Massa, Raikkonen’in Alonso Kadar İyi Olmadığını İşaret Etti

yazar:

kategori:

Felipe Massa, eski takım arkadaşı ve Ferrari’de yerine geçen Kimi Raikkonen için bazı açıklamalarda bulundu.

2006’dan beri Ferrari adına yarışan Massa, 2013 sonunda takımının Kimi Raikkonen ile anlaşmasından dolayı koltuksuz kalmıştı. Bazı takımlarla yapılan görüşmelerin ardından Massa Williams ile anlaştı.

Auto Bild’e konuşan Massa, yerine geçen Raikkonen’in Alonso kadar iyi olmadığını işaret etti.

Massa “2007’de şampiyon o oldu ancak Monza’ya kadar onun önündeydim. Ne yazık ki takım ile Monza’da kimin 1 numara olacağına dair anlaşma yaptık ve aracımda sorun yaşayana kadar Kimi’nin önündeydim.”

“2008’de onun önünde yer aldım ve 2009’da Macaristan’da geçirdiğim kazaya kadar öndeydim. Yine de Kimi bir dünya şampiyonu, ben ise değilim.” dedi.


Yorumlar

“Massa, Raikkonen’in Alonso Kadar İyi Olmadığını İşaret Etti” ögesine 51 yanıt

  1. Arkadaslar bosuna tartismayin, massanin klasmani bir degil, elma ile elmayi kiyaslayalim. Boyleleri soyle yendim boyle ondeydim hep der ama agziyla kus tutsa kiyaslamaya dahi goturmem. Ucuz kahramanliga luzum yok, Taraftari oldugu kisileri de uzup kirmayin.

  2. Massa sana da mi anlatalim , motor patlatma bilmemne teknik sorunlar vesaire diye, bunu diyen adam 2008 fransa gp bitimindeki basin toplantisinda “kimi cok hizliydi motor sorunu yasamasa ona yetisemezdim ” diyen adam.
    2008 de hizlimiydin dostum? Cok zor degil 2008 spa yi izleyin , yagmur bulutlarinin arkasina kimin saklandigini, kimlerin gercekten savastigini goreceksiniz . Fazla soze gerek yok.

  3. 2008’de Kimi patlayan motorlar, kopan egzozlar, arkadan çarpmalar yaşadı ama sorun yok da Kimi’nin gölgesinde kaldığı bir senede bir tane motor arızası yaşadı diye ne kadar da mızmızlanmaya başlamış hazretleri. 2007’de de Avrupa GP’de Kimi’nin motoru patladı, İspanya’da da elektrik problemi yaşadı. 2009’da da Kimi tek başına o sene daha kötü olduğunu düşündüğüm ve hatırladığım araba ile McLaren’i zorlamıştı. Webber Brezilya’da biçmeseydi muhtemelen geçecekti McLaren’i aynı zamanda Hamilton’ı.

    Burada Alonso daha kötü Kimi daha iyi diye laf söylemiyorum ya da şu şöyle olsaydı bu böyle olurdu tarzı bilmiş yorumlar da yapmıyorum ama Massa’ya denebilecek tek laf da bu olur.

    1. patlayan motorlar: macaristan. massa lider giderken son 3 turda motor dayanmadı. hatta peşindeki hamilton’ın da lastiği patladı. raikkonen’e geldi beleşten 2 sıra. 5. olacakken podyuma çıktı.

      kopan egzozlar: egzozu bilmem de singapurda lider giderken benzin hortumu takılı kalıp yarışı bitmişti. esas dediğin konu ise sanırım kimi’nin egzozunun bir kısmı yanmıştı bir yarışta, massa ile yer değiştirdiler. kopan egzozlar, havaya uçan bombalar diye abartılacak bir durum yoktu.

      kafadan 20 puanlık kayıp saydım bile.

      kısacası şanssızlığı bir taraf yaşamış gibi böyle taraflı, milletin gözünü boyamak için yorumlar yapmayın. her pilot sezon içinde şanssızlık yaşar. aşırı şanssız bir sezon geçirir onu yazarsın örnek 2005 kimi 2012 hamilton. ancak öyle bir durum da yok.

      1. Ben 2008’de Raikkonen’in şampiyonluğu hakkettiğini ya da şanssızlık yaşadığını söylemedim. Oraya apayrı bir satıra da yazdım bak okuman var okuyabilirsin:
        “ya da şu şöyle olsaydı bu böyle olurdu tarzı bilmiş yorumlar da yapmıyorum”
        Ama sen sanırım laf atabileceğin bir paragrafı gördükten sonra gözün karardı da 2. paragrafı göremedin sanıyorum.
        Hala anlamadıysan daha ayrıntılı açıklayayım istersen:

        Massa 2007 yılı boyunca 2 defa yarış dışı kalmış, birinde Kanada’da diskalifiye edilmiş ki yanlış hatırlamıyorsam kırmızı ışıkta pitten çıkmıştı, diğerinde de kendi de söylediği gibi Monza motor arızası. Bir de Macaristan’da 13. olmuş, muhtemelen bir sorun yaşamış hatırlamıyorum ama. Buna karşın Raikkonen de 2 defa yarış dışı kalmış yukarıda da bahsettim. Bu durumda gelmiş laf atıyor Massa bey. Oysaki aynı şey 2008’de Kimi için oldu ama o hiç bu konu hakkında ağzını açmadı.

        Ayrıca 20 puanı hesaplamışsın da başka kendi elinde olmayan kaybı yok Massa’nın. Raikkonen’in de bir o kadar puan kaybı var. Kopan egzoz derken de yine karşındakini ezmeye çalışmışsın ama kendin rezil olmuşsun. http://www.formula1.com/wi/gi/597×478/oJ0N/sutton/2008/d08fra1777.jpg
        Kopup uçtuğunu kastetmedim zaten, yerinden çıkıyor ve sallanıyor egzoz borusu.
        http://www.moto123.com/ArtImages/98936/ferrari_kimi_france.jpg

        Bundan sonra yorum yaparken iki kere düşün dostum. Ben öyle her şeye atlayan Kimi fanlarından değilim. Duygusal yorum yaparsam bunu belirtirim, yapmazsam objektif yorumlar yapmaya çalışırım ve asla ama asla başka pilotlara laf atmam. Sadece zor zamanlar geçiren bir pilotun podyuma çıkmak üzereyken arkasından çarpana laf atarım. Belki de ilahi adalettir(2008 Monaco) ama bu konuda duygusal yaklaşırım ben. Ya da belki konuda bahsi geçen pilot gibi patavatsız pilotlara laf atarım. 🙂

        1. ne yazmaya çalıştığını okudum ve biliyorum emin ol. arkadan çarptığı adama ne güzel çarptın diye 10 puan vermediler. onun da yarışı bitti. “2008’de raikkonen çok sorun yaşadı” gibi bir anlam yüklemeye çalıştın, tutmadı.

          2007’de de adam sebebini anlatıyor işte. italyada karar verdik kimi’yi 1. pilot yaptılar diye. gayet açık konuşuyor. 2 paragraflık yorumunun içinde bile kendinle böylesine çelişmeyi başarmışsın tebrikler;

          “şu şöyle olsaydı bu böyle olurdu tarzı bilmiş yorumlar da yapmıyorum”

          “Webber Brezilya’da biçmeseydi muhtemelen geçecekti McLaren’i”

          bu mclaren’i geçme kanısına nerden vardın onu da anlamak zor. atıyorsun işte, tutarsa.

          1. 1. Hamilton’ı niye araya soktun şimdi, 2008’de ben Massa ile Raikkonen’i karşılaştırıyordum ve Kanada’da Raikkonen, Massa’ya puan kaybetti.

            2. 2008’de Raikkonen’in, 2007’de Massa’nın yaşadığından daha fazla problem yaşadığını söyledim. Az bir şey anlayabilmişsin en azından.

            3. Massa ne demiş bir daha bak istersen onu da anlayamamışsın. Monza’da motor arızası yaşamasaydım ben 1. pilot olacaktım demiş. 2008’de şampiyonluk kaçırdım, 2009’da da zaten ben 1. gidiyordum demiş(Ferrari içinde 1. tabi, bunu da yanlış anlama hemen.) Bu yüzden dolaylı olarak ben Kimi’den iyiyim demiş.

            4. 2009’a gelirsek de Massa yine Kimi’den iyi olduğunu iddia etmiş, ben de bunun üzerine Massa’nın kazasının ardından Kimi’nin başarılı sürüşler geçirdiğini hatta neredeyse daha iyi bir aracı olan McLaren(Ferrari ile) ve Hamilton’ı geçebileceğini yazmıştım. Brezilya’da da 2. giderken Webber çarpmıştı ve pite girip 6. olmuştu. Oradan yine muhtemel bir podyum çıkaracaktı. Çıkarabilseydi eğer, 1 puan önündeki Hamilton’ı geçmiş olacak, aynı şekilde Ferrari de yine 1 puan önündeki McLaren’i geçecekti. Benim yazdığım buydu, neyi atıyorum acaba merak ettim?

            Not: Tek haklı olduğun konu sadece 2009 için şu şöyle olurdu bu böyle olurdu deyip bilmişlik yapmam. Fakat onu da geçmiş bir olayla ilgili pişmanlık duymak değil de Kimi’nin ne kadar başarılı bir dönem geçirdiğini belirtmek için kullandım.

            Not 2: Yazmadığına göre sanırım egzoz konusunu hallettik. :d

            1. mclaren 2009’da ikinci yarıda toparladı diye ferrari’den daha iyi olduğunu sanma. ilk yarı ferrari çok daha üstündü.

              egzoz konusunda düşüncem aynı. patladı uçtu kaçtı gibi bir olay yok.

              olup biten şeyler değerlendirilir. 2009’un ikinci yarısında massa olsaydı belki daha fazla puan toplayacaktı. farazi şeyler anlattıkların. olan şeye bakıyoruz: massa kaza geçirene kadar kimi’den iyiydi. kaza geçirmese geride kalacağına dair hiçbir ibare yok.

              massa ne demiş sen bir daha bak istersen, aslında çok da ilginç bir şey söylüyor.

              “2007′de şampiyon o oldu ancak Monza’ya kadar onun önündeydim. Ne yazık ki takım ile Monza’da kimin 1 numara olacağına dair anlaşma yaptık ve aracımda sorun yaşayana kadar Kimi’nin önündeydim”

              adam neredeyse monza’da bir komplo olduğunu söyleyecek. bir daha okuman lazım.

              2008 ile 2007 karşılaştırılmaz. 2008de bu pilotlar aynı şanssızlığı yaşadı mı? evet. massa yendi mi? evet.

              2007’de aynı şanssızlıkları yaşadılar mı? evet. rai yendi mi? evet.

              2009’da ilk yarıya kadar massa üstün müydü? evet.

              toplamda sıralamalarda massa üstün müydü? evet.

              2,5 yıllık mücadelenin 1,5 yılında massa üstün müydü? evet.

              sanırım konu kapandı.

              1. Ya tabi Ferrari ne üstündü, gören de Ferrari podyum üstüne podyum yaparken McLaren ilk 10’a bile giremiyor sanır. 3. yarışa kadar puan alamadı Ferrari.

                Ya Allah aşkına kim patladı, uçtu dedi? Nerede yazıyor göster. Egzoz borusu koptu yukarıda da foto var. Ona da mı inanmıyorsun anlamadım.

                Ben 2009’u kendimi tatmin etmek için yazmadım, Massa değindiği için yazdım. 2008 tamam ama 2009’a hiç girmemesi lazımdı Massa’nın. Sonrasında ne olacağı belli değil senin de dediğin gibi. Fakat yine de bana göre bir Ferrari ile yapılabilecek maksimumu yaptı Kimi. Ben de bundan bahsettim. Hala sanki ben durup dururken bunları yazmışım gibi konuşuyorsun.

                Massa’nın burada imalı konuştuğu belli ben de bunun için kendisine mızmızlanma Massa hazretleri dedim. Ben ya da sen ya da başka bir izleyici bunu der ama pilot dememeli. Bir fanboy çıkar der, ne olduysa(!) Massa bir anda geriye düştü. Ama bir pilot bunu dememeli. Massa’nın artık nasıl bir kuyruk acısı varsa susmak bilmedi. Sadece Kimi’ye karşı değil, Ferrari’ye karşı da susmadı bir türlü. Burada bundan rahatsız olmayan da yoktur.

                2007/2008’i ben performans anlamında kıyaslamıyorum. 2008’de kötü olan Kimi’ydi ve Massa öne geçti. Bunun üzerine Kimi yorum yapmıyor. 2007’de ise Raikkonen daha iyi idi ve bu yüzden Kimi öne geçti fakat Massa hala mızmızlanıyor. Şanssızlık yaşadım diyor. Kimi de 2008’de şanssızlık yaşadı fakat bu onun önünü kestiler demek değil çünkü performansı iyi değildi. Aynı şekilde Massa da öyle. 2007’de performansı iyi değildi ya da Kimi kadar iyi değildi. Monza sonrası hiçbir yarışta Brezilya hariç Kimi’nin önüne geçemedi. Çünkü yeterli performans yoktu. 2008 için de Kimi Çin hariç hiç Massa’nın önüne geçemedi. (Bir de Japonya vardı ama o da saçma bir yarıştı zaten) Massa’nın mızmızlanmaya hakkı yok.

                Yine çok konuştum. Neyse. 🙂

              2. ferrari daha iyi araç mıydı? evet. podyum yapması veya yapmaması konuyla alakasız. en azından tur başına 0.5 saniye iyi olduğu gerçeğini değiştirmiyor. hamilton’ın ilk yarı sıralamada ilk 10’a girdiğini (hatta ilk 15’e) zor hatırlıyorum.

                massa burda mızmızlanmıyor. diyor ki 2,5 senelik rekabette ben daha üstündüm, o şampiyonluk aldı ben almadım, şampiyonluk aldığı yılda da 1. pilot onun olmasına karar verdik, yoksa o zamana kadar da üstündüm. dediği şey bu.

                raikkonen hiç konuşmuyor meselesine gelince 2007 şampiyonluğu bence hiç konuşulacak bir şampiyonluk değil. türlü olayların döndüğü, şampiyonluğun hediye edildiği bir sezon.

              3. sıktın be artık royal yeter yahu bu ne biçim bir şeydir yaw?

              4. Massa üstün olan bendim şampiyon olan ise o oldu diyor. Ben buna mızmızlanmak derim üstelik bu kadar zaman geçmişken. Hala unutamamış ve bu da kuyruk acısı olduğunu gösterir aynı zamanda.

                McLaren ilk yarışlarda yavaştı ama Ferrari de performanslı değildi. Sonrasında ise hızlandı ve 3-4 civarı pole pozisyonu var Hamilton’ın. Ferrari’den yavaş başlasalar da hızlı bitirdiler.

                2007 şampiyonluğuna hiç girme şimdi. Çıkamayız. 🙂

      2. sınan matias avatarı
        sınan matias

        santanderin sponsorlu yorumcusu. Yılın en boş ve gereksiz konuşan adamını seçseler bu adamın yaptığı her yoruma ayrı bir ödül vermek gerekirdi.

  4. Yıl 2007. Mclaren ile harikalar yaratan Raikkonen Ferrari’ye transfer oluyor. Massa’yı artık biliyorlar, yani aracı biliyorlar. Raikkonen’in performansını görüyorlar. Ve Maranello’da bir aydınlanma oluyor.

    2006’dan 2013’e kadar hep birinci pilotlarını değiştirmiş bir takım.

  5. Ben burada Alonso’nun daha iyi olduğuna dair cümlesini göremedim..’Benden iyi değil’ e getirilecek bir yorum yapmış ama cümlelerinde Alonso ile alakalı birşey yok..

    Galiba bir sezonu önde bitirerek üstünlük kurmak gerektiğini ve şampiyonluğun başka birşey olduğunu da anlatmak istemiş..Sonuçta Monzaya kadar hatta Brezilya’ya kadar önde olmak yeterli değil..Brezilya’da şampiyon olan Raikkonen’di. 2008’de çok iyi götürdüğü sezonu 6 galibiyet almasına rağmen ve Brezilya’da kazanmasına rağmen şampiyon olamayan Massa’ydı.

  6. ForzaFerrariForzaFelipe avatarı
    ForzaFerrariForzaFelipe

    Bence çoğu kişi konuya çok sert bakıp, çok sert yorumlarda bulunmuş.

    Öncelikle Massa herhalde bu açıklamaları dur bir Raikkonen’e sallayayım, dur bir Ferrari’ye giydireyim deyip yapmıyordur.

    Şimdi Massa ile Raikkonen Ferrari’de beraber yarışıyorken eşit şartlarda sezona başladıklarını kabul etmek gerek. Hatta demecinde de belirtmiş. Monza’ya kim önde gelirse ona yoğunlaşılacak diye. Bu dönemde de Massa’nın Raikkonen’e üstünlük kurduğu zamanlar olmuştur, bunu herkes kabul eder. Massa’nın bundan bahsetmesi de olağandır.

    Bir arkadaş da belirtmiş, demiş ki Felipe “o bir dünya şampiyonu, ben değilim.” her şey bu cümlede ortaya çıkıyor aslında. Benim anladığım Raikkonen’i yeniyordum ama o benden daha büyük bir pilot. O cümleyle Raikkonen’i hakettiği övgüyü vermiş.

  7. OtonomAktor avatarı

    Valla f1 i izletecek kahramanlar her zaman lazim f1 e. Rai ham alo bu üçü şu an ki f1 in süper starlaridir. Aktif pilotlar icinde en çok taraftar desteği bu adamlara aittir. Ki hiç biri boş pilot değil hepside kendine münhasır bazi artilari ve eksileri de dahil çok iyi pilotlardir. Şu ondan daha iyi gibi “benim babam seninkini döver” misali çocuk gibi tartismanin manasi yok bence. F1 seven tüm arkadaşlar disarda karsilassak iyi dostlar olabiliriz aslinda, hepimizin ortak paydasi var; f1. O yüzden birakin 2007 yi 2008 i bilmem neyi. Birbirimize f1 de tuttugumuz sey ne olursa olsun “saygi” cercevesinde konusalim, tartisalim, tüm yarışlardan zevk almaya bakalim.

    1. Bir pilot taraftarı olup da F1 ile doğrudan ilgilenen kişi sayısı çok az. Onlar da hemen belli oluyorlar. Yapacak bir şey yok. Kişilerin kavgasını seyretmek istiyorlar. Amerikan güreşi.

  8. “Yine de Kimi bir dünya şampiyonu, ben ise değilim.”

    Her şey bu cümlede gizli aslında. Başarılı olamamış insanların, başarılı olanlara aklınca laf atma çabası. Üzülesi bir durum Massa için. Yazık.

    Gerçek şu ki Raikkonen şampiyon olabileceğini hissettiği bir araçtaysa motive olabiliyor. Orta sıralar için mücadele edecek bir araç verirseniz motive olamaz. Herhangi bir pilota geçilebilir. Alonso gibi üst düzey pilotlara gerek yok yani bunun için, Massa da geçebilir haberdeki örnekte olduğu gibi. Raikkonenin mücadelesini görmek için adama 1. olma ihtimali olan bir araç vermeniz gerekiyor, 3. veya 4. olacak bir araç değil.

    1. Nokta

    2. şimdi bu mu oldu yeni bahane? şampiyonluk yoksa kimi sürmez o yüzden alonso’dan yavaş? lotus’da çok iyi diyordunuz orda da şampiyonluk şansı yoktu.

      2009 spa’yı nasıl kazandı, şampiyon mu olacaktı? kariyerinin en iyi sürüşlerinden biri.

      1. Yeni de değil bahane de değil. Neye bahane göstereceğiz ki? Galaksinin en iyi pilotu Raikkonendir demiyoruz. Zaten sizin gibi fanatikler şunu anlayamıyor, her pilotun iyi veya kötü olduğu yanları vardır. Alonsonun kötü yanlarından birisi kazanamayınca ağlaması mesela. Raikkonenin kötü yanı da bu motivasyon problemi. Hiç kimse her noktada en iyi olamaz. Her pilotun artı eksileri vardır. Biz Raikkoneni tüm eksileriyle birlikte seviyor ve destekliyoruz.

        Lotusta Raikkonen iyiydi evet ve aracı da belirli oranlarda mücadeleciydi. Dayanıklıydı, Çin yarışından puan alsa tüm sezon tüm yarışlardan puan almış olacaktı. Yarış da kazandı. Matematiksel olarak bile olsa uzun süre şampiyonluk yarışındaydı. 2009 Spa yarışına gelince, hangi yıl olduğunun önemi yok aslında, Raikkoneni biraz tanısaydın bunu hiç söylemezdin. Aç bir incele, Spa Raikkonenin en sevdiği ve yarışmaktan keyif aldığı bir pist. Anadol da versen gideri var yani, her şey beklenir 🙂 Gelelim şu an Ferrarinin (yada Mercedes dışında herhangi bir aracın) yarış kazanma ihtimaline. Nedir? Şu anki duruma göre sıfır. Tabi iki Mercedes birbirine çarpıp yarış dışı kalmazsa. Raikkonen rekabeti seven bir adam. Açık ara 1. olacaksa bu da problem olur, rekabeti seviyor çünkü. Hangi yarıştı hatırlamıyorum, açık ara 1. giderken bir virajı kaçırmıştı. Sonra açıklamasında canım sıkılmıştı tribünlere bakıyordum o yüzden virajı kaçırdım demişti. Bu adam böyle, yapacak bir şey yok 🙂

        1. sorumun cevabı bunlar değil. şampiyonluk şansı varken iyi demişsin. şampiyonluk şansı lotus’da yoktu ve “çok iyi yea.” diyordunuz. spa’yı seviyor kısmı da saçma bir bahane. monaco’da da fena değildi o sene. 3. olmuştu sanırım. şimdi iyi iş çıkardığı yarışlara orayı seviyor, kötü yarıştıklarına burayı sevmiyor diyerek bahanelerde yeni bir sayfa mı açacağız? ya da 2008’deki aracı şampiyonluk kazanamayacak bir araçmıydı da massa’nın gerisinde bitirdi?

          yorumunun tek amacı alonso’nun kurduğu üstünlüğe bir bahane üretmek. başka bir mantıklı açıklaması yok.

          1. ya da olur mu olur 2-3 yarış sonra kariyerinin en iyi yarışını çıkaracak belki de bu sefer ne diyeceksin? senin argüman oldu çöp. zaten çöptü de.

  9. Şu anda Alonso Raikkonen’den iyi, 4 senedir burada olmanın avantajı. Ayrıca Massa’nın dediği doğru, kazaya kadar Massa öndeydi.

    1. Berkhan Oğulcan Akçay avatarı
      Berkhan Oğulcan Akçay

      O zaman Raikkonen de çıkıp desin ki 2008’de ben Monaco GP’ye kadar liderdim.

      1. Berkhan Oğulcan Akçay avatarı
        Berkhan Oğulcan Akçay

        Hatta desin ki takım Almanya GP öncesi haberim olmadan ön süspansiyonu değiştirdi (bu gerçektir).

        Ama Kimi bunları konuşmaz. Aradaki fark.

        1. Almanya GP öncesi süspansiyon değişiminin sebeplerini önce Montezemolo sonra Schumacher o olaydan yaklaşık birkaç ay sonra açıkladı. Montezemolo ilk konuştuğunda, takımın gelişim aşaması çerçevesinde her iki pilota da verilen yeni ön süspansiyon paketinin Kimi’yi olumsuz etkilediğini, ancak eskisine geri dönme kararını ancak Monza’da (Aslında Singapur’da) aldıklarını söyledi. Schumacher de yine benzer, daha teknik bir açıklama yapmıştı. Kimi 2009 sezonunun ortalarında bir muhabirin sorusu üzerine de bundan haberdar olduğunu ve eski süspansiyona geri dönüş kararını almakta geç kalınmasında kendisinin de payı olduğunu söylemişti. Ama Almanya’dan Singapur’a 6 yarışta sadece 9 puan aldığı gerçeğini değiştirmiyor.

          Yani kısacası, dibini görmediğin suya dalmamak gerekiyor.

          1. Onur Gentas avatarı

            Sizde de iyi hafıza var yalnız:) Bende takip ederim ama aklımda bukadar detaylı kalmıyor açıkçası. Sanırım kocamaya başladım:)

          2. Berkhan Oğulcan Akçay avatarı
            Berkhan Oğulcan Akçay

            Kimi’nin Almanya’dan sonra haberi oldu. O yarıştan sonraki açıklamasını araştırmanızı öneririm. Kısaca şöyleydi: “Araç haftasonu boyunca her yerde problemliydi ve ne olduğunu anlamak zorundayız. Normalde yarış tempomuz hep iyiydi. Fakat bugün böyle olmadı ve hiçbir yerde yol tutuş yoktu.”

            Sizce bu açıklama yeni süspansiyondan haberi olduğunu mu gösterir? Kimi o yarışta herhangi bir problem yaşamadan 6. oldu.

            Schumacher sizin de belirttiğiniz üzere o sezon araç geliştirme sorumlusuydu ve Schumacher’in o dönem hangi pilota daha yakın olduğunu söylemeye gerek yok. Kaldı ki eskisine dönmenin (Kimi’nin 2 yarış kazandığı, 1’ini egsoz yüzünden kazanamadığı paket) o kadar uzun sürmesini nasıl açıklarsınız? İtalya ya da Singapur’a kadar Massa şampiyonada almış yürümüştü.

            1. Kimi’nin süspansiyon değişimi kararı alındığı ve uygulandığı sıralarda (Haziran’ın ortalarında) Maranello’da olduğu ve kendisinin de bilgisi dahilinde gerçekleştiğine dair 2009’da bir televizyon kanalına -ya Rai ya da La Sexta olması lazım- verdiği demeç var. Eski süspansiyona geri dönüş süreci de uzun sürmedi, sadece karar alınmakta çok geç kalındı, hatta Montezemolo Monza’da eskiye döndük demesine rağmen aslında Singapur’da geri dönüş oldu.

              Şampiyonluk yarışı konusuna gelince, çok büyük bir darbe aldığı konusunda tabi ki hemfikirim. Singapur’a kadar Kimi zaten olayın dışında kaldı.

              1. Berkhan Oğulcan Akçay avatarı
                Berkhan Oğulcan Akçay

                Ne fark eder ki? Buradaki gerçek 2008’de Todt ayrılınca takımın Massa’ya döndüğü gerçeğidir. Sanırım burada hemfikiriz.

              2. //** Aşağıdaki Yoruma Cevap **//

                Bu konuda hemfikiriz, özellikle de sezonun ikinci yarısından / Santander ile anlaşma çabaları hız kazandıktan itibaren Massa’ya dönüş kesinlik kazandı. Benim söylemek istediğim, o aralarda yaşanan her gelişmeyi bu olay ile ilişkilendirmemek gerektiği.

      2. ForzaFerrariForzaFelipe avatarı
        ForzaFerrariForzaFelipe

        Arkadaşın bahsettiği beraber yarıştıkları ilk yarıştan, Macaristan’a kadar olan süreç. Yanlış hatırlamıyorsam o dönemde Massa daha çok pol, daha çok yarış galibiyeti ve daha çok puan konusunda önde olmalıydı.

  10. arada acaba massa royalhunt mu acaba diye sormadan edemiyorum kendine

    1. hahahaahah harbi iyi güldüm 🙂

  11. Massanın nasıl bi kuyruk acısıdır bu williamsa gittiğin günden beri ferrari hakkında konuşmadığın bir gün yok. işine bak dicem de orda da bottas eziyor yazık gerçekten.

  12. Site yönetimini artık kınıyorum. Sayın Abdullah bey, ortalığı kızıştırmak için mi böyle haberleri sürüyorsunuz, haberin başlığı ile içerik arasında hiç bir uyum yok. Massa konuşmalarında Alonso’dan hiç bahsetmemiş. Rai ile Alonso’yu da kıyaslamamış. Böyle bir başlık seçmenizdeki amaç ne acaba ?

    1. Onur Gentas avatarı

      Aslında öyle bir açıklaması var fakat çeviri tam olarak doğru değil.

      Massa told Germany’s Auto Bild he thinks Raikkonen is “maybe not quite as good” as Alonso.
      Raikkonen Alonso kadar iyi olmayabilir diye açıklamada bulunmuş.

  13. Onur Gentas avatarı

    Massa bu gidişle Hamilton’ı gündemden düşüreceksin böyle devam et:)

  14. raikkonen vehbi avatarı
    raikkonen vehbi

    massa sen ne kadar akıllısın 2008 spada kimi nin seni mahvettiğini sanki o ferraride sen caterhamda yarışırmış gibi ezip son turda yağmur sayesinde yarışı kazanmadığın halde galip sayıldığın için kimi o yıl şampiyon olamadı şuan senden iyi en az 10 pilot sayabilirim f1 de yarışan.

  15. Kavruk no:2

  16. Artık şu küçük emrah modundan bir türlü çıkamayan massa F1 den ayrılmalı bence. Kafasına aldığı darbeden sonra bir türlü normale dönemedi. Alonsonun Schumiden daha iyi olduğu söylediği zamanlarda vardı bunun. Söylediklerini ciddiye almamak lazım.

  17. Bu sitede sanırım son zamanlarda bazı sıkıntılar oluyor, aynı haber iki kere giriliyor. Ayrıca galiba massa konusunda hassasiyet var, massa ne dese haber oluyor.

    1. aynı haber son günlerde yapıldıysa burada, böyle bir şey için gerek olmasa da, özür dilemeye hazırım. buyrun gözümden kaçmış olabilir.

        1. benzerlik göstermesi ayrı bir şey. ama bu haberin aynısı yapılmadı. ithamda bulunan arkadaş sebebini de söyleseydi keşke.

  18. Alonsoyu kullanıp kendini övmüş aklı sıra da herkes biliyor kimin ne olduğunu daha ömrün boyunca göremezsin sen şampiyonluğu ancak böyle başkalarının şampiyonluğunu konuşursun

  19. Belli ki adamın içinde bişeyler kalmış, konuşmasa olmaz. Massa yaşına rağmen aynı Massa, halen çocuk!

  20. normal bir arabada alo daha hızlıdır arabanın suyunu çıkarır her performansı alır kabul ama kimi hızlı arabanın en hızlı sürücüsüdür altına 2007’de ki gibi güçlü bir araba gelirse alonso falan yalan olur

  21. Alonso’dan iyi veya kötü olduğu önemli değil, senden iyi olduğu kesin.