Kimi Raikkonen, Ferrari’de bu seneki takım arkadaşı Fernando Alonso’nun kendisinden çok daha iyi görünmesinin bir çok sebebinin olduğunu söyledi.
Alonso bu sene 161 puan kazanırken yeni takım arkadaşı Kimi Raikkonen sadece 55 puan kazanabildi. Sıralamalarda da Alonso 16’ya 3 lider tamamladı.
Top Gear’da konuşan Raikkonen “Alonso’nun bu kadar arkasında kalmamın bir çok sebebi var ancak sonuç her zaman aynıydı. Bir çok alanda zor bir seneydi ve daha önce söylediğim gibi şampiyonluk dışında mücadele ediyorsanız zaten çok iyi bir sene değildir. Takım olarak çok kötü bir sene geçirdik.”
“Ben… daha çok zorlandım ancak detaylara girmemin pek bir anlamı yok. Açıkçası gelecek senelerde gelişmek ve Ferrari’yi tekrar olması gerektiği yere getirmek için çok çalışmalıyız.”
“Takım olarak zor bir sene geçirdik. Ferrari olarak her zaman önde olmayı, yarışlar kazanmayı ve dünya şampiyonluğu mücadelesi vermeyi umuyoruz.”
“Bu sene oldukça uzaktaydık, bu yüzden çok fazla çalışmamız lazım.” dedi.
Yorumlar
“Raikkonen: “Alonso’nun Baskın Olmasının Bir Çok Sebebi Vardı”” ögesine 54 yanıt
Bazılarınızı gerçekten anlamıyorum. Sayfa Alo’cuların ego patlaması yaşadığı bir yere dönüşmüş. Siz kimi aşağıladığınızın farkında mısınız? Kaç senedir F1 izliyorsunuz?
Hadi çok eskiye gitmeye gerek yok, 2012 veya 2013..
Sadece bir sene öncesi… Lotus’la 5-6 yarış dışında podyumdan inmeyen Raikkonen…
SON 2 YARISA CIKMAMASINA rağmen sezonu 186 puanla 5.bitiren Formula 1’e dönüşündeki ilk yılında bile adaptasyon süreci yaşamamış ve klasmanı 3.bitiren Raikkonen??
BIR ADAM, 1 SENEDE MI YETENEKLERINI UNUTTU?
SADECE 1 YILDA MI EZİK PİLOT OLDU?
Adaptasyon alışma sürecine ben de inanmıyorum.
2 sene ara verdikten sonra dönüp Galibiyet kazanıyorsan, 3.oluyorsan adaptasyon alışma sürecin yoktur senin.. Tek bir ihtimal vardır, Raikkonen’in sene başından beri şikayet ettiği önden kayma probleminin sene sonuna kadar çözülememesi ve Ferrari’nin de bunu itiraf etmesidir.
Vettel-Ricciardo örnekçileri bir bitmediniz…
Onların arabaları birbirine yakındı.
RedBull bildiğimiz Redbull. Yine güçlüydü…
Alonso 5 yıldır sürüne sürüne ileri taşımaya çalışığı Ferrari’sini ezbere biliyordu ve Raikkonen’den daha az sorun yaşadı
Raikkonen’in ise şu bindiği araç bile 2013 Lotus’undan çok daha geride…
Alonso’ya kötü pilot diyen çarpılır..
Ama Raikkonen’in şikayetlerini de görmezden gelip, hiç kafa çalıştırmadan egolarınızı tatmin ederseniz siz de ayıp edersiniz…
Bu adam 1 yılda mı 0’a indi?
Alonso’nun Raikkonen Lotus’tayken “Kimi galibiyet kokusu aldığı zaman onunla yarışmak zor oluyor” dediğini ne çabuk unuttunuz??
2012’de 3.
2013’de 5. Olan ve ikisinde de şu an topladığı puanın
3 katını toplayan adamın şimdi gördüğü muameleye bakın..
Cevap Belli… Çoluğun çocuğun eline düsen Ferrari…
Saygılar
alonso kimiden en fazla 0.1 saniye daha iyi plot….geriye kalan fark siyasetten dolayıdır
Anlat anlat heyecanlı oluyo 😀
seneye zevkli olacak gibi ya vettel ve rai 8. lik 9.luk mücadelesi heyecan verir alonso gibi biri birini ezemez iyi oldu iyi 🙂
vettel sizi sukutu hayale uğratacak yarışta kazanacak hep beraber görüceğiz
şimdi hepiniz bu sene yanıldığnızı göreceksiniz bekleyin
Raikonenin stiline uygun bir araç değil ancak bu kadar fark olması Alonsonun 1 tık daha iyi pilot olduğunu gösterir.
Redbull’un bu yıl ki aracı Vettelin stiline mi Ricardo nun stiline mi uygun du? 4 yıllık şampiyon kendi stiline göre araç ayarlayamadı mı? Eğer vettelin stiline uygunsa riccardo vettelden daha iyi bir pilot mu? Ben bu stil olayını anlayamıyorum.
suan kimse alonsoyu yenemez
bunu dememin sebebi alonsonun herkesden yetenekli oldugu yahut daha hızlı oldugu için değil
alonso nasıl yapıyor bilmiyorum,belki sponsoru sayesinde belki ikna kabiliyeti cok guclu,takımı kendi etrafında topluyor ve herkesde takımın birinci pilotu alonso algısını olusturuyor
alonso defalarca williamsı gecmek istediklerini yahut mclarene geçilmek istememelerini soyledi sezon boyunca,yani maximumu almaya calıstı
evet birinci olamayacaklarını biliyordu fakat kotunun iyisini yapmaya calısıyordu
ama kimi sezon boyunca hep aynı demeci verdi
birinci olamayacaksak gerisi onemli değil
f1 de her zaman kazanamazsınız bazen ikincilikte onemlidir bu ferrari içinde geçerli hala kendilerini cok yuksekten goruyorlar fakat 2004 den beri en hızlı aracı yapamadılar,artık yapamıyorlar bunu kabul etmek gerek.(2007 de mclaren birbirini yemese ferrari gibi birinci pilotu belirleseydi 2004 den beri şampiyonluga hasret kalıcaklardı)
en iyi muhendisleri alamıyorlar msc donemi gibi cunku insanlar italyada yasamak istemiyor
artık tek parası olan takım ferrari değil
geçmişe sıgınıp biz ferrariyiz demekle olmuyor
suan ferraride hiçbir şeyin en iyisi yok
en iyi motor mercedesde
en iyi aerodinami rbr-mercedes
en iyi muhendisler rbr-mercedes
en iyi yonetim kimde bilmiyorum ama ferraride olmadıgı kesin
hala duzgun bir ruzgar tunelleri varmı merak ediyorum
en iyi pilot dizilimi vardı 2014 de ama araba kotu olunca hiçbir işe yaramıyor
2015 de kimi ve vettel için işler yine kotu gidecektir belki williamsı geçerşler ama rbr ve mercedese yine yenilcekler
burdan alonso ferraride 5 yılda 0 cekti diyen arkadaslara diyormki evet alonso 5 de 0 cektı peki ferrari 5 de 5 mi yaptı
Renault’ta Alonso ve Trulli’nin esit araclara sahip olmadigi konusulurdu keza Fisichella icin de ayni soylentiler vardi. Mc Laren’de esit aracta yaristiklarina suphe yoktur sanirim. Ferrari’de de hep Alonso’nun kollandigi konusuldu. Bu rivayetler dogru mudur yanlis midir bilinmez zira hicbirimiz olayin tanigi degiliz ancak bu tezi savununanlar ile antitez uretenlerin cesitli argumanlari var:
Tezciler: Alonso’nun tek disli takim arkadasina yenildigini bu yuzden hep zayif rakipleri oldugunu soylerler. Trulli,Fisichella,Piquet,Massa orneklerini verirler Lewis de guclu silahlaridir.
Antitezciler: E oyle olsaydi Ferrari Massa’yi tutmaya devam ederdi yahut bir caylak yaristirirdi neden Raikkonen’e dunyanin parasini bayildi diyecektir.
Ben bir sentez yapip konuyu toparlamak istiyorum. Renault’ta Trulli ve Alonso’nun esit araclarla yarismadigina ben de inaniyorum. Trulli gittikten sonra iyi bir pilot yerine sorun cikarmayacak Fisichella geldi o da iyi bir ikinci pilot oldu etliye sutluye pek karismadi ve Fernando assolist olarak parladi. 2007’de iki iddiali pilotun sampiyonluga mal oldugunu gorduk bu asamadan sonra Alonso’yu isteyen takim patronlari kendilerine iki soru sordular 1) Neden Alonso? Cevap abi adam cok cok cok iyi kotu aractan bile maksimumu aliyor. 2) Peki Alonso’dan maksimumu nasil aliriz? Cevap Yanina sorun cikarmayacak bir yardimci oyuncu alarak… Beyler bugun gridde Alonso’yu istemeyecek patron yoktur adam 2 kere sampiyon olup 3 kere de son dakikada kacirdi hicbir araci gridin en iyi en baskin araci degildi. Basari mi istiyorsun? Yap en iyi araca yakin bir arac koy Alonso’yu yanina sorun cikarmayacak yardimci oyuncuyu koy sampiyon ol formul basit. En kanli bicakli ayrildigi takim bile adami getirmek istiyorsa bize adama saygi duymak duser.
dediklerinizin coguna katılıyorum, bende alonsonun cogu zaman birinci pilot oldugunu dusunuyorum
tek katılmadıgım nokta mclaren konusu
ben en azından sezonun ikinci yarısı lewisin belki biraz daha takım tarafından desteklendiğini düşünüyorum
ayrıca lewis alonsoyu yendi fakat aynı puanı aldılar yanlış hatırlamıyorsam lewisin kazandıgı yarıs sayısı fazla diye lewis ikinci oldu
butun bunların yanında dedğiniz gibi mclaren lewisi yada alonsoyu birinci pilot seçse cok rahat sampiyon olucaklardı
yine aynı teraneler kim daha iyi
alonso 5 yıldır ağlıyordu bırakın birazda raikonen yakınsın
Kaynak
Kaynak
transfer öncesine dönersek lotus ta maddi problemler oldu, kimi ya devam edecekti zorluklarla, ya emekli olacaktı, yada başka bir takıma geçecekti ,şansını denedi ,rbr ,mclaren ve Ferrari ile görüşmeler oldu, menajeri vasıtasıyla ,rbr olmadı ,mclaren olmadı, ferrrai oldu ama sonradan bernie amca da dedi sözleşmesinde hangi maddeler vardı, iyi incelenmedi mi gibisinden ,
kimi de memnuniyetsiz gibiydi ,senin bu alıntıların aslında birçok şeyin özeti ,kimi isteyerek veya istemeyerek, yanlış veya doğru Ferrari ye katıldı lakin 2. pilot olarak, Ferrari transferi çıkınca hiç sevinmedim ,çünkü takım 1. pilot destekli çalışıyor, neticede böyle oldu,
Ferrari değişti dedik ama değişmemişti ,bence başarısız yıllardan sonra, çok daha başarısız bir yıl olunca, tepeden tırnağa bütün herkes değiştirildi, şuan kimi iyi bir pozisyonda, arkadaşı takımın diğer pilotu ve Ferrari yi ileriye taşımaktan vurgu yapıyor sürekli, seneye gene böyle bir rezil araç çıkar mı beklemek görmek lazım, bence iyi olacak, iyi olmazsa da ,kafayı çeke çeke emekli olur kimi 😀
İlk defa Rai’nin Alonso tarzına yakın bir demeç verdiğini gördüm.. Veeee, aşağıdaki yorumlar gelmiş… 😀 1-2 tane daha böyle demeç gelirse Rai’nin karakteri sorgulanabilir sanırım 😛
Bu arada istatistik tutma hevesi sadece Ros-Ham arasında ortaya çıkan insanların niye Alo-Rai arasında kaybolup gittiğini bilmek isterim.
Aracın 10.luk’tan öteye gidemeyeceği yarışta aracı stop ettirdi diye dnf olup “5. olurdum kesin” diye açıklama yapan pilotun taraftarından ne beklersin gerçi…
Rai’nin araca uyum sağyalamaması ayrı bir mesele ama aradaki farkın bu kadar fazla açılmasına sebep olan başka etkenler olduğu da kesindir, bunu tartışmak bile gereksiz..
açsaydın sebepleri açıklasaydın, zaten burada 1 tane alonso cu yorum atamazdı ,objektif olanlar hariç,ben sezon sonu eşit araçlarda alonso ve kimi nin nasıl yarıştığını gördüm , 3.5 saniye farklarla bitti son yarışlar sezon boyu kimi nin başına gelenler, spa da alonso nun başına geldi, gördük ne yapacağını ,
kimi den zaten hiç şüphe etmedim, çünkü yarış sırasında puan alamayacak olsa da aracını finish e getirmeye çalıştı, bu da demek oluyor ki , kimi elinden geleni yapmaya çalışıyor, bazıları gibi monza da rezil olmamak adına aracını stop edip, yarışı terk etmedi,
sezonu incelersek antrenmanlarda sürekli arıza veren ve yarışta en önemli şeyin ayarlar olduğunu düşünürsek, ne denli ayarsız araçlarla yarışmaya çalıştığı ortada, pit stoplarda almanya yarışında galiba pite girelim lastik bitti demesine rağmen, 4 tur daha diyen mühendise rağmen, sıralamalarda piste zamansız ve bazen gönderilmemesine rağmen, gene de yarıştı tebrik etmek lazım, zaten kendisi de demişti ,eskiden de takım ona hainlik yapmıştı, o zaman işleri yönetemedi ama şimdi işin başında ,
madem ezildi, ezilen kaldı, ezen ve ezdirenler takımdan kovuldu ,ağlaya ağlaya, sigara içe içe kovuldular 🙂
Ferrari iyi yönde ilerliyor, takımı sponsorları ve ayarttığı mühendislerle ele geçirmeye çalışan alonso kovuldu ve diğerleri ,ne güldüm ama 🙂 koskoca 5 sene ve 0 şampiyonluk ,nasıl alonso ki bu, boş boş 5 sene geçirdi (çaylak biri olsa bile 1.2 şampiyonluk tattırırdı) ve kovuldu, zaten ayrılmak zor oldu, şöyle böyle demesi kovulduğundan sebep, kendi bırakan insan ,hala orda bur da dert yanar mı ?
böyle yorumlar iyi ise devam edelim, hile v.s yandaş cılıkla ezenler kovuldu, çünkü takım kimin ne olduğunu anladı ,geri bildirim profesörü alonso nun altında yapılan araç orta sıralarda boy gösterdi
al mühendislerini ve defol dendi
bu tarz yorumlar iyi ise devam ederiz 😀
Kimlerle F1 tartışmayacağımızı öğrenmiş oluyoruz aynen devam 🙂
ben çok sebep değil 1 sebep biliyorum.
alonso’nun raikkonen’den çok daha iyi bir pilot olması.
bir de şunu dikkatle incelemenizi tavsiye ederim: sezon sonlarına yaklaşana kadar alonso’nun önde olmasının nedeni “santander” iken, sezon sonuna doğru alonso’nun ayrılacağı haberleri çıkınca yavaş yavaş nasıl “araç uyumu”na kaydığını bir gözden geçirin. ferrari’den ayrılacak adam için santander diye komplo üretmek saçma olurdu. ancak araç uyumu bahanesi 2008’de kullanıldı, yine kullanılabilir.(sanki 2007’de massa’yı ezip geçmiş gibi) seneye de “emekli olacak yea, takmıyor” bahanesini öneri olarak sunuyorum 🙂
2005deki mclarene montoya degilde alonso otursaydı o zaman alonso bu egoyla ne yapacaktı kim bilir
Hayatta bildiğin (pardon bildiğini zannettigin ) tek şey o zaten buraya yaza yaza inandırmis kendini… İnkar etmiyoruz bu yıl kimi kötüydü ama bunun sebepleri vardi takım tarafından bile açıklandı bazilari ama sen hala inanmak istemiyorsun hayretle takip ediyorum senin yorumlarıni. Bunun sebebi ya kimiyi izlemedin bu yıla kadar yada gerçekten anlamiyorsun bu spordan …
Kagıtlar yeniden karılmış ,neredeyse takıma yeni katılanlar için tüm dezavantajlar ortadan kalkmış olarak başlanılan bir sezon ki bunun en doğru örneğini ricciardo redbull da 4 kez şampiyon bir pilotu yenerek göstermiştir.Zaten hız ,yetenek ,yarış performansı total olarak komple pilot olmak zaten zor durumlara değişikliklere adapte olabilme ,paketten en iyi alabilmeyi içerir ki rai de bu konudaki dez avantajını bu yıl alonso karşısında açıkça malup olarak göstermiştir.Ki aynı durumlara buttonda düştü bu yıl araç kullanması zor ve yavaşken mag karşısında, evvelden de özellikle mclaren de ham karşısında sıralamalarda yavas aracla çok gerilerde kalıyordu .Araca kendini adapte edeceğine ,kendi stilinde hassas olması zorluyordu kendisini.Sonuç olarak şampiyon pilotların hepsi a+ pilot fakat aralarındaki fark bu gibi durumlarda ayan beyan ortaya çıkıyor.
Seneyede vettel yener seni merak etme kardeş
bazı kimici arkadaşlara söylüyorum. bu puan durumunun tersi olsaydı. f.alansonun bahanelerini kabul etedekmiydiniz kesinlikle hayır. yok araca ısınamadı yok bilmem neyyy….. Yenilen pehlivan güreşe doymaz
Tersi olsaydı kimse alo kötü pilot demezdi diye düşünüyorum herkesi kendiniz gibi görmeyin
Yok daha o olmadan diyorsunuz zaten.
+10
Hep bahane be adam.Yeter artık kabul et Alonso senden daha iyi.Madem sebepler var açıkça söyle.Söyleyemiyorsan da burda açıksözlü gibi ifadeler kullanılmasın hakkında.Yoksa komik oluyor.
Alonso gp2 aracıyla yarışsa anca Puanlarınız eşit olurdu
bu alonsocular artık iyice zıvanadan çıktı yoruma bak
Bence yine daha fazla puan alırdı 🙂
Koskoca Ferrari ile koca bir sezon 20 yarış boyunca 55 puan topluyorsan al çantanı git kardeşim. Bırak sorun var ayaklarını. Sorun bizzat kendinsin.
Yarış başına 3 puan bile değil ortalaması
İlginçtir ama hala RAİ’nin sorunlarla boğuştuğunu anlamayan,onu yeteneksizmiş gibi göstermeye çalışan bir grup var. 🙂
bu tarz yorumlar yapanlar rainin mc laren yıllarını izlememişlerdir büyük ihtimal
Ben bu sitede hic ama hic kimsenin Raikkonen’in yeteneksiz oldugunu ciddi ciddi dusunebilecegine inanmiyorum. Bunu soylemek icin akil fukarasi olmak lazim. Bir dunya sampiyonuna yeteneksiz demek kimsenin haddi degildir kimse de oyle dusunmuyor zaten Fernando’nun iyi oldugunu soylemek Kimi’yi yeteneksiz gostermek demek degildir.
Bakin burda cogu insan Ricciardo’nun cok iyi oldugunu falan soyluyor. Evet Ricciardo cok iyi bir sezon gecirdi ama bu Daniel’in harika bir pilot oldugunu gostermez bu sezon extreme bir sezondu elektronik fren sistemine alisan oldu alisamayan oldu downforce seviyesi inanilmaz degisti elbette bazilari daha cabuk uyum sagladi bazilari hala zorlaniyor Vettel ve Raikkonen zorlanan isimler. Raikkonen’e yeteneksiz demek nasil akil fukaraligi ise Vettel’e yeteneksiz demek de bir okadar fukaraliktir.
Bu yorum düzeltme olayında süre ne alaka arkadaşlar tıklayıp düzeltene ya da bişey ekleyene kadar süre bitiyor, sonrada hakkınız yok diyor.. Süre olayının mantığı nedir. Olmazsa ne olur ?
Merak etme değişiklik yapmaya fırsatın olursa da değişmiyor:)
Birde olaya farklı pencereden bakalım. Ferrari bu sene Rai’ye kaç para verdi bilmiyorum ama bayağı vermiştir.
Sadece Alonso’nun puanları takımı 5. yapmaya, üstüne 21 puan daha alacak 2. bir pilotlan ki bu herhangi bir olurdu herhalde, yedek pilotlardan biri bile 21 puan toplayamazmıydı koca sezon ? 4. oluyorlarmış yine.
Rai 20m dolar alsa, her 1 puana 1 milyon kazanmış gibi bişey olmuş takımlara 4. olmaları adına 🙂 RAI ye 20 verene kadar, araca 20 daha harcasaydınız hatta 5-10 falan, belki ALO yu tek yarıştırıp daha çok puanlar alabilirmişiniz.
İyi zarar etmiş ferrari, sonrada adanmış pilota ihtiyaçları olduğu zırvalıkları vs vs..
Bak kendin yazmışsın yedek pilot bile Raikkonen kadar puan alabilirdi diyorsun demi ? peki Alonso bu sene gerçek (bildiğimiz) Raikkonen’i mi geçti yoksa onun bi benzerini mi ? 🙂
zaten 2008’de massaya yenildiğinde de ikiz kardeşi sürüyordu. rai yenilince hep bir benzeri sürer aracı.
2007de alonsonun ikizi vardı mclarende alonso nun ikizi kendini mclarenden şutladığı için şuan alonso rahatlıkla mclarene dönebilir nasılsa kendi degildi.
Herhalde Ron Dennis’in de ikizi var.Kanlı bıçaklı ayrıldığı adamı bu denli istiyor.Kimse bana Honda bahanesi yapmasın.Alonso’dan iyi alternatif yok şuan.
Ben Raikonen i bundan farklı bilmiyordum ki zaten.
hmm 😀
alonso 5 yil tek yaristi zaten ya sonuc koskoca husran ferrari icin
Evet tek yarıştı malesef, 5 senenin 3 senesinde takım arkdaşlarının puanları olmasa dahi takımlar şampiyonundaki yeri aynıydı ferrarinin.
iste diyorum ya o da ferrari nin secimi idi sadece alonsoya odaklanip diger araci hice saydilar ben bu gecen 5 yildan bu cikariyorum.Bunu alonsonun cok buyuk bir basarisi gibi gostermenin bir manasi yok ferrari oyle istedi kisacasi.
Şunu da ekleyeyim önümüzdeki yıl Raikkonen – Vettel mücadelesi tüm F1 fanlarına zevk verecek gibi
Bu puan farkından bazı arkadaşlar Alonso 3 kat fazla puan almış acayip işler yapmış sonucunu çıkarsa da ben bu sene Alonso’nun standartlarda sürdüğünü düşünüyorum ve puan farkının bu kadar fazla olması Raikkonen’e hak vermeme sebep işin taraftarlara yansımayan kısmında bazı tersliklerin olduğu kesine yakın ne yani Alonso Raikkonen’den 3 kat daha iyi bir pilot mu ? Tarih sayfalarında Alonso Raikkonen’i aynı takımda mağlup etti olarak geçecek belki ancak kıyaslama yapılacak bir sezon değildi Ferrari için
Bazi arkadaslardan kasit benim sanirim evet acayip iyi isler yapmis. Son yarista cifte puan zirvalamasi olmasa sezonu 4.bile bitirebilirmis bu paketle 4.olmak acayip iyi is degil mi? Takim arkadasin 55 puan toplamisken-ki bu takim arkadasi siradan bir isim degil- 161 puan toplamak ve normal sartlarda sezonu 4.biterecek olmak acayip iyi bir is degil mi yani? Ayrica ben Kimi’den 3 kat iyi pilot falan demedim.
Seni baz alarak yazdım ama birazdan burası dolacaktır sözüm ona genelleme yapmıştım
Bu sene takım arkadaşına kaybetti ama gene de Kimi’nin F1’de olması güzel. Bu sene umarım daha iyi bir performans gösterir.
Sebebi ne olursa olsun takim arkadasinin 3te 1’i kadar puan toplamak buyuk bir hezimet. Seversiniz ya da sevmezsiniz ama Fernando cok basarili bir pilot. Not: Alonso taraftari degilim.
Yani ben daha cok zorlandım, demen gayet açık kabahatın takım kadar kendısındede oldugunu bıldıgının farkında en azından, eski gunlerını beklıyoruz yawrum, yani bir zahmet marjınalliği gec artık, her haberde tarzından tavrından cok pilotajlıgını konusmayı özledım şahsen.