nasıl bir mantık

  90. Vettel'in Abu Dhabi performansıyla alakalı tamamen aynı görüşlere sahibim Villeneuve ile. Buraya da yazmıştım aynısını, görenler olmuştur…

    Araçları geçerken aracına hasar ver, SC varken ön kanadını kır, yarışı önünde bitirebilecek pilotlar Webber, Perez, Hamilton, Grosjean gibi pilotlar ciddi sorunlar yaşasın, hatta 3 ü yarış dışı kalsın, adama en çok yarayacak zamanlarda SC girsin, farklar kapansın… Bu yarışın ardından mı Vettel geriden gelerek podyuma çıkınca insanların aklındaki soru işaretlerini kalkıyor ? aksine bence Belçika'da ki yarışı bundan 2 kat daha iyiydi… Geriden gelip iyi işler yapma konusunda Vettel'i övenler ya 2005 Suzuka GP'sini izlememiş yada yarışı çok yüzeysel değerlendiriyorlar…

    Villeneuve'ün diğer görüşleri hakkında yorum yapmayacağım… herkesin bir favorisi var sonuçta… ama adama sallayanlar olacaktır her zamanki gibi, Villeneuve kim falan diye… Villeneuve'ü biliyoruz ama siz kimsiniz ? 🙂

  91. scuderia  Raikkonen avatarı
    scuderia Raikkonen

    Aynen öyle sen kim Villeneuve ü elestırmek kım.

  92. villieuneve konuşa dursun vettel 3. şampiyonluğuna gidiyor..bu noktadan sonra haticelere değil neticelere bakmak lazım… şampiyonluğu hak etmemesi gibi bir durum yok ortada ya şampiyonsun ya değil !!

  93. dostum sorum sana değildi . eğer seni sorun varsa bana sen söyle anlatayayım o yılları izlediysen ne ala

  94. formula1,den anlayan arkadaşlar söyleyin hamilton mclarenden başka hangi aracı kullandıda vettelden üstün oldu bu 1. alonso renault,da şampiyon oldu sonra mclarene gitti ne yaptı hiç sonra ferrariye geçti ferraride ne yaptı hiç bu 2 . raikonen ne yaptı mclarende hiç gitti ferrariye 2007,de şampiyon oldu sonra kayboldu bu 3 . biride bana vettel,in yaptıklarını anlatsın yani bu pilotlar vettel,den üstün öylemi ya siz körsünüz ya ben.

  95. o kadar zamandır F1 izliyorsun, daha yeni mi buluyorsun bu siteyi yeni üye!

    banlandın mı yoksa? 🙂 Yoksa bir trolümüz daha oldu, hayırlı olsun…

  96. burda kimse kimseye anlanıyorsun anlamıyorsun demiyor ama atıp tutmayın . hamilton mclarenden başka hangi aracı sürdüde vettelden üstün pilot oldu

  97. Daha önce de uzun zaman önce söylemiştim bu siteye alkollü girmek yasaktır vs. uygulama getirilmeli bence. Yorum yazmadan önce bir şekilde alkol muayenesi yapılmalı…. Raikkonen şansla şampiyon olmuş yürü git saçma sapan konuşup görüntü kirliliği yapma. O şansla şampiyon oldu dediğin adam herkes tarafından F1 tarihin en hızlı pilotlarından birisi olarak görülür. 2003 ve 2005 te 2 tane şampiyonluğu senin bahsettiğin şansla kaybetti O adam sen daha neyin kafasını yaşıyorsun git uyu biraz büyü öyle gel kendini birşey sanıyor sanki google'dan araştırıp yazdığını kimse anlamıyor gibi gelmiş buraya aklı sıra hava atıyor havanı yesinler senin…

  98. burda gooogle,de araştırmışlar burdada sallıyorlar yaşlarını sorsan 20 . 25 . 30 yaş üzeri birşey demiyorum

  99. Kimi Raikkonen avatarı
    Kimi Raikkonen

    Bildiğim kadarıyla sitede kimseyi zorunlu tutmuyorlar, yada siteye giriş yapmayınca bir yaptırımdada bulunmuyorlar. Anlayacağın o ki biz çocuğuz ve F1'den zerre kadar anlamıyoruz. Beğenmiyorsan siteden bir daha girmemek şartıyla çıkarsın ve bizede bu iyiliği yapmış olursun. Bay çok bilmiş.

  100. Gectigimiz aylarda Räikkönen için de "şampiyonluğu haketmedi" demişti. Villeneuve Formula1'in Adnan Oktar'ı… Saçmalayıp duran birisi…

  101. Biraz abartmada yapmış ama…

  102. Abdurrahman Turan avatarı
    Abdurrahman Turan

    ben izledim .hatta o yıl kurtlar vadisini hiç kaçırmazdım ha bir de muhteşem yüzyıl vardı.93 e damgasını vurmuştu.

  103. raikonen ne zaman pilot sınıfına girdi şansa şampiyon oldu sonra şutladılar

  104. Villeneuve F1'deki ikinci senesinde şampiyon oldu. 96'da çıktığı ilk yarışı nerdeyse kazanıyordu. Yılların pilotu Damon Hill ile başabaş mücadele etti. Adam daha ne yapsın. Sonra rekabetçi olmayan BAR Honda'ya geçti.

  105. veya 91 yılında rai1 rai2 rai3 polsat rtl izledinmi

  106. Abdurrahman Turan avatarı
    Abdurrahman Turan

    bunlar hiç bitmez biri gider diğeri gelir..xoxo—veto—yess baby—oscar vb vb. bunlardan sadece birkaçıdır.

  107. Abdurrahman Turan avatarı
    Abdurrahman Turan

    wilneöv yandın olum sen.Şimdi senin ne kadar kirli çamaşırların varsa ortaya dökerler.Hatta babana bile saydırırlar.Yanlış yaptın kardeş.Her doğru her yerde söylenmez.

  108. Kimi Raikkonen avatarı
    Kimi Raikkonen

    Sende 2010'dan sonra izlemeye başlayanlar kervanındanmısın..?
    J.Villeneuve, senin pilotun hakkında olumsuz cümleler sarfetmiş, anlaşılan sende boş durmamışsın. Hemen google'a J.Villeneuve, yazdın ve hakkında bilgi edindin, ardından buraya gelip ahkam kesiyorsun, yeni nesil çok yaratıcı çok… Ayrıca Vettel'i, kendinize ilah olarak görmeyin, hakkında duyduğunuz her olumsuz cümlelere cevap vermeyin. Çünkü bu adam sizin yüzünüzü kara çıkartacak. Bundan eminim.
    Pistte şu anda 6 tane dünya şampiyonu pilot var ve Vettel, bence 5.sırada.
    Raikkonen, Alonso, Schumi ve Hamilton, ile aynı araçta yarışsın, kalıbımı basarım ki geride kalır.
    ''Yok öyle 3 köfte, 25 kuruşa'' diye bir laf var bilirmisin..?
    Yakındır Fia'da Vettel ve Red Bull'a diyecek, ''yok öyle herkesten 0.3-0.5 sn hızlı araçla başarı kazanmak'' 2014'te ki kural değişiklikleride bu yüzden olacak.
    Tıpkı zamanında Schumi'ye yapılan gibi, yine 2008'de Mclaren ve Ferrari'ye yapıldığı gibi.
    O zaman görecez sizin ''ağlak bebeği-parmak çocuğu''.

  109. Villeneuve bu açıklamasına ancak gülünür . valla bütün pilotlar iyi sadece vettel kötüymüş pilotların açıklamalarına bakılırsa . bu söylediklerinde ciddilerse vay hallarine . bütün pilotların çenesi çalışıyor vettel,in elleri ayakları . onlar konuşa dursun vettel şampiyonlukları toplasın . az laf çok şampiyonluk devam şampiyon

  110. o zaman ki Toro Rosso şimdikinden daha iyi seviyedeydi bu öncelikli noktamız. Kimi Sauber'le başlayıp Mclaren'e geçti ki o zaman ki Mclaren le şimdiki Mclaren arasında çok fark var. Hemen her yarış bir sorunla karşılaştı ve bunlar insanı olgunlaşırır. Keza Alonso'da öyle Minardi'de başladı bir sene test pilotluğu yaptı 2 sezon orta halliden az daha iyi bir Renault'ta yarıştı. Bu sıralarda elde edilen tecrübe 1.5 sene de öğrenilmez malesef. Hamilton dediğin gibi direk Mclaren olduğuna oturdu ve bence O'da aynı sıkıntıyı çekiyor ilk senesinde kıl payı kaçırıp 2. senesinde şampiyon olmuş olabilir ama bu Hamilton'un yeterince olgun bir pilot olduğunu göstermez kaldı ki son 2 sezondur yaptıkları da ortada sevgilisinden ayrılır yarışa yansır kendi arka kanat tercihi yapar yanlış seçimi yapıp geri kalınca Twitter'a sarılır. Ki daha bir çok örnekleri mevcut Hamilton içinde. Ayrıca bana kalırsa Vettel Hamilton'dan çok daha olgun bir pilot. Hamilton hala fazla heyecanlıymış izlenimi uyandırıyor bende.
    Aşağıda umutntm arkadaşımızın dediği gibi her pilotun farkı karakteri var ve söylediklerine kesinlikle katılıyorum. Ne sen ne de ben benzer değiliz ve olmak zorunda da değiliz insanı kendi yapan özellikleri vardır ve bu özellikler her zaman pozitif yönde olmak zorunda değildir bence….

  111. sen barhonda takımında ne yaptın Villeneuve efendi yıllardır yarıştın 1 şampiyonluk kazandın 97 yılında oda malum hangi sebepten sen kim vetteli eleştirmek kim

  112. Villeneuve haklı bence

  113. "o kadar da çok olgunlaşmaması normal çünkü diğer bir çok pilottan daha kolay yollardan geldi." Vettel 1.5 sene toro rosso da yarıştı ve başarılı işler yaptı. ondan sonra iyi bi araca oturdu. mesela hamilton direkt mclaren koltuğuna oturdu ve şampiyonluğa oynadı ama direkt mclaren koltuğuna oturması onun değerini düşürmedi aksine arttırdı. Ben bazı konularda Vettele haksızlık yapıldığını düşünüyorum. Bu konuda Vettelin öne çıkarılması hata..

  114. e tabi adamların zoruna gidiyor. bunlar 10 yılda 12 yılda zorla 1 2 şampiyonluk kazanmışlar . vettel 5 yılda 3,ncü şampiyonluğa gidiyor e adamların zoruna gitmesinde ne yapsın

  115. Bunda şaşırılacak bir durum yok. Vettel ile aralarında ki yaş farkı zaten bu durumu açıklamaya yeter. Kaldı ki şöyle de bir durumumuz var elimizde Vettel sadece 2008'de orta sırada yarıştı ve pişmeye başlamıştı ancak 2009 ve sonrası daha 22 yaşındayken galibiyete oynamaya başlamış pilotun o kadar da çok olgunlaşmaması normal çünkü diğer bir çok pilottan daha kolay yollardan geldi.
    Alonso karakteri yapısı itibariyle işleri zorlaştırmayı seven bir pilot. Sinir savaşı başlatmak için zaten bir kaç haftadır uğraştı ve bu konu da haklı olarak kendisine çok güveniyor. Vettel o kadar da abartılacak şeyler yapmıyor bence yok üzülmekmiş parmakmış vs. Yarışta agresif olması sinirlenmesine bu kadar takılmamak lazım hangi pilot yapmıyor ki sonuçta bu spor garaj basan pilot gördü. Dediğim gibi 25 yaşında ki bir insanla 31-32 yaşındaki bir insanın zihin gücü bir değildir. Bazı şeyler doğaldır yetenektir. Her zaman söylenir Kimi Raikkonen saf hız bakımından belki de F1 tarihinin en nadide pilotlarındandır. Ama adamda Alonso'nun yarısı kadar adanmışlık ve hırs yok. Yani yetenek gibi bazı şeyler doğuştan gelirken hırs ve adanmışlık gibi şeyler de sonradan zamanla kazanılır. Kim bilir belki de zamanla daha da yükselecek ve çok daha başarılı olacak ancak şu anda elindeki aracın hakkını veriyor olması da oldukça iyiye işaret…

  116. Saçmaladıkça saçmalamış ama bu sayede tüm f1 medyası bu haberi yayımlamıştır. "Alonso sakinliğini, mantıklı halini koruyor; Vettel ise çoğu zaman üzülüyor, sinirleniyor, orta parmağını gösteriyor. Çocuk gibi tepki veriyor."
    Neden Alonso gibi olsun ki o Vettel. Kimi neden Schumi gibi olsun ki o Kimi ! Kimse kimse gibi olmak zorunda değil Alonso ağır Lewis uçuk Kimi soğuk Vettel çocuk. İyi pilot, ağır pilottur diye bir mantık varsa şayet ben ağır pilotlarla dolu bir grid görmektense her pilotun kendine has özelliği olan pilot çeşitliliğini yeğlerim. Alonso şampiyonluğu hak ediyor demek Vettel in Redbull un emeklerine saygısızlıktır. Evet Alonso en hızlı olamayan araçla şampiyonluğu kovalıyor ama koskoca Ferrari Redbull u alt edemiyorsa burda Redbull takımına ve pilotuna saygı duymak gerekir. O zaman ben de şöyle diyeyim Bana göre bazen hızlı görünse de genelde en yavaş olan 2 yıl ara verdikten sonra bile şampiyona da 3. sırada tutunmayı başarabilen Kimi şampiyonluğu hak ediyor durun hatta Kovalainen bile hak ediyor olabilir.

  117. Jacques Villeneuve'in gündemde kalma çabaları… Çoğu pilot el kol hareketi yapıyor. (2010 abu dabi gibi) Ya da değişik sevinçleri olabiliyor. hoplayıp zıplayabiliyorlar. Şumi de podyum da zıplıyor ya da webber onlarda mı çocukça hareketler yapmış oluyor. Kabul etmek lazım ki alonso vettele göre daha sakin kalabiliyor. vettel duygularını daha yoğun yaşıyor ki bence bu hırsından kaynaklanıyor. Ve son olarak vettel jacques in söylediği gibi hatalar yaptı ama hamilton da liderken pist dışına çıktı ve nerdeyse kimi ye geçiliyordu. ama vettelin hataları daha çok göze batıyor nedense…

  118. aha vettel,i hazmedemeyen biri daha . bunların vetten,den bir korkuları var ama ne . yoksa şimdi diyiyordur bunlar vettel 2 yarış sonra şampiyon olursa vettel uzar gider 10 yıl

  119. mclarenci mp4  avatarı
    mclarenci mp4

    adam haklı tüm dünya gibi o da öyle düşünüyor, değişik birşey de söylemiştir diye okudum ama herkesin söylediği şeyler 🙂