Yarışa 2. sıradan başlayan Vettel, ilk virajı ilk sırada dönmesinin ardından tüm yarışı ilk sırada götürerek damalı bayrağı ilk sırada gördü ve Vettel Abu Dhabi’de art arda 7. zaferini kazanmış oldu. Vettel Abu Dhabi zaferi ile toplamda galibiyet sayısını 37’ye yükseltti.
Yarışa pole pozisyonundan başlayan Mark Webber, galibiyet şansını ilk virajda sıralar kaybederek kaçırdı. Yarış içerisinde yükselen Webber yarışı 2. sırada tamamladı ve böylece Red Bull Abu Dhabi’yu duble zaferiyle tamamladı.
Son yarışta 2. olarak büyük puanlar kazanan Mercedes pilotu Nico Rosberg, bir kez daha iyi iş çıkardı ve hafta başında kendilerine koydukları, Red Bull’dan sonra en iyi 2. takım olma hedefine 3. olarak ulaşmış oldu.
Son dönemin formda isimlerinden olan Lotus pilotu Romain Grosjean 4. olarak podyumu kılpayı kaçırırken onu Ferrari pilotu Fernando Alonso takip etti. Alonso, son bölümde yumuşak lastiklere geçmesiyle bir kaç turda yükselmeyi başardı ve 5. oldu. Ancak Alonso, son pitten sonra piste çıkarken Toro Rosso pilotu Jean Eric Vergne’yi dışarıdan geçtiği için inceleme altına alındı.
Force India pilotu Paul di Resta, tek pit stop stratejisiyle iyi bir yarış çıkardı 6. olmayı başardı. Mercedes pilotu Lewis Hamilton ise yarış içerisinde arkasına geldiği pilotları geçmekte zorlanınca sürekli olarak trafikte kaldı ve ancak 7. oldu.
Ferrari pilotu Felipe Massa, özellikle yarışın ilk bölümünde uzun süre pistte kalarak avantaj sağlasa da son pitlerin ardından 8. sırada kaldı. Massa’yı tek pit stop ile yarışan diğer Force India pilotu Adrian Sutil takip ediyordu ancak Mclaren pilotu Sergio Perez son turda Sutil’i geçerek 9. oldu.
Williams pilotu Pastor Maldonado 11. olarak puanı kılpayı kaçırırken onu ilk turda sıkıntı yaşayan ve erken bir şekilde ön kanat değişikliği için pite gelen Mclaren pilotu Jenson Button takip etti.
Sauber sürücüleri Esteban Gutierrez ve Nico Hulkenberg yarışı 13 ve 14. sıralarda tamamladılar. Hulkenberg güçlü bir yarış çıkarıyordu ancak pit alanından tehlikeli bir şekilde çıkarılınca pitten geçme cezası aldı ve gerilere düştü.
Lotus pilotu Kimi Raikkonen, en geriden başladığı yarışın ilk virajında bir Caterham sürücüsü ile temas yaşayınca süspansiyonunu kırdı ve yarışa çok erken veda etti.
Yarışın en hızlı turunu 1.43.434 ile Ferrari pilotu Fernando Alonso kazanırken, yarışın galibi Sebastian Vettel son yarış Hindistan’da ceza almasına rağmen bir kez daha damalı bayrak sallandıktan sonra yaptığı donutlarla dikkat çekti.
Sezonun 17. yarışının geride kalmasının ardından şampiyona lideri Sebastian Vettel puanını 347’e çıkarırken onu Alonso takip ediyor. Takımlar şampiyonasında ise Red Bull maksimum puanlarla 513’e ulaşırken Mercedes 334 ile 2. sıradaki yerini korudu. Ferrari ise 323 puan ile 3. sırada kaldı.
2013 Formula 1 Şampiyonası’nın 18. ve sonran bir önceki yarışı olan Amerika 17 Kasım’da gerçekleştirilecek.
Poz Pilot Takım Süre
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1h38m06.106s
2. Mark Webber Red Bull-Renault +30.829
3. Nico Rosberg Mercedes +33.650
4. Romain Grosjean Lotus-Renault +34.802
5. Fernando Alonso Ferrari +1m07.181s
6. Paul di Resta Force India-Mercedes +1m18.174s
7. Lewis Hamilton Mercedes +1m19.267s
8. Felipe Massa Ferrari +1m22.886s
9. Sergio Perez McLaren-Mercedes +1m31.198s
10. Adrian Sutil Force India-Mercedes +1m33.257s
11. Pastor Maldonado Williams-Renault +1m35.989s
12. Jenson Button McLaren-Mercedes +1m43.767s
13. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari +1m44.295s
14. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari +1 lap
15. Valtteri Bottas Williams-Renault +1 lap
16. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari +1 lap
17. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari +1 lap
18. Giedo van der Garde Caterham-Renault +1 lap
19. Charles Pic Caterham-Renault +1 lap
20. Jules Bianchi Marussia-Cosworth +2 laps
21. Max Chilton Marussia-Cosworth +2 laps
Hızlı Tur: Alonso 1m43.434
Yarış dışı:
Kimi Raikkonen Lotus-Renault 0 laps
Puan Durumu:
Pilotlar: Takımlar:
1. Vettel 347 1. Red Bull-Renault 513
2. Alonso 217 2. Mercedes 334
3. Raikkonen 183 3. Ferrari 323
4. Hamilton 175 4. Lotus-Renault 297
5. Webber 166 5. McLaren-Mercedes 95
6. Rosberg 159 6. Force India-Mercedes 77
7. Grosjean 114 7. Sauber-Ferrari 45
8. Massa 106 8. Toro Rosso-Ferrari 32
9. Button 60 9. Williams-Renault 1
10. Di Resta 48
11. Hulkenberg 39
12. Perez 35
13. Sutil 29
14. Ricciardo 19
15. Vergne 13
16. Gutierrez 6
17. Maldonado 1
Yorumlar
“2013 Abu Dhabi GP – Vettel Art Arda 7. Zaferini Kazandı!” ögesine 157 yanıt
ee sizede avunmak düşer raikonen ne zaman iyi pilot oldu . raikonen gittiği takımlardan sıkışdımı kovulan yadan kaçan pilot oldu lotus,da olduğu gibi .
şahsi görüşüm, vettel 200 pole de alsa schumacher kadar saygı ve sevgi asla göremeyecek , zaten schumacher'in bu rekorları kırdığı zamanki f1 ile şuanki f1 i aynı kefeye koyarak değerlendirilme yapan kişiler f1 den hiç birşey anlamıyodur , serhan acar'ın dün yarışı anlatırken dediği gibi alonso ve weber 2010 da abu dabi deki düzlükte drs olsaydı şampiyon olabilirdi ikisinden biri , her yıl git gide geçişlerin kolaylaştığı seyir zevkinin düştüğü f1 e doğru gidiyor ki düşünün bu rekorları schumacher 13 yıl önce kırdı :))) saygılar
1571 seni fazla kasmış anlaşılan 🙂
Bu duygu sömürüsü performansı ile vakıf kursan iyi iş yaparsın :)…
İişine gelen her yarışta piyasadasın, gelmeyende yoksun 🙂
Hayır haklı oldugun yanlarında var da 3 sezondur Alonso'nun topladıgı puanların 4 de 1 ine ancak ulaşan adamın hangi sıfatla neye göre Alonso'dan üstün görüyorsun hala anlamış değiliz site sakinleri olarak:)..
Sen böyle devam et 🙂
Iyide Türkcesi NE?????????
"O değil de şu andan itibaren Redbull ve Vettel'ciyim arkadaş! Senna dönemlerinden beri hangi takımı ve pilotu tumuşsam hepsi kesin kaybetti. Bu uğursuzluğumun darısı IVettel'ciğimin başına peeh"
İmza: MuratbanK
Bir donut yapıyor ! Başka kimse böyle donut yapamaz. Bir start alıyor mübarek fişek ! Hele tur başına 1 saniye atmıyor mu… Bitiyorum bu adama, Alonso, Raikkonen, Hamilton fos. Kral Vettel ! Hülllllllooooo Şaluuuuuuu
"Vettel'ciğim"
sözün bittiği yer.
Virajlari içten alması yok mu ona bitiyorum.
ne yeteneği startta weberin hatası biçeceksin ama yinede geçilmeyeceksin aracda aynı felan değil
Bu ne şans … Yas Marina Kimi Raikkonen'e adeta bir Yas oldu.
whitmarshın dediği gibi ilk sezonunda gp2 de şampiyon olabilecek pilotlar var.bu kategoriye girenler var bazıları f1 de.onlarda belli.en zor durumdaki hulkenberg oda iyi koltuk bulamazsa f1 in ayıbı olur.prost 30 yıl önce olsa hulkenberg kapışılır demişti doğru.demekki f1 yanlış yönetilmişki 30 yıl sonra var olduğu halde hulkenberg gibi bir pilot koltuk kavgası veriyor.
son 2 yarışı izleyemedim işlerim yoğun du ama pekte değişik birşey olmamış 1.2 konu haricinde alonso nun şaibeli geçişi haber olmuş, birde kimi nin kazası ,dünkü taban esneme olayı ilginçti ,kimi de ilginç bir karşılık vermiş,bana göre, hem fia ,hem lotus a, protesto bazında olsun gibi olmuş :d,, rbr aynı terane, iyiki işlerimi yapmışım,geçen hafta ile ömrümden gene 5.6 saat boşuna gitmemiş oldu kardayım yani 😀
O Ateistliğiyle gurur duyuyordur muhtemelen. Kendinden olmayanı aşağılama bizde var bir tek.
ham puan mı kaybetti?
formula 1 sitesi geçen hafta da kalmıs güncellememis yukardaki puan tablosu doğru.
tebrik ederim gro
gelecek sene daha iyi olacağına inanyorum.
araç senin sürüş sitiline göre dizayın edilecek.
Yeni nesil IVettel'ci olarak az önce birçok sahnenin tekrarını izledim. Bizim kraloğlukral Vettel'ciğimiz 5 saniye yavaş Redbull'uyla aracına kendi yetenekleriyle 10 saniye katarak tam 30 saniye fark attı. Takım arkadaşında da aynı araba var zaten ama Webber de hızlı da işte Vettel'ciğim 15 saniye katıyor arabasına, çok yetenekli. Seneye de en az 15 saniye yavaş olacak Renault motorumuza rağmen Vettel'ciğim kendini geliştirip 25 saniye katacak ohhhhh yeaahhhh yessssss yessssss yesssss yeHhhhhhhaahhhhh
Ne yapıp ne edip tekrar Schumacher'i F1'e getirmemiz lazım.Ancak bu şekilde rekorlarımız güvende olur.Bana göre en önemli rekorlar:
1)Şampiyonluk
2)Galibiyet
3)Pole pozisyon
Şchumacher'in bu rekorları arasında en tehlikede olanı şüphesiz Pole pozisyon'u rekorudur.
adamın galibiyetleri bazılarının psikolojisini bile bozmuş
ah kemal ah kaç kez yazdım fia fia fia diye.drs nedir rekabeti azaltan bir faktör.benzin ikmali yasak ki stratejileri doğrudan etkiliyor.lastik olayı ise pirellinin belirlediği hamurlar haricinde kullanamazsın ve belirlenen 2 hamuruda kullanmak zorundasın.mecburmuyum arkadaş benim stratejim farklı istediğim yakıt yükyle istediğim lastik türüyle neden başlayamaıyorum.artı sıralamalar bittiğinde topla tüm set lastikleri dağıt sıfır setleri isteyen istediği lastik türü ile yarışa başlasın.fia=kazma (rahmetli Barış Mançonun şarkısı vardı kazma diye) fia ya armağan olsun 🙂
Yarışın başlarında Vettel yine herkesten 2 sn hızlıyken bir kez daha emin oldum ki tarih bir gün bu illegal kazanılmış yarışları ve şampiyonlukları yazacak.. Vettelin yarış sonlarında aracını sevmesini onun tarzı zannedenlerden misiniz ? Aslında Vettelin içinde bastıramadığı bazı duyguların(sahte vasıflar) dışarıya istemsiz olarak yansıması…
Ben F1 taraftarlarının bu spordan yavaş yavaş soğuduğunu hatta uzaklaştığını düşünüyorum. Bunun sebebi Vettel ve Red Bull değil, FIA'dır. Gereksiz birçok sistem ve saçma sapan düzenlemeler, kurallar getirdiler. Bu kural ve şartlara en iyi adapte olan takım Red Bull ve Vettel. Geçmişte bunu Schumacher döneminde görmüştük.
Ferrari dönemini nasıl bitirdilerse bu spora ilginin azaldığını gören FIA 2014 için çok büyük değişikliklere gitti. Bana kalırsa bu Red Bull'un egemenliğinin bitirilmesi için yapılmış bir hareket olabilir. Belkide değildir, Bunu 2014'de göreceğiz.
Ferrari ve McLaren gelecek sene %100 toparlanıp galibiyet hatta şampiyonluk için mücadele edecektir. Red Bull'un rahat rahat şampiyon olduğu son sene olacak gibi geliyor bana.. Belkide olmaz, fakat hisler bunu söylüyor bildiğim doğrular bana bunu gösteriyor.
Gönül ister ki son tura kadar mücadele olsun, Ferrari eskisi gibi hızlı, McLaren eskisi gibi hızlı olsun. Son turda mükemmel bir mücadele izletsinler bize..
Son yarışlar değil son yıllarda en büyük başarıyı sağlayan ve en iyi aracı çıkaran Red Bull ve Vettel'i tebrik etmek lazım 🙂 Vettel yavaş yavaş kendine ısındırıyor, 🙂
😀
Webber Vettel'den hoşlanmıyor diye her yarış Vettel'in önüne mi kıracak? Bir de şampiyonluk bitmiş, bu saatten sonra önüne kırsa ne olacak?
Bence hiç komik değil.
Vettel ve Webber'in aracı arasında kesinlikle büyük bir çekiş farkı var. Bu startta da net olarak gözüktü , viraj çıkışlarında da .
böyle f1 olunca paylaşıyoruz işte ynapalım 🙂
1 Sebastian Vettel 347
2 Fernando Alonso 217
3 Kimi Räikkönen 183
4 Lewis Hamilton 175
5 Mark Webber 166
6 Nico Rosberg 159
7 Romain Grosjean 114
8 Felipe Massa 106
9 Jenson Button 60
böyle olması lazım, hesaplamak yerine Fia'dan baksanıza, yarıştan hemen sonra yazıyorlar.
http://www.formula1.com/results/driver/2013/
Skysports'un reklamlarında şimdiki pilotlara gelmiş geçmiş pilotların isimlerini söyleten bir vtr vardı Alonso'ya Sebastian Vettel dedirtmişler izleyenler olmuştur mutlaka.
komikmiş ama konuyla alakası nedir anlayamadım 🙂
Rbr diğerlerinden aşırı bir üstünlük kurmasının nedeni çekiş sistemleri adamlar 2 yavaş virajda 0.3 sn fark atıyor Mercedes çekiş özürlü bir araç yapmış bu sene dicemde İtalya yavaş olmazlardı öyle olsaydı bence aracın ayarlarıyla alakalı bir durum.neyse texas'ta mercedes yine güçlü olacak Bu arada Lotus Mercedes'i geçemedi yarışta yani öyle bir lastik problemi yok mercedes'in son 2 yarışta çok güçlü olacaz orası kesinde Vettel'in aracının sırrını sezon bitince Webber açıklar bence söyleyecek sözü vardır Webber'in onun dışında Hamilton aracı ayarlatırken biraz daha gelişmeli bence Rosberg bu hafta sonu daha hızlıydı net olarak ayarlarda Hamilton doğruyu bulunca hızlı oluyor ama neyse 2.liğe doğru gidiyoruz.Hamilton podyuma çıkarsa Raikkonen'ide geçer
bu arada Webber yarışın ilk bölümünde yine KERS sorunu yaşadı, zaman kaybetti mi bilemiyorum ama telsizden söyleniyordu o konuda…
Ayrıca suç Ferrari'de Alonso'yu pite çağırmasalar bile 10 saniye önünde bitirirdi Di resta'nın ve bu tartışmalar olmazdı.Şimdi Massacıların gereksiz konuşmalarını çekiyoruz.
2 tur taze lastikleri vardı da, Alonso neredeyse 3-4 saniye farkı 3-4 turda kapatırken o lastikleri neredeydi ? Alonso arkasına dayandığında Massa'nın lastikleri SOS vermeye başlamıştı, Massa Alonso'nun önünden çıkınca Alonso o lastikleriyle daha fazla pistte kaldı, ardından daha geç pite girdiği için softlarla devam etti.
Ferrari 2 pilotuyla da tek pit yapmaya çalıştı yarış başında, Alonso'nun lastikleri ufalanma sorunu yaşayınca onu önce pite alıp 2 pite çevirdiler, ardından yarışın ortasında Massa sorun yaşayınca da onu daha erken pite sokup 2 pite çevirdiler, Massa'yı pite aldıklarında soft taksalar Massa yine sorun yaşayabilirdi yarışın sonuna doğru… En azından benim gördüğüm buydu… Takım bir hata yaptıysa da Alonso'yu kayırmak için niye yapsın, ortada takımlar şampiyonası var, pilotlar şampiyonası zaten bitmiş…
rainin vettelden 10 gömlek üstün oldugunu bilmeyen yok zaten işine gelmeyen istediğini yazıyor adı üstünde sanal alem 10 yaşındaki veletler bile adam oluyor o yüzden kafana fazla takma.
http://www.dailymotion.com/video/x16qrsf_video-1 vettel telsiz :))
Yine gereksiz bir yorum daha farkındaysan 1 tur sonra Alonso'yu alsalar bile önce dönecekti geç almaları Alonso'nun dezavantajına oldu Hamilton Alonso'dan daha iyi dönüyordu hala boş konuşuyorsun.Pitte yaşanan gecikme Massa'nın geriye düşmesine neden oldu.Geriye düşmese ne olacaktı Hamilton'u yine geçemeyecekti.
He canım hee .
Dün sıralamarda Rosberg ve Hamilton biribine çok yakındı, hatta Q3'te ibre Hamiltondan yanaydı. Rosberg ve Hamilton arasındaki farkı açıklayabilirsen, belki cevap seni tatmin edebilir.
Ferrari ile anlaşsalar test yasağı getirip önünü kesmezlerdi.
Ümit Besenin Nikah Masasını hatırlattı 🙂
Startı izledim ve sonra bıraktım yarışı,sıkıcı olacağı belliydi zaten.Rai de yarış dışı kalınca bakmadım bile.Yine yazılacak RBR yasal değil,illegal bir araç böle olmaz,Webber in aracında komplo var start larda neden böle kötü kesin bizim takım yavaş start alsın dıye karışımla yada motor gücü yada ne bilim birşeylerle oynuyordur değilmi arkadaşlar.?
Vettel e tebrikler RBR tebrikler Mark alacağın yarışı startta kaybettin.bu RBR illegal deyip FIA tarafından kollandığını ve yarışlardan sıkıldığını söyleyen arkadaşlar(bende izlemekten sıkılıyorum çoğu zaman)inanın FIA ve Berni bile bukadar baskın bir RBR istemez seyirci düşer,izleme oranları düşer,gelirler düşer.RBR gri alanlarda çok dolanıyor diğer takımlarda dolansın,uğraşsın yapsın birşeyler.Burda RBR kızılacağına Mclaren ve Ferrari taraftarları takımlarına kızsınlar.
araca yakıt koyunca bişeyler değişiyo herhalde.ilk bölümde yine 2 saniye hızlıydı bazı turlarda.
😀
Öyle bile yapmış olsalar güzel kardeşim, demek ki Alo Massanın yüzünden ilerliyemiyor ve bu yüzden de takım daha az puanlara mahkum kalıyor demektir. Dolayısı ile daha hızlı olan Alo'nun önünü açıp daha fazla puan almak en mantıklısı olur. Özelliklede Massa sırf Alo ya yol vermemek için kimseyi geçemiyor sadece Alonsonun öünü tıkıyorsa.
Daha ilk turda zaten dışardan her yeri keserek kendisini geçen Alonso'yu geçti. DRS bölgesinde Alo 2 kere atak yaptı, önünü kapamak için yapmadığı kalmadı, kendini isptlayacakya şimdi. Zaten Alo bıraktı ondan sonra, yoksa Massa kendi kendine fark falan açtı sanalar vardır burda.
Aynısı 2010 Almanya da da oldu, Alo arkada oynayıp duruyordu Massa ile, canı istediğinde yaklaşıyor, canı istediğinde mesafe koyup motoru soğutuyordu. Ne zamanki Vettel yaklaşmaya başladı, Alo da Massa'ya atak yapmaya, ama Massa öyle saçma şekillerde yolu kapıyordu ki, telsizden de emri yedi en sonunda.
İnanır inanmaz bize ne,Ateist ya da değil dalga geme amacıyla bile olsa insanların inançları yargılanmaz diğer pilotların da CUMA Namazına gittiklerini hiç duymadım =))
Ferraricileri her zamanki gibi anlamak Mümkün degil. Fia niye Alonso olayini degerlendiriyomus?! Ferraricilerin isine gelmedimi kurallarida unutmalari pek sasirtmiyor insani. Kural belli 4 teker pistten cikar ve piste geri döndügündede sira kazandiysa Pistten cikmayi avantaj haline dönüstürdügü gerekcesiyle tekrar sirayi solladigi araca iade etmesi gerek. Yapmiyorsa bu arastirmaya ve dolayisiyla Cezaya tabidir. Bence Alonsoyu elestirmek gerek o ne bicim cikisti öyle ite ite disari atti vergne'i hadi bunuda bosver solladiktan sonra tekrar sirayi verebilirdi cünkü bir dahaki düzlükte cok rahat sollayabilir ve bu tartismaya izin vermezdi biraz Caylak pilot portresi cizdi. Ins. Ceza gelir
Markalar da 2. lik elden gitmişken, Pilotlar şampiyonası bitmişken (1 puan farkla 3. yüz) Alonso' yu öne geçirip Massa arkada kalsın diye düşündüğün gibi bi lastik stratejisi seçtiklerini sanmıyorum. Alonso lastiklerine daha iyi baktı Massa pitte 1sn fazla zaman kaybetmesine ragmen 1 tur sonra pite girmedi 11 tur kalıncaya kadar beklediler ve yumuşakları göze kestirdiler, ilk pitlerde Massa Alonso'dan 2 tur sonra pite girmesine rağmen lstiklerine iyi bakamamış demek ki, Alonso'nun 2 tur eski lastikleriyle Massaya harala gürele yetiştiğini de hepimiz gördük.
Kimse yarış sonu Muhteşem Vettel'imizin telsiz konuşmasını söylemedi Vettel lastikleri yakarken Horner ile konuşması : ''Leave me alone, I know what I'm doing''
o değil de ben şunu anlamadım, sıralamada webber vettel'i geçti, yani webber'in hızı vardı. yarışta ise 55 turda 30 saniye fark oldu, bu saf hızdan kaynaklanan bir fark değil, o zaman bu ne?
sorarım sana red bull, iki araç aynıysa, mark'ın da hız olarak vettel'den eksiği yoksa, yarışta tur başına 0.5, yani yarım saniyeden daha fazla fark nereden geliyor?
Fanatiklik için izlediğimin kanısına nereden vardın bi fikrim yok. Ne gördüysem onu yazdım. Ben burda Alonso'ya tek laf etmedim. Güzel sürüşle 5.oldu. Benim söylediklerim Ferrari'ye. Yorumları tekrar okursan yarışta olan herşeyi yazdığımı görürsün. Düşüncem de, Alonso'nun önünün açılması için "Ferrari"nin Massa'yı pite aldığıdır. Bu bir düşünce. Bunu fanatiklik olarak mı görüyorsun?
Ben Formula 1'i Massa olmasa da izlerim. Bir yanım eksik olur ama izlerim. Çünkü bu sporu tek bir sürücünün üstüne kurgulamadım, kurgulamam.
ahahah bu kadar geçemeyecek ne vardı 🙂
puahahaha süper ya aynısı drogba için vardı cuk oturmuş mashar alonso ya
abu dhabi 2010 da kimse birbirini geçemedi, saçmalıyorsun. alonso 2 kere şampiyon olmuş,shumacheri geçmiş,raikkoneni geçmiş,4 senedir massayı ezmiş ve 4 senenin 3 ünde redbul gibi en hızlı arabanın arkasında diğerlerinin en iyisi olmuş 2. bitirmiş bir pilot.kimi destekliyorsun bilmiyorum,alonsoya çamur atmak yerine kendi pilotunun propagandasını yapsan içim yanmaz…
Yarış hakkında bunu mu düşünüyorsun?
Bak güzel kardeşim belliki fanatiklik için izliyorsun bu yarışları. Daha dün sky spikerleri dahi Alonso'nun araçta 2014 parçalarının testi yapıldığını, sıralamardaki farka etkisi olabileceğini söylediler, hadi diyelimki Alo yavaştı, sıralamaları izlediysen Alo'nun aracının sürekli önden kaymaya maruz kaldığınıda görmüşündür umarım..
Bunun dışında Alonso nun şampiyonada 2.liği neredeyse garanti gibi yarış dışı durum olmassa. Massa kaçıncılığa oynuyor, 6-7-8 ?? bilmiyorum, umurumda da değil zaten. Şimdi şöyle bir mantıklı düşün, bu saatten sonra Alonso'nun yada Massa'nın önde olması kime ne kazandırır ya da kaybetirir. Hiç kimseye. Netice 2 pilotunda takımlar şampiyonasında ki alacağı toplam puan önemli. Alo onde bitirince Ferrari 5 puan fazla almayacak yani.
Bununda haricinde önde eski lastikli Lewis ve Dirasta var adam daha yeni lastiklerlen onları geçemedi 15 tur siz gelmişiniz burda ne anlatıyorsunuz. Kısaca saçmalamayı bırakın.
.
30 40 tur boyunca geçemeyen bi pilot :)) doğrudur 2010 Abu Dhabi yarışı düzlükte Ferrari'den farkı olmayan bir Renault ne KERS ne DRS olan bi sezon… Kaldı ki yarışta neredeyse hiç geçiş yok herkes konvoy gibi bir takılıyor öndekinin arkasına rakip elemek mümkün değil, Redbull un hatalarıyla şampiyonayı son yarışa kadar getirebilen ve Webber in temasıyla aldanan bir Ferrari…Klavye bşaında Hala misilleme yapmaya çalışan muhtemelen 19-20 yaşlarında FANATİK olan sen…F1 sana göre değil Bay XXXXX
Her takımın ismi var isimsiz takım yok RENAULT şampiyonların takımı 😉
Hatayı takım yaptı diyor, yarış mühendisi değil :))
bu nasıl yorum f1den ya anlamıyorsun yada çok fansın 2010 da vettel son yarışta 2012 de 40 puan geriden gelip şampiyon oldu 2side Ferrari ve alonsonun hediyesi Mercedes 0.3 saniye yavaşken Ferrari nerdeyse 1 saniye yavaş bunu nasıl açıklarsın
Tamam arkadaşlar hemen Michael schumacher dönemide sıkıcı diyorsunuzda redbull gibi mor renkli bi aracınmı üst üste kazanmasını canımızı sıkmasını istersiniz yoksa efsane olmuş Ferrarinin mi üst üste yarış almasını istersiniz eğer alonso olsaydı üst üste 10 yarış kazansaydı gene sıkılmazdım çünkü takımın bi ismi var <3 FERRARI <3
Saçma
Massa'nın pite alınmasını Alonso'nun o düşen temposuna rağmen Massa'yı geçememesine bağlayamamak daha kötü.
Hamilton Vergne'i takip ederken Massa'ya zaman kaybetti. Massa'da Hamilton'a. Alonso pitten çıktığında Hamilton'la araları yakındı
Pardon da bugün Massa'nın o turda pite alınmasını stratejiyle açıklamak çok çok zor. Sen softlarla o kadar turla ama git herkesin yaptığı Soft – Hard – Hard stratejisini uygula. Böyle bir salaklığı yapmanın tek bir açıklaması olabilir. Alonso daha iyi bir tempoyla Massa'nın arkasına gelip onu pist üzerinde bir türlü geçememesi üzerine Massa'yı pite alıp Alonso'nun önünü açmak istediler böyle oluncada Massa'nın strajesinin hiçbir anlamı kalmaz.
Di Resta uzun zaman sonra iyi bir iş çıkardı. Vettel'e tebrikler. Ek olarak Alonso bana göre ceza almalıydı. Sonuçta Vergne'i pist dışından geçmiş oldu. Ben yer vermesini bekledim ama yapmadı. Bence ceza gerekliydi.
Alonso ve Massa yarıştan sonra Domenicali ile içmeye gittiler, taraftarları hala savaşıyor. Hayırlı işler.
Hayır okuyorum bişi mi kaçırdım, bilgi mi var diye ama yok işte 🙂
Gerçekleri öğrenince yan çizmeler başladı sanırım.
+1
rai 5. başlasa podyumda bitirebilirdi sıralamada 5. ol ilk tur yarış dışı kal lotusun esnetmesi sagolsun haftasonunu ve sampiyona 2. ligini bitirdi.
Massa Hamiltonun 2.5-3 sn civarında gerisinde çıktı hiç vakit kaybetmedi. Tam torro rossaya yaklaşınca Alonso pite girdi. Nasıl vakit kaybetmiş anlayamadım.
Webber Vettel'in önünde olsa pite alsalar Vettel'in önünü açtılar dersiniz ama :DD
Yorumumu iyi oku, bilip bilmeden bana çamur atma :DDDD
alonsoya söyledigin laf kalmadı adamın geçildi gene kimiye çatma şimdi ister bilerek vurur ister bilmeyerek o seni ilgilendirmez.
Massacılar kafaya takacak bişey bulamayınca massanın 2.pite neden alonsodan önce alındığını anlamamışlar.2.pitlere gelmeden önce alonso ve massa arasındaki tur derecelerine baksınlar.Massa 3 tur boyunca nasıl zaman kaybetmiş görsünler.Ama alonsonun tur dereceleri hiç fena değildi.Hatta kendisinin en iyi turunu o esnalarda atmıştı.Massaya yumuşak taksalardı massa o lastiklerle finişe gidemezdi.Alonso epey pistte kaldığı için yumuşağı taktılar.
Bu massacılar önce şunu düşünmeliler.Alonso sıfır setle başlamasına rağmen neden massadan daha uzun bir süre pistte kalmadı.???????
O senin dediğin sıralama turu için geçerli. Hindistan'da softla kalkmak istemişti, ona start stratejisi denir, strateji denmez 🙂
PUHAHAHAHAHA 😀 Massa'nın 1 saniyelik yavaş pitstopu, devamında Hamilton ve Vergne'nin arkasında çıkması yüzünden oldu Alonso'nun arkasında çıkması 😀
Garip gerçekten.Pilotunu savunan adamların daha stratejileri kimin yaptığından haberi bile yok.Nasıl bir fanlık anlayışı bu ben çözemedim.
Evet haklısın fakat en önemli faktör dayanıklılıktı dostum. Newey'nin McLaren yılları dayanıklılık anlamında faciaydı. Hakkinen 2 şampiyonluk aldı nispeten otomobil daha dayanıklıydı o dönemde ve Ferrari'nin o yıllarda çok hızlı olmaması da bir etkendi. Ama örneğin 2000 yılında Hakkinen sezon genelinde daha hızlı olsa da dayanıklılık sebebiyle şampiyonluğu kaybetti. Hele hele İspanya'da birkaç viraj kala 30 küsür saniye önde ****ürdüğü yarışta kalması felaketti. 2003 2004 2005 ve 2006'da Raikkonen döneminde de aynı şekilde. Hele 2004 ve 2006 utanç vericiydi.
hala schumi,nin sermayesinden cepten yiyiyor ferrari
Geçenler de Massa diyordu stratejiyi ben belirliyorum!
Massa pite girmeden önce tur zamanlarına hiç dikkat ettin mi bilmiyorum. Son 3-4 tur alonso 1 sn ye yakın daha hızlıydı 3 sn civarındaki fark bi anda kapandı alonso drs alanına girdi pite girmeseler zaten pistte geçerdi. Hadi diyelim massa erken pite alındı. Alonso kaç turluk lastiklerle turladı massada yeni lastikler vardı ona rağmen alonso pitten önde çıkmayı başardı. Sorun massada adam sert lastik kullanamıyo.
sanılanın aksine kirli taraftan kalkanlar avantaj elde etti bugün.
felipe nasıl yaptığını anlamadığım bir şekilde dünkü 3 turu da ilave edersek 22 tur softlarla ****ürdü ilk bölümü. ki bu onun gibi lastikleri çabucak tüketen bir pilot için harika bir haber oldu.
sertlere geçmesinde de problem yoktu. ancak 2. kez pite gelecek ve de bu pitte de sert lastikleri takacaksan, işte orada fena çuvalladılar mühendisi ile birlikte. madem sertlere geçeceksin, neden o kadar bekledin? o kadar bekliyorsan neden softlara geçmedin? lastik stratejisi berbat oldu, mediumlarla da softlardaki kadar iyi gidemedi felipe. yine de soft lastiklerle bu derece ilerlemiş olması güzel haber. sürüşü de hatasızdı, sağlık olsun.
1571 de stratejisiyle ikinci bölümde öne çıktı. mediumlarla softlardaki kadar iyi gidemeyen 1571 uyanık kaldı, doğru hamleyle softlara geçti. lastik stratejisi tam isabet oldu, hepsi bu. tabi pit stoplarını gerçekleştiren mekanikerler de uyuzlanmayınca sonuçta karlı kapattı günü.
raikkonen de bilerek vurdu bence.
aracına atladı ve terk etti pisti.
istediğini yaptı yine.
müthiş bir adam, helal olsun.
alonso 40'lı turlarda 1:46'la dönüyodu bilip bilmeden çamur atmaya kalkma
Ferrari ve Renault ile kaç senelik anlaşmışlardı?
bi bitmediniz …
Ferrari alonsonun önünü açacak olsaydı bunu çok önceden ilk bölümde yapardı.15 tur massayı takip etmesine ne diyorsun.İsteseler 7.turda pite giren hemen arkadaki pereze karşılık olsun diye massayı 8. turda içeri alamazlarmıydı.Böylece alonsonun önü boşalmazamıydı.
Sen alonsonun massaya yaklaşma hızına baktın mı.her tur 1 saniye ortalama ile yaklaşıyordu.
Görüşelim tabi.Bir şeyler öğrendiğin zaman konuşacak/görüşecek konu bulabiliriz.
biz biliyoruz schumi denen adam vardı . böyle alonso gibi çakma pilot yoktu karşılarında
Massa'nın temposu düşmüş Alonso onu geçememiş. O zaman Alonso'nun da temposu düşmüş olmuyor mu ? 😀
Çok zor değil anlatabilirsin.ne olmuş ne bitmiş bir anlat da öğrenelim.Gizli kapaklı konuşma.Ortaya bir iddia atıyorsan onu açıkla.Arkasında dur.Bol keseden sallama.
Oldu. 2010'da Smedley mi verdi emri? Oldu görüşürüz
2016 Abu Dhabi GP – Vettel Art Arda 7. Şampiyonluğunu Kazandı!
ben genel konuştum arkadaşım . konuşmalarınız hep yönde o istikamet,i gösteriyor
Bakın, Felipe'nin lastikleri daha tazeyken, onu pite almayı açıklayamazsınız. Açıklasanız dahi, Fernando'nun neden hemen ardından pite alınmadığını açıklayamazsınız. Açık ve net olarak, Ferrari Alonso'nun önünü açmak için yaptı. Di Resta bile Hamilton'ın önünde bitirdi.
Ne diyeyim ben ne diyeyim
Tesadüf değil fia torpili deniyor ona. İllegal araca legal diyip yolluyorlar her seferinde. Kaç sene anlaştılarsa artık.
Yarışın belli bölümleri hareketliydi. Lotus Grosjean'ı 2 tur daha erken alsaydı, son turlar da Rosberg ile mücadele edebilirlerdi 3.lük adına. Mercedes motorları güçlüdür düzlükte kolay avlar derdik bu yarışta çok zorlandılar. Hatta Renault motorları daha iyiydi çekiş ve hızlanmada. Rakonen kendi hatası ile yarış dışı kaldı. keşke kalmasaydı ilk 10 girebilirdi Hamilton, Alonso gibi pilotlarla mücadeleleri güzel olabilirdi. Webber'in aracı yavaş filan değil, mental açıdan eksilerde geziyor. Bitik bir halde, yarışmaktan zevk filan almıyor artık. Vettel ise alıp ****ürüyor işte kimse durduramıyor, ekrana bile çıkmıyor. 30 sn dile kolay. Büyük başarı. Bence verilen/olası verilebilecek cezalarda fazla ağır. Şampiyona diğerleri için devam etsede biraz daha esnek davranılabilir bariz hatalar olmadığı sürece. En azından seyir zevki adına.
Raikkonenin bilerek çarptıgını düşünen bir tek ben miyim acaba? (kesinlikle bir art niyetim yok. Bu lotusla bu insanlarla daha fazla uğraşmayayım Toyota Land Cruiserima atlayıp gideyim demiş olabilir.Para da yok ortada)
Düşün bakalım o sezonlarda neler olmuş. Bize sorma.
Taktikleri yarış mühendislerinin yaptığından bile bihabersin.
arkadaşlar adrian newey deha derler doğrudur . ama bu deha vettel hariç hiçbir yarıştırdığı pilotlar hakinen raikonen vs 11 yarış kazanmamış tesadüfmü
Massa hızla yavaşlıyordu performans kaybediyordu.Alonsonun massaya fark kapama hızı 1.6 saniyeye kadar çıkmıştı.O yüzden massayı erken içeri aldılar yoksa alonso geçecekti.
Yaw he he… Ferrari zaten öyle bir takım ki 2.lik için savaşırken massanın alacağı puanların bile bir değeri yok gözlerinde, o kadar Alonso olmuşlar.. Arakadaş mantıklı bişey diyin inanalım. 4 senedir değişik bişey mi oldu ki şimdi olsun.
Kimi Raikkonen çıkar yarışır asla bilerek böyle bir şey yapmaz. İlk virajda içeri girdi ve arkadan kayma yaşadı. Bunu düzeltmek için direksiyonu hafif sağa kırdı ama o kaymayla beraber sağ ön tekerlek çok kötü açıyla vurdu. Bilerek yaptığına ihtimal vermem.
Bu kanıya nerden vardın anlamak mümkün değil.Alonso ile Ferrari'yi tuttuğumuzun kanıtı var mı elinde?
Şurda yorum yaparken yarışa iyi bakın.Ben bile çok izlemedim ama Massa'yı pite almalarının nedeni temposunun düşmesi Alonso ile alakası yok çamur atıyorsunuz bari destekli sallayarak atın.
Ben de Vettelin legal olduğuna inanmıyorum. İkiden fazla kolu olabilir. FIA'nın bunu araştırması lazım.
Peki Webber neden Vettel'in önüne doğru sürmedi.Patinajda kalsa haklısın derdim ama öyle bir durum yoktu.Ayrıca Webber ile Vettel'in aracı kesinlikle aynı değil yoksa pole oranları bu kadar farklı olmazdı.
Pitten de başlasa çok şey değişeceğini zannetmiyorum. Kimi son zamanlarda yaşananlardan sonra bugün yarışı kısa keseyim dedi resmen. Pitten de başlasa muhtemelen benzer bir kaza ile yarışı bırakacaktı. Artık Lotus'a tepki midir cezaya tepki midir orasını bilemiyorum ama kasıtlı olarak o kazayı yaptığını düşünüyorum.
Durmak yok yola devam
biliyoruz zaten olanı telsize gerek yok
Oldu selamlar. Massa'nın lastikleri 2 tur daha tazeyken sen Massa'yı pite al, Alonso'nun önünü aç, beklet Alonso'ya soft tak, sonra başladığı yerde yarış bitiriyor. Oldu görüşürüz
Fia Alonsoya ceza vereceğine gitsin sutile versin. adam dümdüz kesti virajı 2 kişiyi geçti. Alonso'nun pit çıkışı vergneyi görme şansı çok düşük. cezalık bir durum olduğunu düşünmüyorum.
Vettel herzamanki gibi kazandı.Raikkonen'e yazık oldu.Alonso olmasa uyayacaktım,adam nasıl bir pilot olduğunu gösterdi yine.En hızlı tur zamanıda alonso'dan geldi yanılmıyorsam.Tebriği hak ediyor.
Bu arada FIA Hulkenberg'e değil Sutil'e ceza vermeliydi. Pitten çıkışta büyük bir sorun yoktu bence. Sutil ise resmen virajı kesti. Hulkenberg'e verilen ceza ağırdı. Sutil'e ceza vermemek ise hataydı.
burdaki ferrari,cilerin çoğu alonso ile beraber ferrari,ci olmuşlar ve alonso ile başlamışlar f1,e
Schumacher gidince bırakmış olabilirsin ama bu Ferrari'deki bir sürücüye antipati beslemeni gerektirmiyor.
Tamam orası doğru acele etti fakat pitten aracı ayarlayarak neden başlamadılar hem starttaki karambolden de kurtulmuş olurdu.
ALonso'ya ceza gelse ne olur bu saaten sonra, Massa'ya bak başladığı yerde yarış bitiriyor. Hatta Alo'ya ceza gelmesse 1 sıra da geride bitiriyor. Oldu 1581 şimdlik. O massathebest midir nedir ona şimdi burdan bi hahahahahha yapma zamanı…Ceza dahi alsa katil Torro Rossolara iyi oldu. Adamı ite ite zorlan çıkardı dışarı. Hayır pit çıkışı zaten tam o noktaya geliyor, yapacak başka bişey yokki. Başka geçilerde oldu aynı şeklde.
Kimi yarışı baştan bıraktımı, yoksa gerçekten kazamı oldu pek anlamadım. Sanki göre göre vurayımda çıkıyım şu yarıştan der gibime geldi. Adam atladı aracına gitti yahu aleme 🙂
Vetteli son turlarda dikkatle izledim araç üstü kameradan, aracta 1 mm dahi kontra yok, tüm virazlardan yağ gibi dönüyor araç. Adam kesinliklen gezinti yapar gibi yarış kazanıyor. Sıkıntı ötesi oldu artık. Birde seviniyor arkadaş ya. Ne yapıyorsunda seviniyorsun anlamıyorum ki. Telsiz konuşmaları da müthüş. Adam bilemem kaç saniye önde, hala şöyle böyle diye yalandan bilgi veriyorlar.
Sonuç olarak İlk tebriğim Alonso'ya, hem geçtiği araçlar için, hemde en hızlı tur için, sonra Hulk'a, sonrada Findia lara.
Bu arada unuttum, Raikkonen kasıt denebilecek seviyede aptalca görünen bir kaza yaptı. Niye yaptı, nasıl yaptı, yaptı da yapmadım mı dedi…
Çok ama çok sıkıcı bir yarıştı. Özellikle yarışın ortalarında sıkılıp balkona çıktım ve sigara içtim. Döndüğümde değişen birşey de yoktu. :))
Vettel üst üste 7.zaferine imza attı. Red Bull gerçekten rakipsiz. Adamlar ekstra 1 pitlik süreyi bile koyabiliyorlar artık. Kalan 2 yarışı da dayanıklılık sorunu olmazsa Vettel kazanacaktır.
Normalde sezon biterken insan üzülür ama 2013 bitiyor diye seviniyorum. 🙂
Araç aynı olmasa polü alamazdı. Şehir efsaneleri geçelim artık.
Startta Webber, Vettel'in önüne geçmeyi denedi ama geç kaldı. Klasik Webber startı. Adam iyi start alamıyor. Tekrar startı izlersen on board kameralardan görürüsün.
Kesinlikle Hulkenberg'e verilen ceza çok yanlıştı.Yani artık pit stoplarda bile pozisyon savaşı göremeyeceğiz.
Vettel'in aracı yasal değil. Webber'i 500 saniye yavaşlattılar. Massanın pitte şanzıman mührü söküldü! Alonso yarışta piste hiç uğramadı, hep kaçış alanındaydı. Ferrari Hülkenberg'e ceza verdirdi. Lauda Hamilton'ın aracına komplo düzenledi. Yarış bitince Vettel'in gaz pedalı takılı kaldı……..
Yarışa dönersek, telefondaki mario oyununda üç gündür geçemediğim bölümü geçtim. Hülkenberg'e ceza aşırı ağırdı. Kimse fren yapmak zorunda kalmamıştı. Alonso'ya ceza gelmez, pistten çıkmak zorunda kaldı. Sutil'e ceza gelmediği gibi… Trafiğe düşmeyen kazandı.
Kazanını ve ilk beşi tebrik ederim. Sebastian Vettel Bizim başarımızın büyük bir kısmı Renault a ait dedi ve işte orada uçtum İşte budur…
Ya arkadaş nasıl zevkli bir yarış her haftanın aynısı sen hayatında zevkli yarış izlememişsin. Bide şu raikkonene olan gıcığın neden sen onaylasanda onaylamasanda rai belli şeyleri aşmış bir pilot kusura bakma.
massathebest teşrif edecek mi bakalım
yarış başı iyi,yarış sonu felaket bir Massa izledik yine.Hamilton'da ondan aşağı kalmadı
Hulkenberg'in cezası YUH artık dedirten cinstendi.Yan yana bile gelmediler,tehlikeli çıkışmış peh…
Raikkonen kendi hatasıyla yarış dışı kaldı ve Mercedes 2.lik için avantajı ele geçirdi.Ferrari bu tempoyla 4.olur.
Di Resta yarışın yıldızıdydı,2 yarıştır kendine geldi,30 küsür turluk lastiklerle Hamilton'a direndi.
Kısacası baştan sona sıkıcı bir yarıştı,2004'ten beri tek yarış kaçırmadan izlediğim F1'den soğudum.Seneye Avrupa yarışlarına kadar böyle giderse benim için F1 biter…
kimi nin yaptıgı hata daha büyük bence.tek pitle çok iyi yükselebilrdi
Ben zevk alıyorum sizin almamanız normal size göre yarıştan keyif alacak değilim kardeş
günaydın keko.bende senin gibi düşünüyordum.hatta senin yorumlarını desteklerdim geçen sene.ama vettel belçikadan beri kazanınca dedik artık bo.. çıktı bu işin.korktuğum v8 lere son kez rekabet içinde farklı kazananlarla veda etmek.ama bu doyumsuzlar schuminin rekorunu kırmak için f1 i katlediyorlar.hatırladıkça tiksineceğim vede hatırlamak istemeyeceğim bir yıl olacak 2013.o webber zaten adam olsa o aracı sene bitmeden terketmek olurdu ama nerdeee.bir iyilik yapsın brezilyada bodoslama dalsın vettele.ki bizde merakla finişi bekleyelim.pazardan sonra nasıl pazartesi geliyorsa yarışın sonucuda belli artık.ozaman niye antrenmanları sıralamayı ve yarışı izleyelimki.çıksın bu adi tek başına turlasın.hornerde topuğuna rep dansı öğretsin vede telsizden competing with ghosts desin vellete.markoda sırtlan gibi pis pis sırıtsın. son iki yemek belli oldu yemek isteyen!!!!!!!!!!!!
Webber ile Vettel'in aracı aynı değil bu çok belli.Ayrıca Webber Vettel'den hiç hoşlanmıyor diyenler Webber hoşlanmıyorsa startta neden Vettel'in önünü kapatmadı.
Yarışı son 3 tur izledim. Hulka verilen ceza niçin verildi bilmiyorum ama o cezaya verenin vesikalık fotoğrafını bir yerden tanıyorumda nerden çıkaramadım. ☺
anlat nasıl oldu o dediğin.Çok beklediniz bir telsiz konuşması ha geldi ha gelecek diye ama avucunuzu yaladınız.İstediğiniz olmadı.
yarışı nerenle izledin de zevkli geçti acaba ?
Lotus Raikkonen'i neden gridden başlattı onu da biri açıklayabilirse çok memnun olurum zira benim için en ufak bir mantıklı açıklaması yok.
webber allah iyiliğini versin ya gitti şeyhlere şampanya sıktı hahaha 😀
Ohhhh yeaah Sinan, pardon Mehmet gardaşım. IVettel'ciğimiz yine 5 saniye yavaş aracıyla aracına yetenekleriyle 10 saniye katarak ikinciye 30 saniye fark attı.
vettelde aracı cok zorluyor dıye ceza alsın o zmaan
elbirliği ile yine massa,yı hallettiler
Yine aynı terane ne hikmetse takım arkadaşına 30 sn fark atabiliyor hemde çok kasmadan herkes mal sen muhtesemsin koçum
Vettel 400 puan barajınıda aşsaydıda erişilmez bir rekorun sahibi olsaydı keşke. 19.25=475 sadece 78 puan kaybetmiş bu sezon kalan 2 yarışıda 1. bitireceği hemen hemen kesin. 397 puan boru değil be aga Helal olsun istikrarına. Kibrine yenilip 1 yarışta yarış dışı falan kalabilirdi artık o çok büyük bir pilot oldu. Araç falan önemli olsada istikrar ve azimde önemlidir. Vettel en büyük olma yolunda adım adım.
İkili tartışmaya dönüştürme boş yorum yaptığın her yerden belli oluyor.
Yarışa zevk katabilecek tek adam ilk virajda kalınca yarış da bitti.
Red Bull'un legal bir otomobil olduğuna inanmıyorum.
İkinciye farkı aynı araçla atıyor Didemciğim
bu saatten sonra F1 is bitmiş, cacık olmaz
alonso adamı nerdeyse ortadan ikiye biçecek,di . o nasıl giriş öyle arkadaş
Bence de Vettel ceza almalı malum yarış sonrası sevinci.
Keşke herkesin aracı 2.ciye 30.sn fark atacak kadar hızlı olsaydıda bizde mücadele izleseydik.
bence alonso ceza almalı
Ferrari'ye tebrikler.Uzun ilk bölüm / yumuşaklarla geçilen son 10 tur bu sezon uygulanan en iyi taktik.5.lik de dünden sonra çok iyi sonuç.Vergne olayında ceza gelip gelmeyeceği de pek umurumda değil, bu saatten sonra pist üstünde yapılan iş önemlidir.
Ha bu arada, massathebest'i yorum yazarken görebilecek miyiz merak ediyorum.
Alonso ceza almazsa, Massa'nın sıralamada takım arkadaşını geçmesi yine bir işe yaramayacak 🙂
Yine de aşırı sıkıcı bir yarış oldu, Formula 1 izlenecek durumu çoktan kaybetti.
ewet fia acayıp işleri yine
Yeeeees muhteşem bir yarıştı çok zevkli geçt igerçekten.Start muazzam kalitedeydi.Webber yine startta kaybetti ve Vettel'in üst üste 7 yarış zafer kazanmasına istemeden katkısı olmuş oldu.Sondan gelip yarış kazanacak pilot daha ilk virajda temas yaşadı hiç yakışmadı.Şampiyon yine sovunu yaptı işte bu işte bu işte bu muhteşem seb yeeees
Uzun zaman sonra oturup yarışı baştan sona izledim. tamam 2. turdan sonra epey uyudum; kabul 🙂
Vettel işi ilk turdan bitirdi. Lakin defalarca onboard kameralardan izledim. Vettel de Webber de aynı anda kalkıyorlar ama ne hikmetse Vettel zurnanın zırt dediği yerde öne geçiyor daha ilk viraja gelmeden. Belki ortada bir kers kullanım farkı vardır. Bir şey diyemem. Tebrikler yine Vettel'e. İçime yarışdışı kalır diye doğmuştu ama olmadı.
Massathebest, seni bekliyoruz: Buyur yorum yap 🙂
Massa da Alonso da gayet sağlam yarıştılar. Bu Ferrari ve bu motivasyonla bu kadar.
McLaren'e değinmiyorum bile. Çünkü araç 2 saniye hızlı olsa bile bu pilotlarla yine bir şey olmaz. Button da Hamilton'dan sonra büyük bir düşüşe geçti.
O değiş de şu andan itibaren Redbull ve Vettel'ciyim arkadaş! Senna dönemlerinden beri bangi takımı ve pilotu tumuşsam hepsi kesin kaybetti. Bu uğursuzluğumun darısı IVettel'ciğimin başına peeh
Raikkonen'e de temelli yazık oldu. Başka da konuşulacak bir halt yok. Her zamanki gibi kusura bakmayın ama b.k gibi bir yarış oldu.
sıkıcıydı ama alonsonun geçişleri renk kattı vettel efendı baslasın bıtırsın gecıs yok yavas araclada gorek bakalım ılerde
Yarışı doğru dürüst izlemedim zaten ama Fia'da abartmaya başladı Alonso-Vergne olayını incelemek de nedir.
Ben bile sıkıldım artık 🙁